keskiviikko 19. heinäkuuta 2023

Kysymyspostaus, kesä edition

 Moi!

Kysymyspostausta jälleen c: Kiitos kysymyksiä laittaneille! 🌻

* * *

Koetko paineita nukkeilussa?

Voi kyllä!

Mulla on nykyään ehkä jollain lailla vähemmän paineita kuin ennen, mutta toki niitä on. Mulla on paljon alemmuuskomplekseja, joista tosi harva oikeastaan tulee nukkeilusta suoraan. (Nää on tosi sidoksissa mun menneiden vuosien itsetuntoon ihan ylipäätään) Nykyään ei enää samalla tavalla kuin ennen, vaikka on ajanjaksoja, jolloin ne on enemmän pinnalla. Suhtaudun suurella lempeydellä kaikkeen mun aiempaan tuotantoon, oon tyytyväinen itteeni. Mulla on enemmän rauhaa mun nukkeilussa kuin koskaan.

Toki mulla on paljon epävarmuuksia omien kuvieni kanssa. Monesti mulla on kans vähän impostor syndrome nukkeilussa, kun en esim. oo erityisen hyvä ompelemaan tai kustomoimaan tai tekemään proppeja yms. Mutta näiden asioiden kanssa tapellaan aina! Monesti iskee sellanen "ei hitto enhän mä oo millään lailla hyvä tässä hommassa", mutta siitä pääsee yli eikä se oo enää samalla tavalla lujittunut mun peruskäsitykseks omasta nukkeilustani.

Mutta koen esim. ottavani nykyään sellasia kuvia kuin haluan! Ja muutenkin rakastan mun nukkeja hirveesti 💛 Oon niin kiitollinen tästä harrastuksesta kaikella tapaa.

Sun lempivuodenaika kuvata & suosikki kuva-aihe/-teema?

Syksy! Syksyn väriloisto ja Halloween inspiroi mua aina hurjasti. En tbh vihaa mitään vuodenaikaa kuvaamisen suhteen, niissä kaikissa on isosti puolensa! Alkukevät on kans ihana, koska on jo vihreää, mutta ei ötököitä niin paljon. Ja talveen mulla on tosi emotionaalinen suhde, koska se on muutenkin mun lempivuodenaika. Kaikki käy oikeestaan c:

Lempiaiheita ois hirveesti, mutta kiteytettynä:

- luonto
- kauhu
- juhannus
- kansanperinteet ja myytit
- fantasia

Mitä oivalluksia oot tehny itsestäsi nukkeilun ansiosta (vuosien varrella)?

Huhhuh siis nukkeilu on kulkenut suurimman osan elämästä mun matkassa, joten oikeastaan tuntuu, että oon kasvanut sen kanssa! Ja se on tosi paljon myös kasvattanut mua. Joitain päällimmäisimpiä:

- Nukkeilu on kehittänyt mun vuorovaikutustaitoja tosi paljon
- Nukkeilu on osasyy siihen, että kirjoittamisesta tuli mulle niin valtavan rakasta! Luovat jutut vaan on mun elämän tarkotus
- Nukkeilu on konkreettisesti helpottanut mun ahdistusta sillä, että nukkeja ja niiden tavaraa saadakseen on vaan pakko tilailla asioita ja opetella uusia sivustoja ja sietää uusia ja vieraita juttuja. Niissä kehittyminen on ollut ihanaa <3
- Mä saan otettua kuvia, joista tykkään!?
- Mun alemmuuskompleksi on työstettävissä
- Mä pystyn niin moneen asiaan johon en kuvitellut pystyväni 💛

Tässä päällimmäiset!

Mitkä on sun parhaat kuvausniksit?

Apua mitähän mä sanoisin! Mitä nyt ekana tulee mieleen:

- Kuvaa vaan, jos oikeesti haluat just sillä hetkellä <3 Ei mistään ulkoisesta paineesta
- Grillitikut pelastaa! Ja niitä kannattaa olla kuvatessa paljon mukana
- Photoshopia ei todellakaan oo pakko olla, mä esim muokkaan kokonaan PicsArtilla! (Ja Lightroomin ilmaisversioila säädän värejä useesti)

Lempimalli?

Hyvä kysymys! Mä en oikeesti taida enää tietää. Mua vähän harmittaa, että mulla ei ole enää niin samalla tavalla jotain tosi selkeitä lemppareita kuin nuorempana.


Wilhelmina on yks selkee, josta tykkään! Nimenomaan faceupin perusteella, sen stock-look ei samalla tavalla ravistele.


Anotherit on aina tärkeitä :( 💛 Näissä on onnistuttu ihan erityisellä tavalla! Oon kuningasparin omistamisesta ikuisesti tosi kiitollinen, mun lempparit <3 Vois jopa sanoo et nää ois mun lempparit, ää




Mut sit Nosferatu on aina ollu mulle tosi rakas! Mun lemppari-Tae :(((


Ja Midnight Deja Vu on tärkee kans...


Ja Kirakishou on hyvä myös! Se on full stockina hyvinkin täydellinen <3

Onks mitään nukkea, joka ei oo yhtään sun tyyppiä? Oks joku sellai esim "liian tumma meikki"?

Jooo, on! Liian tummaa meikkiä mulle ei varmaan kyllä voi olla, mutta kaikkea muuta löytyy :'D


Mä en yhtään pidä Ayasta :'D Se on harvoja sellasia malleja, joita ei saa must näyttään yhtää mitenkää päi hyvältä D': Mulla on sen stock-asu, though! En vaan fiilaa yhtään sen naamaa, niiko mitään osaa siinä. Ei se kumminkaan mitään syvää vihareaktioo mussa herätä, eläköön elämäänsä

Samaan lössiin menee muuten myös Dal Sakura ja Byul Maya! Nekään ei oikein iske


Karen kans toinen jonka naamasta en välitä yhtään :'D Avatut suut ei oo mun juttu nukeilla (sanon minä jonka kolmas nukke oli Grell......)

Moni nukke on musta vaan simply aika tylsä, mutta ei just herätä semmosta "agh ei ikinä" -fiilistä mulle

Ajatteletko että sun nukkekokoelma on koskaan "valmis"?

En! Musta ois tosi rajoittavaa lopettaa johonkin tiettyyn määrään tai malliin tms, en aseta itelleni mitään tällaisia rajoja. Toki nykyään oon tosi paljon tarkempi sen kanssa, mitä oikeesti haluan ostaa ja mitä en. Tosi monta hyvää oon käännyttänyt ovilla, kun pitää jotenkin rajoittaa haluamisia. Mutta kaikenlaiset tiukat rajat tässä ois mulle ikäviä, en koe niille tarvetta 💛

Sun lempi nukkeparit omista nukeista?


VOINKS MÄ SANOO NÄÄ KAKS nooh everyone knows already, sanon ne silti

Mun rakkaat!!! Ilta ja Chióni ilostuttaa mua myös. Ylipäätään vaan siis. Ilta. I love to see him happy, sekä kuvatarinan maailmassa että mun ihmis-AU:ssa (jossa siis Ilta & Kajo on juttu vähän healthymmalla tavalla)

Noi on riehuneet AU:ssa niin paljon :'D <3 Niil on kivaa ja rakastan nähä ne voimassa hyvin toistensa kanssa


Pidän heistä myös aivan hirveästi 🤍 Rakkaat naiset! Mä tykkään kirjottaa ikäeropariskuntia köh KÖH

Oon kans ite ihastunu Anneliseen, jotennn

Kenellä sun nukeista on synkin taustatarina, jos siis on?


Jos mietitään pelkästään nukkehahmoja (eli niitä, jotka oon luonut nimenomaan nukeille), niin varmaan Kajolla ja Iltalla...... Tosi hyvä vastaus ton edellisen jälkeen yeaaahh noniin-

Mä itse asiassa joskus kelasin et lähinpä tekemään ihan hemmetin hurjista aiheista kuvatarinaa :'DD No mikäs siinä, kuvastaa mua kirjottajana tbh eniten! Siitä mä tykkään ja se on mulle ominta


Mut mun kaikista OC:ista synkin on ehdottomasti Bethillä. Hää on kans mulla nukkena ja oon postauksenkin hänest väsännyt aikanaan


Mutta myös Wilhelmillä ja Juliuksella on tosi pimeitä asioita historiassaan D:

Oikeestaan näitä kaikkia mun mainitsemia esimerkkejä yhdistää erilainen väkivalta :( Ja noi on kaikki tavalla tai toisella tabuisia

Kuka on sun kallein nukke ja kuka taas halvin?


Kallein on Mana! Mut se on mun rakkain nukke joten tbh sen ois voinu myydä mulle siinä kipeessä etsimisen vaiheessa millä tahansa hinnalla


Halvin on Latte, se on maksanu alle 50 euroo mulle <: (Ja mul on kans yks 30 euron pää oottamas et lähettäsin sen jooooskus kustomiin)

Mitä Dal-kuumeelle kuuluu? <:

Hyvää siinä mielessä, että mun rakas Latte täytti sen pahimman piikin 💛 Oon nyt ollut onnellinen siitä, se riittää pitkäks aikaa <: Haluun Pukin ja Risan vielä kovasti, mutta niillä ei ole kiirettä.

Kestä julkkiksesta pitäs tehä nukke!

APUA 

Mulle ei tuu mitään spesifiä mieleen D: Oon huono tällasessa! Mutta haluaisin kaikkea mahdollisimman poikkeavaa, tyyliin jotain tosi meikattuja Taeja ja Pullipeja jollain tarpeeks bold meikkiratkaisuilla. Et jostain räikeemmän näkösistä tyypeistä kiitos

Jos saisit nyt 5 mitä vaan nukkea (ei muiden kokoelmista mutta saa olla custom) niin mitä ne ois?

HHHAAA

1. Poison Girlin vaaleampisävyinen custom (esim. tai esim.)
2. Noidanpenskan hurjempi custom (esim.)
3. Joku toinen Noidanpenska perhaps, en osaa tosin täysin sanoa että millanen
4. Joku tummempi PG, vihreet tai muute vaan tummat (ei mustat) huulet ois maukkaat
5. Kenties Elfique Lunatiquen horrorcustom tai Charon Dollsin sirkustyttö

Ne ois kaikki kustomeita koska jos sais ilmatteeks mitä vaan niin obvi ottasin sellaisia, joita ei muuten niin vain saiskaan :'D 💛

Jos saisit nyt 3 nukkea muilta, mitkä nuket ne ois?

>:DDD Anteeks kaikki


@leexymulan Linnéa

Maailman rakkain Linnéa!!!!!! Häntä kaipaan :C Oon yrittäny olla miettimättä liikaa et mun OC Linnea ois just tää tietty PG, koska todennäkösyydet sen saamiseen on suht pienet :( Mutta häntä rakastan niin hirveän paljon 💗 Maailmassa ihanin olet, oh I wish et jotenkin viel voisin hänet saada </3 Mut yritän samalla opetella pois siitä et mun Linnean ois pakko olla just tää tietty PG sit kun sen saan nuketettua joskus...


@volkabrat Tabi

Tabi on kyl mun suosikkinukke kaikkien muiden kokoelmissa! 🖤 Hän on kaikin tavoin erityinen <: Nätein ja erottuvin PG, hän on ihanin!


@sestraluna Fay

Tää kolmas ois vaikea! Mutta koska Fay on aina ihastuttanut mua niin paljon, pakko sanoo se tähän c: Hän on tärkeä! Eemilt haluisin sanoa tähän kyllä myös Kiurun, sen estetiikka puree eniten!

Mut bonuksena vielä hän:


 @laupullip Danaë

Se on ihanin :( Nyyh. Yks mun lempistailauksia koskaan, niiku pretty much kaikki hänen muutkin nukenstailaukset. Tulee ikävä häntä tähän harrastukseen tbh

Mutta! HHHAAA oonko ees maailman onnellisin et mun ei tarvinnu laittaa tähän @laupullipin Kalixtee kUN SE ON MUN KOTONA JO!!!! Meen PUSSAAN Krisua

Millasista kuvista sä tykkäät muilla, ja millasia sä tykkäät itse eniten ottaa?

Mä tykkään oikeestaan tosi monipuolisesti erilaisista kuvista, mutta täytyy myöntää, että kaikki eteeriset luontokuvat on eniten mun tyylisiä. Tykkään sekä ihastella niitä muilla että ottaa sellasia itse. Kans kaikki kansanperinnevibaiset on hyviä, sellaisia ei vaan turhan usein nää. Kaikki kuvat, joissa luonto ja vuodenaika korostuu, on rakkaita! <3

Tykkään kans ihan sikana kauhukuvista! Niissä näkee ihanalla tavalla porukan luovuuden. Mä fiilailen myös fantasiakuvia useesti <: Ja sit kaikenlainen luova proppien käyttö on tosi hienoa!

Sellaset tosi elokuvalliset ja jotenkin taidokkaasti lavastetut kuvat on kans upeita, niistä aina näkee, että on nähty vaivaa.

Tässä sellaisia omia kuvia, jotka on tuntuneet eniten omalta ottaa:


Ja no, ite tykkään ottaa just noita edellä mainittuja luontokuvia, kauhua ja fantasiaa, mutta oon tykästynyt paljon myös moderneihin ja kasuaaleihin ympäristöihin. Leikkisiäkin kuvia arvostan, kun en ite oo ottanut niitä kauheesti!

Jos saisit minkä vaan asun nukenkokosena, mikä/millanen se ois!!

OMG IHANA KYSYMYS en osaa millään vastata vaan yhtä AAA

Haluaisin ihan hirveesti enemmän kaikkia eeppisiä mekkoja. Mulla ei vaan mitenkään voi olla koskaan tarpeeks nukenvaatteita, ja mun seuraava missio ois löytää jotain sellaisia jotka innostais mua entisestään c:

Tässä suuntaa antavia:





Haluan vaan kauhean kasan vaatteita lapsille, kiitos

Jos sun pitäis just nyt hankkia 1 stock-meikkinen nukke, mikä malli se ois?






Apua ai kauhee! No siis jos realistisista vaihtoehdoista pitäs aatella niin Dal Puki ja Pullip Rosalind ois seuraavina listalla, mut niillä ei oo kiirettä. Dal Chibi Risa ois kans ihana!

Si Eliakselle (Mikaelin poikaystävä) pitäs keksii joku toimiva malli, en oo viel keksinyt...




(Oikeinpuolimmaiset)

Mut jos saisin ihan mitä vaan valita ilman kustannuksia, Hitsugi, Ruka ja Hide Doubt vois olla korkeella.

Keiden kaikkien kustomoijien töitä haluaisit vielä omistaa?


Jos lasketaan niistä, joita mulla ei vielä ole, niin ehkä vielä joskus Charon Dolls tai Elfique Lunatique! Mulla on aika tyhjentävästi kustomeita kyllä, heh. Esim. kolmatta Polkaa en usko koskaan hankkivani.

Mulle ei oo mitään välttämätöntä saada oikeestaan muuta ku PG:n töitä tulevaisuudessa <: Linnea!!!! Ja siis honestly uskon et niin kauan, kun PG tekee kustomeita, mä tuun niitä haluamaan. Ne on mulle tärkeimpiä

Ja siis Noidanpenska on toinen jolta haluaisin varmaan miljoona kustomia atm :'D Am not done yet hih, hänen töitään rakastan

* * *

Tällaista tällä kertaa, kiitos vielä kysymyksistä kaikille <3

4 kommenttia:

  1. Voin niin hyvin samaistua tuohon nukkeiluun liittyvään "huijarisyndroomaan"! Tosin vähän eri tulokulmalla, pidän itseäni usein ihan Ö-luokan harrastajana kun en tee nukeille itse yhtään mitään vaan ostan kaiken (ja sitten ne ostetut jutut täyttävät kaapit kun harvemmin oikeastaan käytän niitä mihinkään...). Varsinkin BJD-puolella tunsin tästä joskus suorastaan syyllisyyttä mutta nykyään harvemmin ajattelen koko asiaa. Tämä voi tosin johtua vain siitä, että nukkeilu on siirtynyt niin paljon someihin, joissa en itse ole, niin en saa paineita tai vaikutteita muilta kun en näe muita juuri missään :'D

    Tykkään muuten näistä kysymyspostauksista! Aina hauska lukea vastauksia ja porukka keksii hyviä kysymyksiä.

    PS. Ensi kerralla kun teet kysymyspostauksen, voisitko mainita etukäteen myös blogissa, niin voisin laittaa kysymyksiä blogin kommenttien kautta? En tosiaan ole missään somessa mutta mielessä on ollut (toivottavasti hyviä!) kysymyksiä, ja olisi hauska saada niihin joskus vastauksia. Tietysti jos et pahemmin seuraile kommentteja niin sitten toki turhanpäiväistä mutta tällainen pyyntö tuli vaan mieleen!

    T. Pearls (en jaksanut kirjautua Bloggeriin)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon kommentoinnista! <3 Ah voi ei tuo on aidosti paha, samaistun tuohon kyllä! Vaikka oikeastihan väliä pitäisi olla lähinnä sillä, tuntuuko harrastaminen itsestä mukavalta. Itsellä ei riitä resurssit opetella esim. ompelemaan, joten mieluummin ostan tai tilautan muilla. Ymmärrän tuon syyllisyyden päälle hyvin, se iskee hirveän helposti. Uskon, että tuo somettomuus auttaa varmasti! Ei tule samalla tavalla vertailtua ihan hirveästi. Mutta tosiaan, pää kylmänä vaan! Kunhan nukkeilu tuntuu itselle mieluiselta. <3

      Oi mahtavaa, tottakai mainitsen ensikerralla myös täällä! <3 Olen aina ajatellut, että tänne kommentoidaan sen verran harvoin, että helpompi laittaa Instagramiin. Mutta tottakai! c: Ihanaa, jos on kysymyksiä mielessä. Luen nämä tosiaan aina! Yleensä oon vastannut aina kommentteihin, mutta tänä vuonna se on jäänyt vähän vähäiselle. Arvostan joka kommenttia <3

      Kiitos vielä paljon!

      Poista
  2. Oi eee!!
    Näitä on aina viihdyttävää lueskella 8)!

    Noista vaatteista - kelpais niin moni noista ittellekin (⁠´⁠ ⁠.⁠ ⁠.̫⁠ ⁠.⁠ ⁠`⁠) erityisesti mun bjdt kyllä ottais noita kanssa! Oon oikeestaan jopa kattellut tollasta yhtä puuhkatakkia"(toi punanen) ja harkinnut sellasen ostamista Cakralle ja/tai tulevaisuuden Phoenixille ಥ⁠_⁠ಥ mut en oo varma myydäänkö niitä enää, ku ne tais (kans) olla limited ((niinku kaikki nyyh))

    Ja KALLISTA

    Mut siis joo rip, parasta aina kattoo kaupois kaikkee sillai "oispa toi nukkekoos 🥺"

    Niin JA
    Ihanaa kun Tabi on ryäväslistalla :'D se varmasti arvostaa sitä että siitä tykätään c:< ❤️ hän kiittää siitä,,

    Nukkesuunnitelmat kans näyttää hyvältä <: (hyvin pg painotteisilta!!??))

    Eniveis kiitos postauksesta! Oli kiva viättää ainaa sen parissa \∆/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitti paljon kommentoinnista, arvostan näitä blogin puolella aina paljon <33 c:

      SIIS JEP nukenvaatteita sais vaan olla litratolkulla jossain kaapissa, ne vaan on paras ja inspaavin asia!! Oi damn ää tollai puuhkatakki sopis sun skideille kyl niin hyvin D: (Voin jo nähä Phoenixin tulevaisuudes se päällä! AA <3) Itekii Willelle havitellu mut saapi nähdä, noiden hinnat ja saatavuus on joo aikamoista usein

      Tabsy on tärkeä hih 🖤

      Ja siis joo jostain syystä mun nukkesuunnitelmat on tosi kustomipainotteisia (ja PG-painotteisia, HELP) XDD Mutta kiitos vielä kommentoinnista sulle c: <3

      Poista