torstai 25. elokuuta 2022

Kysymyspostaus, kesä edition

 Hi hey!

Mulla ois taas täällä kysymyspostaus, jee <3 Nää taitaa olla oikeesti mun suosikeita tehdä. Oon erityisen iloinen siitä, että tähän tuli näinkin paljon tarina-aiheisia kysymyksiä! Tiiätte mistä tykkään eniten selittää, heh

Mulla on myös jäänyt luonnoksiin pyörimään sellanen, jossa metsäsakin piti vastata kysymyksiin! Pitäis varmaan joskus palata senkin äärelle...

* * *

Kenen Metsän kuiskauksen hahmon kanssa oisit mieluiten ystäviä?


Chiónin ehdottomasti! Hän on tietyllä tapaa tosi mutkaton ja suora ja hällä on sellainen arvomaailma, että tulisin takuulla hänen kanssaan hyvin juttuun. Mä kans uskon, että Chiónin kanssa ois oikeesti hauskaa! Se muistuttaa persoonana vähän mua itseäni ja mun ystäviä, joten uskon et saisin sen kanssa hyvät keskustelut aikaseks.

Mut tbh ottaisin myös Aamun hengaan mun kanssa ihan anytime! Se ois eniten husband material, vaikka Chiónin kanssa varmaan parhaiten viihtyisinkin. Aamu on niin ihana, kunnioitan sitä persoonana kovin. Hän ansaitsee vain parasta </3 Aamussa on kuitenkin tiettyjä kovia ja suoria piirteitä, joita saattaisin hätkähtää. Olkoonkin, että juuri niiden takia siitä tykkään hahmona

Iltahan on tietysti mun muru, MUTTA mä en jaksais sekuntiakaan sen kitinää irl :'DD Tää kuvatarinan aikainen Ilta on nii kärttynen ja sykkyrällä että se vaan vaahtois mulle kaikesta enkä handlaa semmosta yhtään. Plus siltä menis vaa hermo kun en ois Kajo, huoh

Minkä ikäisiä kuvatarinan hahmot on?

Hei ihan tosi hyvä kysymys!

Ihmiset:
Kalla on about 20v. Chióni on vähän vanhempi, noin 23v

Henget:
Tätä on vähän vaikeampi määrittää, nää kun ei oo esim. koskaan olleet lapsia! Ne on vaan aina... olleet olemassa :D Eli mitään virallisia ikiä heillä ei ole. Mutta jos aattelisin heille ihmisiät, ne ois about näin:

- Ilta jotain 29, sillee siinä kolmenkympin paikkeilla mutta ei vielä ihan
- Kajo pari vuotta nuorempi, noin 27
- Valve noin 25
- Aamu ois kyl jo ihan 30v!
- Kaikusta ei niin mitään käsitystä, se on niin... tommonen

Mikä Metsän kuiskauksen tekemisessä on yllättänyt eniten?

Ehkä se, ettei mulla oo juurikaan mennyt sen teknisen puolen kanssa hermot? :''D Kuvatarinoiden tekoon on aina liittynyt mulla tosi vaikeita tunteita, ja yleensä johonkin käytännön nippeliin rasahtaa kuvatessa hermot ja sit spiraloin päiviä siinä, etten muka osaa mitään :'D Mutta tää ei oo nyt ollut yhtään sellaista! Tää on nostattanut mun energioita eikä suinkaan vienyt niitä. Jotenkin päin vastoin tuntuu, että tää on ollut suoranainen kiintopiste mun elämässä koko vuoden.

Tää on ollu mulle tosi vapauttavaa ja innostavaa ihan alusta pitäen. Kyllä huomaa, että tekeminen on IHAN erilaista kun hahmot on itelle ihan todella rakkaita.

Mistä saat inspiraatiota tarinoihisi? 

(Vastaan tähän nyt meinaten ihan kaikkia mun proosatarinoita, en pelkästään tänne blogiin tekemiäni kuvatarinoita <3)

Kaikesta!!! Aaaiiivan kaikesta. Jotenkin tuntuu, että tää ympäröivä maailma inspiroi mua ihan valtavasti, mä vaan rakastan kaikkea mitä on olemassa ihan valtavalla palolla. Otetaan listana tärkeimmät:

- Mun omat tunteet, kokemukset ja näkemykset. Mä ammennan tosi paljon inspiraatiota mun omasta tunnemaailmasta, elämän kipukohdista ja kaikista kokemuksista. Ja koska oon varsin överiempaattinen niin saatan joskus (tai no, aika usein :D) alitajuntaisesti prosessoida myös rakkaiden ihmisten kokemuksia mun tarinoissa. (Oon ymmärtäny et kaikki kirjottajat kyl tekee tätä, sorry not sorry)
- Luonto! Luonnon mekanismit ja oikeastaan ihan kaikki luonnossa inspiroi mua jatkuvasti kaikkeen luovaan
- Psykologia, filosofia ja ylipäätään kaikki ihmisen toimintaan, yhteiskuntaan ja sosiaalisiin normeihin liittyvä
- Traumaattiset kokemukset, joko omani tai sitten ihan ylipäätään traumakäyttäytyminen
- Uskonnot, uskomukset, mytologia. Kaikki uskonnollinen ja myyttinen inspiroi mua ehkä eniten ikinä. (Uskonnot kiehtoo nimenomaan sosiaalipsykologisena ilmiönä)
- Mun läheiset!
- Kaikki mun lempimedia. Kirjat, tarinat, sarjakuvat, elokuvat, sarjat...

Mikä on tarinoistasi suosikkisi?

Varmaankin tänä kesänä valmistunut Roihu, mun uusin tarina. Se sijoittuu sirkusmiljööseen ja siinä käsitellään taitelijuutta ja tunteen paloa, ja oon siihen ihan sairaan tyytyväinen. Se tuntuu mulle eniten multa itseltäni. Inspikollaasi:


Sit kans sellanen ku Sinelmä. <3 Oon siitä täällä puhunutkin. Se on kirjoitettu vuonna 2021, ja se on osunut mulle tärkeeseen väliin. Osa mun kaikkein rakkaimmista hahmoista on kyseisestä tarinasta. Se on fantasiaa mut se basically kertoo hyvin vakavista traumoista ja yhteiskunnan valheellisuudesta. Inspikollaasi:


Vanhemmista tarinoista Kuningas ja ruusu (kirjotettu 2020) on varmaankin maailmanrakennukseltaan ja juoneltaan mun suosikki!

Mistä saat kaikki sun hahmoideat? Onko niillä jotain esikuvia?

Mun hahmoideat kumpuaa yleensä tosi erilaisista asioista! Joskus oon vaan että oh haluan hahmon, jolla on neonkeltainen tukka, ja joskus mulla on joku tietty funktio sille hahmolle jossain tarinassa. Tosi useasti nää kaverit kyllä synnyttävät ihan itse itsensä! Tyyliin vilkuttavat että moi olen tässä ja olen tällainen. Ja minä totean että jahas, moi vaan.

Monillakaan mun hahmoilla ei oo mitään virallisia esikuvia, mutta musta tuntuu, että moni hahmo on saanut alitajuntaisesti vaikutteita mun läheisistä ja joistakin mulle hyvin rakkaista fiktiivisistä hahmoista. Tosi monesti mun hahmoilla on jotain samoja ominaisuuksia kuin jollaikin mun läheisillä ihmisillä, tälle nauran aina :'D Mutta loppujen lopuksi taidan saada eniten hahmoinspiraatiota ihan mun omista kokemuksista ja fiiliksistä!

Pohjimmiltani oon tosi kiinnostunut maailmasta ja ihmisistä. Oon oikein sellainen kirjoittajan stereotyyppi, joka istuu jossain nurkassa pohtimassa elämää ja ihmisiä ja analysoimassa joka nyanssia. Joskus saan ideoita ihan vaan siitä, että kuulen jonkun kivan sanan tai näen jollain kivan värisen tukan kaupungilla.

Sun top 5 omat kuvat?


Tää taitaa olla mun ehdoton suosikki tällä hetkellä! Tästä tuli vahingossa nuin maaginen ja kovin pidän siitä


Sitten tämä, koska mun rakas juhannusestetiikka <3


Tämä <3 Juhannusneitoestetiikka on mulle tärkeä ja oon oottanu tän kuvan ottamista niiiin kauan!


Tää on yksinkertaisesti kaikkea sitä, mitä olen tältä estetiikalta aina toivonutkin! Siinä se nyt on <3


Tästä tuli mulle tosi rakas! Jotenkin tää kuva kiteyttää tätä kesää tosi hyvin. 

Muutama honorable mention:






Haluaisitko vielä lisää BJD:itä? Voisitko koskaan omistaa tyttöpuolista BJD:tä?

Haluan! Voi että, kyllä haluan :DD BJD-kuume on ollut ihan sietämätön tässä viimeaikoina. Hahmosuunnitelmissa olisi nämä kaksi, Beth (vasemmalla) ja Rani (oikealla):


Ja sit ois muutama ihan tietty nukke, jotka haluaisin. (Toki mulla on kans paljon OC:ita joita vois harkita nukettavansa BJD:inä mutta oon köyhä)

Ja siis ennen en ois halunnut naispuolisia BJD:itä! En tiedä, miksi. Eipä mulla kyllä naispuolisia hahmojakaan oo ollu vuosiin tarinoissa niin paljon, rip. Mutta nyt on tosiaan peräti niin, että mun suurimmat BJD-grailit on molemmat naisia. (Popovyn Little Owl ja Lillycatin Ellana)

Mun hahmokaarti on tosi miespainoitteinen, mutta mulla on ainakin yksi tyttö-OC, jonka voisin haluta BJD:nä:


Tässä Lilika. <3

Millaset äänet kuvatarinan hahmoilla on?

Iiihana kysymys c:

Valve: Ajattelen sille nykyään Idina Menzelin eli Frozenin Elsan äänen! Nimenomaan se puheääni siis.

Ilta: Mulla ei oo sille äänireferenssiä, mutta hällä on aika matala ääni. Ei möreä kuitenkaan. Enemmän sellanen sulava. Iltalla on kumminkin ihan kaoottinen nauru, sen aidoin nauru on kunnon semmonen käkätys. Ihan tosi ilonen :'>

Aamu: Vielä Iltaakin matalampi, tai ainakin eri tavalla matala! Oon ihan varma et jossain sarjassa tai animessa on tällanen ääni, pitäis kaivella niin löytyis referenssi hänelle

Kajo: Lempeä ja pehmeä, itse asiassa tosi kaunis. Häntä ois niin kiva kuunnella. Sillä on kans sellanen kirkas puromainen nauru. Osaa kans laulaa

Kaiku: Varmaan jotenkin lapsenomainen? Tätä en ole tarkalleen miettinyt. Mutta sellanen hyvin herkkä ja ehkä jopa särkyvä. Kaikusta lähtee kyl pelottavan korkeita ääniä kun se huutaa.

Kalla: Lempeä! Ei yhtään mikään sellanen kimeä animepäähenkilöääni u know. Lempee ja eloisa. Varsin nauravainen

Chióni: Tätä en osaa kuvailla! Ei kovin matala mutta ei mikään superkirkas myöskään. Enemmän maskuliininen ko feminiininen.

Jos saisit nyt mitkä vaan 5 stock-asua, mitkä ne ois?


1. Pullip Blanche! Tätä hinuan jon ihan juhannusestetiikkojen vuoks, mut se kävis muutenkin niin moneen eri fiilikseen.


2. Pullip Henri. Tää ois tyylikkään vanhanaikainen ja siinä on kivoja yksittäisiä osia. Tykkään paljon.


3. Pullip Ririko. Tarviiko ees selittää miks, we all know. Kattokaa sitä


4. Ehkä Pullip Pulliphine IX? Niiiiin upea kaikkinensa, tällä sais kans ihan vaikka millasia kuvia aikaseks


5. Byul Hermine. Kaipaisin tällasia sävyjä enemmän mun nukeille. Mana varmaan ainakin rakastaisi tätä asua.

Kuinka monta PG:n nukkea oot koittanu ostaa?

Vain kahta! Useempaa oon harkinnut, mutta kahta kokeilin ja molemmat hävisin :p Näitä kokeilin:


Juni


Lillee

Kuvat by Poison Girl!

En oo näitä kahta ihanuutta onnistunut näkeen kellään, jos joku joskus spottaa heistä omistajakuvia niin hit me up :( En tiedä yhtään minne he menivät!

Mä periaatteessa kyllä edelleen haluaisin jonkun uudemman PG:n :'( Nyt ei oo vaan tosi pitkään aikaan tullut sellasia nukkeja, jotka oisin halunnut legit ostaa vaikka useammasta oon pitänyt. Tällee vähävaraisena sitä tulee harvinaisen tarkaks siitä millanen sen nuken pitää olla, kun siihen on valmis käyttämään niin paljon rahaa. Vähän veikkaan, että en ainakaan tosi pitkään aikaan tuu uutta PG:tä yrittään.

Kuka on helpoin ja kuka vaikein kuvattava uudessa kuvatarinassa?

Helpoin on Ilta <33 Sen ei tarvii tehä mitää ja se on ihana. Kaiku on kans aina helppo ja ihana kuvata, se on niin mun estetiikkaa! Valve on varmaa vaikein, koska sen sarvet painaa sen päätä jonkin verran ja se on sellanen nukke joka ei näytä hyvältä ku tietystä kuvakulmasta :'D Mutta nyt oon viimein opetellut kuvailemaan sitäkin.

Kuka on tällä hetkellä inspiroivin metsäpoppoosta?


Oon nyt ollut todella inspaantunut Kallasta ja Valvesta tässä viimeaikoina! Joten he ehkä atm. Oon ollut tosi iloinen siitä mitä he tekee mun pääkopassa, niin hyvät tytöt <3

Mutta hahmona mun suosikki on aina Ilta, se on muutenkin mulle ihan elintärkeä just nyt. Tätä voi ehkä olla hieman hankala ymmärtää mutta joo, näin se menee. Se taitaa olla tällä hetkellä mun rakkain hahmo.

Mitä sulle kuuluu? Entä sun nukeille?

Kiitos, kun kysyit! 💛 Totta puhuakseni mun elämä on ollut isossa myllerryksessä. Nyt on edellisen vuoden aikana tapahtunut niiin paljon ja niin liian isoja asioita kerralla, että on tosissaan ottanut aika voimille. Aattelin jossain kohdassa rauhassa avata vähän kuulumisia enemmänkin täällä blogin puolella. 

Mä kans tässä muutin, ja se ei ollut mun oma päätös joten otin sen tosi raskaasti. Mulla oli also tosi paha burnout keväällä enkä oo vieläkään toipunut siitä, joten tässä mennään vähän matalalla tällä hetkellä.

Mutta nukkeilu todellakin maistuu! Se on ollut erityisen ihanaa tänä kesänä. Kaikki luovat asiat piristää kovasti! Mua inspaa yhä vaan useampi aspekti nukkeilussa c': Oon tosi innostunut kuvatarinoinnista ja haluan tehdä sitä jatkossa lisää!

Onko sulla jo Halloween-kuvaideoita?

Oiijoi! Ei mitään ihan spesifiä vielä, mutta viboja on kyllä mielessä. Ootan innolla sitä kautta taas, se on mun ehdoton lemppari 8') Oon yrittänyt hyvissä ajoin pohtia, tarviinko esim. jotakin tiettyjä proppeja sun muita Halloween-kuviin tänä vuonna. On mulla jotain fiiliksiä tosiaan jo pohdittuna, innolla ootan!

Millaisia kesäkuvia haluaisit ottaa juhannusneitokuvien lisäksi?

VÄHÄN myöhässä tulee nyt vastaus tähän x) Enemmän eteerisiä ja metsäisiä kuvia ois vielä kiva napsia! Haluaisin kans vesikuvia viel :( Mutta oon aika onnistuneesti tyhjentänyt mun ideapankin jo tälle kesälle, nyt vaan sit fiilistelen!

* * *

Kiitos lukijoille! <3

2 kommenttia:

  1. Kysymyspostaukset on kyl tosi kivoja! Ihanaa syventyä taas vähän enemmän sun nukkeihin ja ajatuksiin niistä, varsinkin toi äänikysymys on hauska!
    Valtavasti tsemppiä syksyyn ja kaikista muutoksista toipumiseen! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia kovasti! <3 Paljon tsemppiä sinnekin syksyyn!

      Poista