perjantai 28. marraskuuta 2014

Don't try to explain your mind

 

 
Moikka taas ~
Arvatkaas kuka sai taas jonkinlaisen inspiraation kuvatarinaan? ≧◠‿◠≦✌ Tuskailin tämän kanssa ties kuinka kauan; kuvasin yhä uudelleen ja uudelleen, pari erilaista versiota... ugh. Sitten totesin että ei, en voi tehdä tätä näin. Mitään ei kannata tehdä jos se ei tunnu oikealta, joten päädyin sitten vähän erikoisempaan ratkaisuun. Saatte tämän vikan osan ikään kuin tarinana jonka seassa on muutamia kuvia. Totesin tämän helpommaksi vaihtoehdoksi (koska r.i.p. inspiraatio ja koska rakastan kirjoittamista). Joten, tässäpä teille vimonen osa (Tsukikon kertomana) ~
 
"picfic"; Whisper
[ Beautiful Nightmare, last episode ]
 

 
"Leikitään jotain, sisko!" kuulen Disneyn huudahtavan. Hän hymyilee minulle ja tunnen miten hänen iloinen hymynsä tarttuu minuunkin. Minulla on ollut ikävä tätä tunnetta.
 
Disney on minulle niin tärkeä. "Leikitään vaan", vastaan hänelle ja pörrötän hänen hiuksiaan. Disney nauraa. Tämä on kuin unta. Milloin viimeksi kaikki on ollut näin hyvin? Milloin minä olen viimeksi kuullut hänen naurunsa?
 
 
Samassa tunnelma muuttuu. Disney vetäytyy kauemmas minusta, ja tunnen miten kaikki kylmenee. "Mitä---" minä älähdän, mutten ehdi sanoa lausettani loppuun, sillä Disney keskeyttää minut:
 
"Emme me voi enää leikkiä - emme enää ikinä. Miksikö? Koska sinä annoit minun kuolla. Se oli kaikki sinun vikasi. Onpa minulla huono isosisko." Hän nauraa. Ei sitä iloista ja viatonta lapsen naurua, johon olen tottunut, vaan kylmää ja vierasta naurua, joka saa minussa aikaan kylmiä väreitä. Tämä ei ole Disney. Ei voi olla. Minun siskoni rakastaa minua, hän ei sanoisi mitään tällaista, ei tämä voi olla mahdollista...
 
 
"Miltä tuntuu olla syypää oman pikkusiskonsa kuolemaan? Sinä saat elää, mutta minä en - miltä se tuntuu? Oletko sinä tyytyväinen?" Disney jatkaa. Hänen äänensä kuulostaa katkeralta. Minä vetäydyn kauemmas, en halua kuulla enää mitään.
 
Mutta Disney jatkaa edelleen: "Toivottavasti olet nyt iloinen, kun saat jatkaa omaa pikku elämääsi rakkaidesi kanssa samalla kuin minua ei enää ole!"
 
Maailma alkaa sumentua silmissäni. En kuule enää Disneyn ääntä, enkä näe hänen tummenevia silmiään, minä livun hiljaa pois...
 
~~~~~~
 
 
Herään sängystäni huohottaen ja rutistaen pehmoleluani tiukasti. "Unta", minä ajattelen. "Se oli vain unta." Tämän kaltaiset painajaiset ovat kiusanneet minua siitä lähtien, kun vapauduin painajaisesta. Alitajuntani syyttää minua jatkuvasti tapahtuneesta. Vaikka tiedän, että syy ei oikeastaan ole lainkaan minun, en voi olla syyttämättä itseäni. Jos olisin ollut vahvempi, olisin kieltänyt Disneytä uhrautumasta ja kuollut hänen puolestaan. Jos olisin ollut parempi sisko, Celiné ei olisi ikinä alkanut inhota minua...
 
Disneyn ja Celinén kuolemista on jo miltei kuukausi. Siltikin ajattelen heitä päivittäin. Muut ovat tottakai auttaneet minua pääsemään asiasta yli, mutta kuten varmaan tiedättekin, ei se niin helppoa ole. Minulla ei ole enää perhettä. Isäni kuoli jo ajat sitten, äitiäni en ole koskaan pitänyt perheenjäsenenä, isoveljeni on kadonnut, ja... ja nyt rakkaat siskonikin ovat poissa. Onhan minulla ystäviä, ja tiedän, etten saisi sanoa näin, mutta se ei ole sama asia.
 
Pudistan päätäni ja huokaisen syvään. En saisi velloa näissä ajatuksissa loputtomiin. Elämän pitää jatkua...
Samassa kuulen tutun naurahduksen. Hätkähdän ja katselen ympärilleni. Ei... ei voi olla. Minä kuvittelen omiani.
 
 
Nousen ylös vaivalloisesti ja kuiskaan: "Disney...?" Tiedostan kuulostavani harhaiselta, mutta olen melko varma, että olin kuullut hänen naurahduksensa juuri äsken. Uskomatonta, alan ilmeisesti seota lopullisesti. Eihän haamuja ole olemassa, eihän...?
 
"Tsukiko", kuulen jonkun kuiskaavan. Hätkähdän uudelleen. Tämä ääni taas kuulosti aivan Celinéltä. "Ei, ei, ei", hoen mielessäni. "Sinä kuvittelet tämän kaiken." Yritän todistella itselleni, että tämä kaikki oli vain sen äskeisen pahan unen ansiota. Todistelu auttaa aina siihen asti, kunnes kuulen Celinén äänen uudelleen:
 
"Älä pelkää, et ole tulossa hulluksi. Minä olen täällä oikeasti. Disney on myös. Sinä et vaan voi nähdä meitä." Pudistan päätäni ankarasti, ja totean: "Ei ole mahdollista. Tämä on taas jokin uni." Kuulen siskojeni nauravan yhteen ääneen. Nyt on Disneyn vuoro puhua: "Luulisi sinun tietävän, että tämä todellakin on mahdollista.~ Sinähän olet jo nähnyt kaikenlaista, mmh? Mielikuvitusolennon, enkelin, painajaisen, johon voi jäädä vangiksi... Joten tuskin siskojesi äänet tulevat minään yllätyksenä. Tsukiko, kerro meille, mitä ihmiselle tapahtuu tämän kuoltua?" Disney naurahtaa.
 
 
Pudotan pehmolelun sängylle. Tämä on uskomatonta... kaiken tämän jälkeen, jokaisen kyynelen, jokaisen epätoivoisen valvotun yön... tapaan heidät jälleen? Voiko tämä edes olla mahdollista?
Mietin Disneyn kysymystä. Mitä ihmiselle tapahtuu tämän kuoltua? Pikkuhiljaa alan tajuta, mistä tässä on kysymys.
 
Ääni väristen vastaan: "Ihminen... ihminen päätyy Päättäjien luokse. Nämä päättävät tämän kohtalosta." En pysty näkemään siskojani, mutta voin olla melko varma, että nämä nyökkäävät. "Täsmälleen", Celiné sanoo. "Kuoltuamme päädyimme välitilaan, Päättäjien arvioitavaksi. Minun tuomioni olisi pitänyt olla paljon ankarampi, olisin joutunut Helvettiin, ellei Disney olisi puolustanut minua." Haukon henkeäni. "Pitäähän minun nyt siskoani puolustaa", Disney sanoo.
 
Hän jatkaa siitä, mihin Celiné jäi: "No, jokatapauksessa, saimme seuraavanlaisen tuomion: Te pääsette Taivaaseen, ja saatte toimia enkeleinä. Mutta yhdellä ehdolla - yksikään ihminen ei pysty koskaan näkemään tai koskemaan teitä. Taivaan väki ja Päättäjät ainoastaan näkevät teidät. Ihmiset pystyvät kuulemaan ainoastaan äänenne." Olisin kovasti halunnut että pystyisit yhä näkemään meidät, mutta koska parempaakaan vaihtoehtoa ei ollut tarjolla, suostuimme tähän. Joten... tässä sitä nyt ollaan~ Oliko jo ikävä, isosisko?"
 
 
Tunnepurkaus iskee välittömästi. Tunnen kyynelien vaan tulevan, en voi estää niitä. Kaikki sisälläni velloneet tunteet tulevat samalla kertaa ulos. Koko kehoni tärisee hysteerisesti. "Celiné, Disney... te todella olette täällä..." minä soperran. Sen enempää en saa itkultani sanotuksi.
 
"Älä itke, minäkin alan pian itkeä", Disney sanoo myötätuntoisesti. "Emme me tulleet tänne sinua itkettämään. Kaikki on hyvin. Me pysymme luonasi aina. Jos vain tarvitset apua, kysy, me tulemme paikalle." Hänen sanansa saavat minut itkemään entistäkin enemmän.
 
"Disney, senkin typerys, sait hänet itkemään vain enemmän!" Celiné toruu ja naurahtaa. Disney mutisee jotakin, joka kuulostaa aivan "kaaliaivolta".
 
 
Kun vihdoinkin saan kyyneleeni loppumaan, ojennan käteni ilmaan, vaikka tiedän hyvin etten pysty koskettamaan heitä. "Minulla on ollut niin kamala ikävä teitä... olen syyttänyt kaikesta itseäni", kuiskaan ja saan Disneyn älähtämään. "Lopeta heti tuollaiset puheet! En tajua, mistä olet saanut päähäsi syyttää itseäsi", hän murahtaa ja lisää vielä: "Oh, ja tottakai sinulla on ollut ikävä. Eihän minua voi olla ikävöimättä nwn~" Saan hymyiltyä hieman.
 
"Mutta koska olemme enkeleitä, meillä on kiireinen aikataulu. Meidän taitaa olla aika lähteä takaisin kotiin", Celiné toteaa. Ei. Ei vielä. Nähdessään ilmeeni hän kiirehtii lisäämään: "Mutta palaamme kyllä vielä, älä huoli! Sinulla ei ole mitään pelättävää, onhan sinulla rakkaat ystäväsi ja Grell." Nyökkään vaisusti.
 
 
"Me olemme aina kanssasi, Tsukiko", siskoni sanovat yhteen ääneen. Tunnen heidän läsnäolonsa vahvemmin kuin aiemmin.
Minä jään tuijottamaan hiljaa eteeni. "Kiitos", kuiskaan hiljaa. "Olen ikuisesti kiitollinen niistä muistoista, joita annoitte minulle. Kiitos siitä kauniista painajaisesta..."
 
Enää ei tarvitse huolehtia. Hymyilen hieman ja kuiskaan vielä kerran: "Kiitos..."
 
~~~~~~~~
 
WAAAHHH it's over
Mä todella sain sen tehtyä ;____;
 


30 kommenttia:

  1. EIKÄ IHANA
    Rakastan tätä, niin suloinen tarina, wäääh ; - ; <<3

    VastaaPoista
  2. Oi, aivan ihana lopetus! <3 Itsellekin kuolema on ollut yllättävän kiinnostava kirjoittamisen ja muun taiteilun teema. Sinä ilmensit todella hyvin tarinasi näkemystä tästä mysteeristä, josta me vielä eläväiset emme saa tietää täyttä totuutta. :) Ja on kaunis ajatus, että he ovat aina Tsukikon luona! <3 Upeaa työtä, kiitos tästä kuvatarinasta! Ps. Olet myös todella taitava kirjoittamaan. ;3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon taas jälleen kerran :3 ♥
      Kuolema on kyllä kieltämättä mielenkiintoinen (ja hankala) tarinoiden aihe, hyvä kuulla että olen onnistunut käyttämään sitä hyvin tarinassani~

      Poista
  3. Ekaks pahoittelen sitä, etten ole kommentoinut sun postauksia pitkiin aikoihin (olen kyllä lukenut jokaisen).

    Tokaks pahoittelen tätä kommenttia + syitä miksen oo kommentoinu (oma tae saapui viimein & koulu).

    Mutta mutta Gääh!!! Kuinka sä voitkaan olla noin hyvä kuvaamaan ja tekemään tarinoita??!! (Huom, huutomerkkejä ei voi olla liikaa).

    Pompin kirjaimellisesti riemusta, kun näin että oot postannut. Sitten kun vielä oli jatkoa kuvatarinalle, ilo lisääntyi ihan hirvittävästi! :D. Tää osa oli vaan niin ihana, odotan innolla uutta kuvatarinaa. :3

    -Kuro-Angel

    VastaaPoista
  4. Voi Saraseni kun oot niin taitava! ♥ Tää oli niin suloinen ja koskettava tarina ;_; Aivan mahtava päätös täydelliselle tarinalle! Kyllä tää sun blogis jaksaa aina nostaa hymyn huulille. Oot paras <3

    T. Se sama stalkkeri ;3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. EIKÄÄ YHH KIITOS ;__; *sobs* Mutta heii nyt oikeasti, kerrohan jo kuka olet D: Haluaisin tietää kenen "Saranen" olen ^^' <3

      Poista
    2. Ei vielä :3 Kyllä mä lupaan kertoo vielä tän vuoden puolella... ehkä.

      Poista
    3. Mutta lupaa ettet suutu kun musta on tullut tällanen...

      Poista
    4. En tietenkään suutu, tää oli sitten lupaus ; - ; Ja sä lupaat kertoo kuka oot, right?

      Poista
    5. Äh okei uuteenvuoteen mennessä >_<

      Poista
  5. Sara
    voi mun pikku Sara
    sun teksti on niin kaunista ja herkkää, omaperäistä ja erilaista
    oot taitavin kuvatarinoiden tekijä varsinkin kirjoittamisen ja tunteiden esiin tuomisen kannalta
    tääkin tarina oli taas upean kaunis <3

    VastaaPoista
  6. Ihan mahtava kuvatarina!!!!!!!!!!!! Täydellisempää lopetusta en olisi voinut kuvitellakaan! Jollakin tavalla lohdullista. Jälleen kerran uskomattoman hienot ja kekseliäät muokkaukset. 😍
    Kai aloitat uuden kuvatarina-sarjan?

    www.weheartpullips.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon taas jälleen kerran ;v; ♥ Tottahan toki aloitan, mutta varmaankin vasta jouluna (tai mahdollisesti saatan aloitella jo aiemminkin, ken tietää~). Osasyy tämän tarinan erikoiseen toteuttamiseen oli se, että halusin päästä jo pian uuden tarinan kimppuun ^^'

      Poista
  7. hjehh kaipa minäkin tuun heittään kommentin kun on tää vaan ollut kokonaisuudessaan niin ihana kuvatarina >u< ♡♡ I'M SO PROUD OF YA MY SON

    tätä on ollu kyllä ilo lukea, tykkäsin suuresti tän picficin ideasta (ON SIITÄ DUNGEONISTA JOTAIN HYÖTYÄKIN KUN SE SYNNYTTÄÄ TÄLLASIA IDEOITA?? NWN) ja sun kirjotustyyli AAA PERF MUCH

    tää ja edellinen osa on olleet yhet parhaimmat kuvatarinat ikinä sulta ;;; i mean ne on jotenkin herättäneet mussa tosi paljon ajatuksia (hyvällä tavalla haha!! XD)

    disney on kyllä niin söpö hahmo ♥ ja cellu on yks mun dollcrusheista (paljastuksia lmao) tsukitin taasen on jotenkin hellyyttävä ja iha hiton kaunis

    innolla odotan seuraavaa isoa kuvatarinaa (ja leväpäätä hihi)!! ♡ bby oot ihana ja taitava ja ööä

    -Ariseey

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ali sun kommentit on aina yhtä söpöjä whii kiitos maitovalaani x3 ♥
      Ja mun nuket kiittää kans! (Celiné erityisesti, vähänkö siistiä olla dollcrush, hhm???)

      (Ja lmao leväpäätä ei kannata odottaa)

      Poista
  8. Apua tää oli niin ihanaa ; 3 ; ♥

    VastaaPoista
  9. Voi herranjumala Sara, sä se sitten saat mut aina itkemään näillä sun tarinoillas. ;__; Oivoi en tiiä, mistä ees aloittaisin..
    Hmm, no sanotaanpa vaikka ensin, että tän tarinan kerrontatyyli oli aivan mieletön. Tosi kiva kun kokeilit tämmöistäkin tyyliä sun tarinaan, koska ainakin tähän osaan sopii toi kerrontatyyli täydellisesti. Sun nukeilla on niin paljon erilaisia näkökulmia ja ajatuksia, että esim. Tsukiko toi tässä tarinassa tosi hyvin esille, miltä siitä tuntuu ja miten se reagoi siskojensa ilmestymiseen. Toivottavasti teet joskus toistekin tarinan tällä tyylillä! ♥ Olis ihana nähdä lisää tämmöisiä >u< ~

    Waaaah sun kirjoitustaidot on oikeesti palvottavat. ;__; Oot ihan huippukirjottaja, ja sekin tuli tässä osassa täydellisesti ilmi. <3 Ei hitto susta tulee vielä joku menestyny kirjailija isona, mä oon siitä niin varma. Sun mielikuvituskin on tasoa ylijumalainen, joten huh. Alemmuuskompleksihan tässä iskee. >v< ♥

    Ja sitten noi kuvat. Aaaghhh mä teen täällä henkistä kuolemaa koska rakastan sun kuvia ;w; Noi alun mustavalkoiset Disney-kuvat on mielettömän upeesti muokattu. Mutta eihän se ihme ole kun kyseessä on kuitenkin muokkausnero, joka niitä kuvia tänne postailee. Rakastan ihan liikaa tota kuvaa, jossa Disneyn silmät on mustat ja se on "kahlittu" noiden kettinkien sisään. Näistä sun tarinoista löytää aina kaikkia erilaisia yksityiskohtia, joita on kiva hoksata ja löytää eri kuvista. <3 Viimeinen kuva sai mun sydämen viimeistään halkeamaan palasiksi, koska noiden sisarusten (näkymätön) ryhmähali näyttää niin sympaattiselta ;__; Vaikkei Tsukiko siskojaan näkisikään, niin onneksi se kuitenkin pystyy tuntemaan niiden läsnäolon muilla keinoin. Toi viimeinen kuva oli kyllä kertakaikkiaan täydellinen <3
    (+ Aloituskuvat oli täydellisiä myös. Celiné on liika upea ton asun kanssa.)

    Tän tarinan juoni oli aivan ihana, en ees osaa kuvailla kunnolla kuinka paljon rakastan sitä. >n< ♥ Sait tähän aikaan tosi melankolisen tunnelman, mutta silti tässä myös tavallaan oli onnellinen loppu. Miten näin nerokasta ja kekseliästä loppua voi edes ylistää tarpeeksi? No, toivottavasti kuitenkin tiiät että rrrakastan tätä tarinaa superpaljon ja rakastan sun kerrontatyyliä ja nukkeja ja kaikkea amen. </3 ; v ;

    Lähden tästä pyyhkimään kyyneleitäni nenäliinoihin, heihei~

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ANNIKAAAA ;______________; ♥ oot ihana yh
      Kiitos ihan älyttömästi tästä kommentista, piristi ihan mielettömästi unu <3

      Poista
  10. Tää on sun paras kuvatarina! :) Mulla ois muutama kysymys :
    Mistä sä hankit sun nukket? Mistä saat ideat näihin ihanii tarinoihi? :33 Saakko jouluna uutta nukkea? Alotakko uuden kuvatarinan? :) Kiitti jos vastaat♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huii kiitos paljon! ;o;
      -> Hankin nuket yleensä Mollamaniasta. (Lukuun ottamatta Shireitä joka on Amai Dollsista ja Disneytä jonka ostin käytettynä yhdeltä nukkeilijalta. :3)
      -> Voi kiitos paljon jos pidät niitä ihanina! ♥ Ja ideat saan yleensä ihan arkisista asioista. (Josksu inspiraatio tulee tyyliin kesken matikantunnin? :D) Tämän Beautiful Nightmaren kehitin kesällä kun pelasin paljon Dungeon Nightmaresia.
      -> Hhehe, ehkäpä, ehkäpä en? B3 Okei mainittakoot että eräs pieni leväpää kotiutuu toivottavasti tänne~
      -> Aloitan joo! nwn

      Poista
  11. OMG ;u; tää tarina oli ihan liian ihana.
    Onnistuit luomaan ihan täydellisen tunnelman. Varsinkin toi alun painajainen oli ihan helvetin karmiva.... o___o"

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ää kiitos sieniseni ;_; <3
      Ja hyvä jos oli karmiva B3

      Poista
  12. Vaikutat tosi itsekkäältä ihmiseltä:D Vastailet kommentteihinkin tosi omahyväsesti, ootko ihan täynnä ittees vai mitä vittua? Inhottaa tommonen ylimielisyys kun sun nuket kuitenkin on kivoja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aww, kerro toki lisää siitä kuinka teet analyysin mun luonteesta blogini perusteella :3
      Ihan tiedoksesi että oon kaikkea muuta kuin itseäni täynnä, tbh inhoan itseäni enemmän kuin mitään muuta. (Okei itsekäs saatan ollakin, mutta siihen se sitten jääkin.)

      Poista
    2. No nii en ehkä tunne sua mut tän blogin perusteella oon saanut semmosen käsityksen!! :D Tämmönen "inhoon itteen"-paska ei ainakaa yhtää auta, säälittävää sanoisinko

      Poista
    3. "En tunne sua" - jep, et tunnekaan. Tässä se pointti. Sä et voi muodostaa musta minkäänlaista kunnollista mielipidettä ellet tunne mua lainkaan. Se, että seuraat mun blogia, ei riitä. Valitan, mutta et vaan voi tulla tänne vinkumaan että olen itsekäs sen perusteella, mitä oon blogiini kirjoittanut (tai miten vastailen kommentteihin).

      Voisin selittää hetkisen jotain itsetunnostani, mutta koska se ei oikein tänne blogin puolelle kuulu, taidanpa jättää väliin. Sanotaan vaikkapa että en sano sitä vaan hakeakseni huomiota tai mitään, korjasin vaan sun lauseesi.

      Poista