perjantai 16. syyskuuta 2022

Hartsihuutoja

 Hi hey! 

Nyt on niin, että BJD-innostus on sen verran korkeella, että mun on kinda pakko päästä purkamaan sitä jotenkin :'D Siispä mulle tyypilliseen tapaan tällainen hämärä intoilupostaus, olkaatten hyvät!

Kokoan tähän joitain mun lempijuttuja hartsisten nukkejen parissa: firmoja, moldeja, mitä vaan <: Ja ylipäätään puran tähän postaukseen mun viimeaikojen fiiliksiä ja INTOA BJD:istä! Tää on nyt pelkkää hehkutusta sit koko postaus

Varoituksen sanana se että tämä postaus ei lopu koskaan :')

Mikään tässä postauksessa esiintyvä kuva ei ole omani, creditit:

________________________

Oon tullut siihen tulokseen, että mua miellyttää oikeastaan hyvin selkeä estetiikka BJD:issä. Koen että pidän jokseenkin uncannyn ja poikkeavan näköisistä nukeista kenties eniten. Sellaset vähän epätyypilliset ja persoonalliset piirteet miellyttää mua kovasti. Hyvänä esimerkkinä nyt se, että Doll Chateau on mun ihan ehdoton lempifirma, on ollu niin kauan kun jaksan muistaa


Tämä Doll Chateaun kroppa on mun lempiasia BJD:issä ikinä <3

Mun toinen lemppari on tämä! Tuotahan mä edelleen havittelisin Wilhelmille, se ois ihan sen näköinen, mutta kun eipä tuota missään ole...


Mua miellyttää DC:n kehojen muotokieli niin suuresti! Rakastan ensinnäkin näitä DC:n övereitä niveliä, ne on visuaalisesti tosi kiehtovia ja voisin vaa kuvitella kui veikeetä tommosia ois posettaa kuviin. (Also niin moni mun hahmo on tommonen hiton rimpula nii jo ihan siitäkin syystä jatkoon nämä mulla) Oon hinunnu DC:n kroppia/nukkeja ihan tosi nuoresta pitäen, ääks

Noi lanneluut on the lempiasia missään nukessa koskaan oohhmygodddd (samoin kans toi rintakehä)

Mä jotenkin pidän siitä, että se näyttää aikuiselta mieheltä eikä sellaselta nuorelta pojalta. Oikein virkistävää mun mielestä. Tosi moni BJD noudattaa sellaista aika perinteistä nättipoju-linjaa, mikä usein vähän kyllästyttää. (Sama ehdottomasti myös kaikilla perinteisen komeilla ja lihaksikkailla miesnukeilla, nekään ei oikein mulle iske. Gimme some särmä)


Mephisto on yks mun suosikkimoldeista DC:ltä!! Iskee stailauksensa puolesta muhun kovaa, tykkään paljon noista valkoisista ripsistä ja pääsysteemistä


Tää ei kumminkaan oo sellainen nukke jonka tarvisin tai oikeestaan ees haluisin itselleni! DC:ltä oon aina ehdottomasti eniten kuolannut noita kroppia jonkin tietyn moldin sijaan. Eli sikäli mun grail on aina ollut vaan saada näiltä joku kropake tänne


(Anteeks toi yks on vinossaaAAA)

Sit yks joka iskee kovasti on Popovyn nuket! En keksi mitään niin upeeta ko nämä kaverit, en vaan pääse yli siitä miten kaunis muotoilu näillä on. Visuaalisesti kenties kaunein mahdollinen nukke IKINÄ mun silmiin ois Popovyn Little Owl. Myisin sieluni hänestä eikä mulla todellakaan ole varaa varmaan vuosiin ostaa mitään näin arvokasta. Mut antakaa mä unelmoin silti </3

Nää Feathered serpent -kokoelman nuket (ylimmät) on mun suosikit kaikista Popovyn stailauksista, tuo estetiikka iskee ja kovaa! Voisin jopa sanoa että ne on kauneimmat mun koskaan näkemät nuket

Venus-kroppa (tässä kollaasissa alin) herättää mussa monia tunteita, aaaaaa miten kaunis muotoilu... Rakastan sitä miten realistinen se on! Näistä näkee kyllä että pyöritään ihan eri hinnoissa ja piireissä kuin perusnukkejen kanssa


Niinku AAA

Mun paras ystävä aikanaan esitteli nää mulle! Siit lähtien se on sitten ollut epämääräistä nyyhkimistä. Siis eihän se toki vaatisi kuin raudanlujaa säästämistä ja priorisointia, mutta jotenkin silti tuntuisi tosi isolta ostokselta tällai opiskelijalle. Mutta never say never, joskus vielä


Venus on niin viehättävä :( 



Mulla ei riitä sanat kuvailemaan kui paljon rakastan kaikkea heissä


Joo tää on Popovy appreciation post nyt

UPD8: Seuraavan nuken ehdinkin saada <3 Ellana kotiutui onnellisesti c:


Sitten Lillycat! Lillycatin nukkeja oon aina katsellut, mutta en koskaan ennen kuvitellut että ne kiinnostais mua hankintamielessä ollenkaan. Tässä mun mielestä näkee kivasti, miten mun maku on täsmentynyt vuosien varrella. Nythän nää nimenomaan istuu siihen estetiikkaan jota feelailen tosi paljon. Oon vanhemmiten kans huomannut, että tosi moni sellainen moldi, josta pidin lapsena, on miellyttänyt mua tasan stailauksensa eikä itse nuken ansiosta. Vähän vastaavaa oon huomannut Pullipeissa (vrt. tykkään vaan stock-asusta enkä faceupista). Hauskaa, miten se oma estetiikka ja maku kehittyy vuosien varrella.

Ja niinhän siinä kävi et Ellanasta tuli mun grail sitten! Oon nähnyt vuosien varrella ihastuttavan määrän eri lailla stailattuja Ellanoita c: Niin muuntautumiskykyinen nukke!


Mun visuaalista silmää miellyttää näiden nukkejen överit anatomiat ja persoonalliset kasvot! Rakastan tän kehon mittasuhteita niin paljon


Niinku ääää <333


Ombresta ja Constantinesta tykkään kans kovasti! Eivät ole hankintalistalla, mutta ihastelen heitä aina


Sit kans Lyse tässä ihonvärissä on yksi mun suosikeista, ihan mielettömän ihana! Lyseä en itselleni halua mutta pidän sen skupltista silti hirveesti



Tämä spesifi Lysen stailaus on musta kans tosi tosi kaunis!


Ja sitten Twigling! Näiden nukkejen kasvojen skulptit miellyttää mua suuresti, heillä on ihanan erilaisia kasvonpiirteitä. Ingenue on täydellinen, en pääse yli siitä miten kaunis se on. 

Minigenuet ois ihania kans, mut jokin osa mussa käskee säästää ja oottaa jos joskus tulevaisuudessa pystyis mitenkään kotiuttamaan ihan SD-kokoista Twiglingin nukkea. Näille oon vieräyttäny pari traagista kyyneltä viimevuosina, nää on niin kovin ihania </3 Twiglingin nuket jollain tavalla edustaa mulle mun uutta BJD-eraa, nää nimittäin oli yksiä ekoja jotka iski kovaa silloin, kun pari vuotta sitten virallisesti aloittelin tätä harrastusta!

Instassa @ukkosentuoja oli se jonka ansiosta näihin aikanaan rakastuin <3


Ingenue ois ihan unelmien täyttymys :'( Rakastan sen kasvojen muotoilua, hän on niin kovin kaunis! Oon ihastellut niin monta kaunista yksilöä tästä nukesta, ääh

Plus tajusin että saisin yhden mun rakkaimmista hahmoista nuketettuna tässä muodossa D': Mmmmm itku


Lopuksi vielä Peakswoods!

Mä rakastan näiden meikkejä! Apuva! Tällanen jos joskus pitäs saada niin ehdottomasti mieluiten firman faceupilla

Peakswoods kuuluu kans näihin "hopefully some day" -nukkeihin. Ehdottomasti haluisin heiltä vielä nuken, ja todennäköisesti mieluummin tytön! Joku fantasiavärinen nukke ois ihana, ja Peakswoodsilla on musta tosi nättejä fantasiavärisiä tapauksia.
_________________

Ja sitten vielä muutama sellainen, joita en tuu varmaan koskaan hankkimaan mut joita ihastelen mielelläni:



Mara Creatures Ramunder!! MITEN UPEA

Rakastan sitä et se on ihan legit peikko! Ei mikään söpö siloposkinen pikkukaveri vaan ihan tollanen mötkö. Upea. Tässä tyypissä näkee mytologiajuuret ja rakastan sitä!


Vikaks vielä Cuartosdollsin lohikäärmeet, joita ihailen kans kovasti! En yleensä perusta eläinnukeista erityisemmin, mutta nää on olleet musta ihan mielettömiä. Oon myös suomalaisilla harrastajilla näitä nähnyt ja voi kun ovat hienoja

__________________

Jotain muita mun lempiskuplteja vielä listattuna:

Soom Heliot (oon erityisen rakastunut tähän linkattuun yksilöön)
__________________

Jotain yleisluontoista tuumailua tähän vielä!

Aiemmin tosiaan sanoinkin jo siitä, että tuskastuttaa joskus, kun erilaisia kroppavaihtoehtoja ei ole kauheasti saatavilla. Se turhauttaa aina :'D Mutta mua ärsyttää myös se, miten moni iso firma tekee järjestäen pelkästään conventionally hyvännäköisiä nukkeja. Tykkään monista persoonallisista artistinukeista ehkä senkin takia, että siellä uskalletaan tehdä muutakin kuin sellasia perus unelmavävyjä. BJD:issä näkyy musta tosi selvästi kauneusihanteet jotka on, no, niin. We know.

Yksi selkeä juttu, josta en itse perusta BJD:issä, on lapsinuket. Ne tuo mulle vähän epämukavan olon enkä haluaisi sellaista omistaa. Ainoa poikkeus on jotkut Soomin pikkuset, ne osaan laittaa johonkin fantasialokeroon sen sijaan et ajattelisin ne vaan lapsina. Sorkkalapset jatkoon, muut oikeastaan ei. Muutenkaan YOSD-kokoiset nuket ei oo oikein mun juttu! Oikein mikään siinä kokoluokassa ei tunnu mulle omalta.

Kun näitä tässä nyt pohtii, niin toisaalta tykkään vähän överivedetyistä nuken näköisistä nukeista, mutta toisaalta sitten myös tietynlainen realistisuus miellyttää BJD:issä. Mielelläni ainakin katson kuvia vähän molemmista, kiinnostaa sekä tasoa Doll Chateaun ja Lillycatin persoonalliset anatomiset valinnat että sitten sellaiset melkein ihmisen näköset nuket.

Koen kans että oon aina perustanut enemmän miesnukeista. (Which is fun koska tää postaus on nyt sit likkoi täynnä) En ennen kuvitellut edes haluavani taloon naisnukkeja, mutta tässä sitä ollaan niistä aktiivisesti haaveilemassa :'D Mutta mähän siis bondaan aina mieshahmojenikin kanssa paremmin. Mistä lienee johtuu tämäkin asetus mun aivoissa. Lilikan (eli mun Ellana) kanssa oon nyt bondannut exceptionally hyvin kyllä <3 Muuta en oottanutkaan, hän on rakkain tyty

Siis näitä nukketyyppipreferenssejä vois kirjotella tänne vaikka kuustoista vuotta... Mitähän tässä vielä toteaisi, hmm. No ainakin sen että mua ei kiinnosta sellanen söpöilymeininki BJD:issäkään mikä nyt lienee selvää :'D Esim. Minifeet on mulle usein liian söpöjä vaikka tajuankin niiden suosion. NIIN JA en tiedä osaisinko omistaa sellasta mitään massiivisia fantasiaosia omistavaa nukkea! (Esim. siivet, yksisarvisen sarvi, kentaurinuket...) Jotku kaviot vielä menis mut ähh pitäis olla aika spesifi sitten

Niiin ja SD on selvästi mun kokoni nukeissa! Huomaa että SD-kokosia on kivempi ja helpompi käsitellä ja tykkään myös eniten firmojen SD-kokoisista nukeista.

__________________

Nuin, nyt aletaan olla lopussa! Täytyy myöntää, että tää ois voinut olla vielä paljon pitempikin, mutta karsin vähäsen :'D Kiitos, jos jaksoitte tsekkailla!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti