perjantai 6. heinäkuuta 2018

Oh, where the road then takes me


Weightless

Hei kaikille! Tähän ylempään kuvaan liittyy itseasiassa varsin tumma taustatarina. Tuskin olen nukkemaailmassa koskaan maininnut sairastavani anoreksiaa. Olen hyvin avoin tästä(kin) asiasta, mutta en vain ole saanut kuvattua nukkejen kautta sairauttani mitenkään. Toteutuskykyni ei välttämättä riittäisi sellaisiin ideoihin, joiden kautta anoreksiaa voisi kuvata nukkejen avulla. Päätin siis lähestyä aihetta toisesta suunnasta.

Minulle kehollisuus on aina ollut iso ongelma. Ongelmani ovat alkaneet suunnilleen kolmen ikävuoden paikkeilla, sillä muistan jo silloin kokeneeni tämän kehon vääräksi ja liian suureksi. Syitä anoreksian myöhemmälle puhkeamiselle olen sittemmin löytänyt useampia, mutta ajatus siitä, ettei kehollisuuteni ole koskaan ollut kunnossa, on raskauttava. Monesti olen aivan liian tietoinen ruumiini fyysisestä olemassaolosta. On hieman hankalaa selittää muille, ettei minkään tason fyysinen olemassaolo tunnu aina oikealta.

Sairauteen liittyy paljon erilaista häpeää ja luonnollisesti myös ruoka. Näistä kokemuksista olen kirjoitellut enemmän kirjoitusblogiini. Tämän ylemmän kuvan idea ei kuitenkaan liity millään tavalla häpeään, itseinhoon, ruokaan tai laihtumisen tarpeeseen. Se kertoo tunteesta, johon havahduin eilen. Minulla on tosiaan ollut lähiaikoina - tai kenties ihan aina, jos jaksaa miettiä niin pitkälle - ollut epämukava, liian tietoinen olo omassa kehossani. Eilen tunsin kuitenkin olevani pitkästä aikaa onnellinen niin suuresti, että koin leijuvani. Olin painoton, leijuin tilassa, jossa minut määritti vain hymy kasvoillani. 

Onneksi minulla on vielä kyky tuntea myös myönteiset tuntemukset erittäin vahvasti. Minä jatkan omia taisteluitani ja halusin jakaa tämän pienen hetken teidän kanssanne kuvan muodossa. Jaksakaa tekin vielä. 


(Lopuksi vielä muutama shootinpoikanen!)

- - -


Twisted Wonderland 

{ avalon, pullip lunatic queen }







Joka kesän perinneshootti otti tänä vuonna vähän eri suunnan kuin aiempina. Yleensä olen kuvannut jokavuotisen AIW-shoottini hyvin viattomalta ja/tai perinteiseltä pohjalta, mutta tänä vuonna kokeilin vähän erilaista tyyliä. Alice in Wonderlandista kun on varsin monta tulkintaa. Tummempisävytteinen puhutteli Avalonin kohdalla enemmän, joten sillä mentiin. Mitähän ensi vuonna keksin?

Muutama mustavalkoinen versio vielä:




- - -

Moment of silence

{ edriel, pullip eos }





- - -

Higher

{ lilia, pullip sfoglia }








- - -

Kiitoksia, kun katsoit ja luit! Jätä kommentti, jos pidit <3

6 kommenttia:

  1. Upeita kuvia!❤
    Tosi rohkeaa, että avauduit näinkin vaikeasta/henkilökohtaisesta aiheesta, tsemppiä oman kehon kanssa kamppailuun!

    Noi AIW-kuvat oli varsinkin mun mieleen, itsekkin oon innostunut ottamaan Alice in the Wonderland kuvia osittain sun inspiroimana :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia kovasti! <3 Ihanaa kuulla, että oon osittain onnistunut inspiroimaan!

      Poista
  2. ihana postaus! aiw-shootti oli tuttuun tapaan onnistunut. mustavalkokuvat varsinkin upeita, niistä lempparinani ihan ensimmäinen. siinä mustan ja valkosen tasapainoon ihan hukkuu. tälle on varmaan joku oikeakin sana, mutta sanotaan että täyteläinen kuva?? eh?? edriel ja liliahan nyt on sanomattakin gorgeous af, tykkään niiden customeista niin paljon!

    koko postauksen lempparikuva oli kyllä toi ihan ensimmäinen. upea muokkauksineen, valotuksineen, nukkeineen ja kaikkineen! tarina sen taustalla toki vielä kauniimpi. oot. niin. vahva. aaa. tsemppiä jatkoon ja lisää leijumista ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos taas kovasti, Sofia!! ♥ Ehdottomasti lisää leijumista <3

      Poista