perjantai 24. toukokuuta 2024

Hartsiset tuumat

 Heya!

Nyt hartsimööttiset mietityttää niin kovin, että ängen niille ihan oman postauksensa tänne c: Olen tässä hitaasti alkanut havahtua siihen faktaan, että olen ollut hartsiharrastuksessa kohta peräti neljä vuotta! Mulle tää harrastus tuntuu vielä suhteellisen nuorelta (verrattuna esim. 13 vuotta Pullipien kanssa), mutta onhan tätä tässä tullut harrastettua jo hyvä tovi! Puhumattakaan siitä, miten pitkään sitä katseli ihan jo nukkeilun alkuajoista asti eri firmojen nukkeja 🩷


Vanhempi kuva Bethistä uudelleeneditoituna! Olin pitkään erossa mun BJD:istä, joten näiden pötköjen kuvaamista on ehtinyt tulla kova ikävä D:

Mulla on vähän hartsikuume, mutta sitäkin enemmän mun tekis mieli peuhata näiden omieni kanssa millon missäkin! Oispa Asaelilla jo kroppa ja meikit ja kaikki, oon niin huono päiden kanssa ääää haluan vaan jo syödä koko ukon suihini

Mulla ois intoa vaikka minne jakaa, mut aika ja raha ja tbh mikää muukaan ei nyt oo ihan mun puolella :( Eniten innostais tosiaan laitella Asael kuntoon, mut niin moni asia siinä stressaa mua niin paljon et se syö puolet hauskuudesta,, Tää on mulle taas muistutus siitä et päiden hankkiminen ei todellakaan oo mun juttu enkä ois tähän ryhtynyt ellei kyse ois just tuosta päästä

Toisaalta se luo mulle toivoa et on jotain noin ihanaa, jota odottaa 💛 Strugglaan tän nyt läpi

Tuossa hartsiharrastukseni alkua pohtiessa tuli muuten mieleen, että jos n. 11-13-vuotias minä ois saanut valita, mun eka BJD ois ollut tää:






Luts Kid Delf Lemon! Sen nimi ois ollu ihan vaan tuo Lemon </3 Jossain on varmaan olemassa vielä postaus, jossa hehkutan tätä Ei taida ehkä ihan enää lähteä, mutta tällä nukella on ikuisesti paikka mun sydämessä! Samoin kuin mun ensimmäisellä BJD:llä, Dollzone Megillä, jolla aloittelin 2020 ja joka oli myös ensimmäisiä mun suosikkeja tuolloin 2010-luvun alussa.


Rakas Varpu! Taas tällanen vanhemman kuvan editointi tänne... Oon iloinen siitä, että Varpulla rupee pikkuhiljaa olemaan jotain vaatettakin. Se on tosin musta maailman kaunein alastikin, joten mua ei todellakaan haittaa kuvata sitä niinkään :'D


Sit pääs mun sisäkukat kuviin (vihdoin)! Varpu on kultaisin <3 Annika antoi mulle tuon IHANAN mekon, kiitos rakas! Hän oli ostanut sen itelleen aikanaan mut se ei koskaan ollu ihan täysin sopiva Pullipille :( Varpulla on niin heikosti omia vaatteita, että tää oli mulle mitä ihanin juttu 💛 


Juliuksen kanssa urbaaneissa mestoissa, missäs muuallakaan. Mua on inspannut nyt Pullip-kuvaamisessakin kovasti nämä modernit ympäristöt (taas)! Syytän mun neonvihreää peruukkia, Shiraa ja Mikaelia ja Eliasta :'D Oon OC:iden kanssa siirtynyt paljon kasuaaliin(kin) suuntaan, joten tätä estetiikkaa tuntuu luonnolliselta vilautella myös nukkekuvissa c:


Tää on jo vuoden vanha kuva, mutta editoin vähän väriä siihen :'D Viimevuoden synttärikukat tais olla nää! Varpu on kaunein kukka tho :c


Kävin napsimassa läheisen raksatyömaan eessä vähän kuvia! Oli hauska idea, tykkäsin tästä kuvausreissusta paljon c: Annika raukka sai pitää mulle koko päivän seuraa! Tässä vaiheessa sitä tais tosin jo vähän väsyttää, oli aika myöhä ja me haluttiin jo Minimaniin 


Mulla on overally tosi kahtiajakoinen fiilis mun BJD-harrastamisesta atm. Jollain lailla se on aina tuntunut mulle sellaiselta ihan omalta kuplalta. Oon harrastanut sitä kuitenkin aina pääasiassa yksin ja myös sen somepuoli on ollut aika tasainen ja rauhallinen (rip Suomen harrastajayhteisö, hiljaista on). Nyt musta kuitenkin tuntuu, että oon jotenkin epämukavalla tavalla paljon tietoisempi esim. somepuolesta enkä ehkä mielisi olla. BJD:t ovat olleet mulla tosi isosti hahmovetoinen harrastus ja oon niin pitänyt siitä, että saan yksin jossain kolossani nysvätä hahmojani ja grailejani. En yhtään haluis tähän harrastukseen kaikkia niitä ah niin kivoja lieveilmiöitä, joita Pullip-puolella mulla usein saattaa olla. Toistakseks tää on ollut mulle enimmäkseen kivaa vibailua ja tahtoisin sen sellaisena säilyttää.


Varpu kesäihmemaassa! I love her!

Varpu on ainakin selkeä mun onnellisuutta lisäävä tekijä, kattokaa nyt sitä 💛🌿 Se on siinä niin ihan mun hellittävissä <3 Tiiän et Asaelista tulee mulle kans ihan kauheen tärkeä sit ku vaan saan sitä joskus johkin suuntaan, pitää vaan malttaa nyt sen kanssa


Urbaani Julle jatkaa hengailujaan :'D Funniest thing et tää jätkä ei oo polttanut tupakkaa aikoihin, mutta se sopii aina kuvien fiiliksiin ni se saa nyt kärsiä




Vähän vielä talviräpsyjäkin :'D Aina mulla jää jotain muokkaamatta, josta innostun sitten kuukausia myöhemmin...



Varpu on aina ja ikuisesti suosikki 💛 Kävin vanhan kodin lempikuvauspaikassa kuvailemassa, ja oon kyllä tosi iloinen, että niin tein!



Ranipulla pääs kans kuviin uwu Rani on niin söpö pikku pötkö, siellä hän chillaa! Tän poikasen vaatettaminen vois olla yks projekti tälle vuodelle krhm, musta tuntuu et nää ei oo ihan se vibe jota mun sporttijätkälle ajattelen...


Tulihan se kevät ja kukkasetkin! Nyyyh <3 Kuvasin Bethiä noissa ihan ragella, tää tuntui tosi terapeuttiselta nyt. Bebun kuvaaminen on aina parasta! Bethistä (hahmona ja ylipäätään) oon saanut ehkä mulle henkilökohtaisesti kaikkein tärkeimmät kommentit ja palautteet. Jos mikään mun hahmo voi koskaan antaa kellekään toivoa ja turvaa, mun työ täällä on tehty. Oon aina maailman kiitollisin siitä, että ihmiset kommentoi mun hahmoja 💙 Means the world to me <3


Bethin fluidius on muuten aiempaakin aggressiivisempaa, se on näyttäytynyt mulle yhä vaan enemmän sukupuoleltaan fluidina!


Palatakseni vielä hartseihin! Oon miettinyt sekä uusia että vanhoja lemppareita tässä viimeviikkoina. Mulla on yhä niitä joitain, joita oon hinunnut jostain 2010-luvun alusta asti, mutta toisaalta mulle on tullut hartsiharrastuksen virallisen aloittamisen jälkeen monia uusia suosikeita.

Fun fact: tuolloin 2010-luvun alussa ajattelin, että tuskin koskaan hommaan BJD:itä. Silloin seilasin firmojen sivuilla paljon ja ihastuin monen nuken ulkonäköön. Koska ajattelin, että en voisi koskaan omistaa niitä nukkeja, designasin hahmoja niiden stailausten ympärille :'DD Miettikää jos nyt nukettasin ne hahmot. Osaan nimetä kepeesti ainakin neljä nukkee joiden ympärille designasin hahmoja! Piirroksiiki löytyy yhä



Jeppistä, ei varmaan muuta tältä erää 🤍 Pupusista on lisääkin kuvia vielä tulossa, stay tuned! He pääsivät hengaamaan kukkasiin vielä sankoin joukoin c:

__

Heips ja kiitos <3


2 kommenttia:

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  2. Eikä miten ihania kuvia ja nukkeja😍 Tää ei auta mun hartsikuumeeseen lainkaan🤔😂 Oon siis säästämässä omaan bjd nukkeeni👍 Mutta pakko kommentoida että miten ihanalta Beth näyttääkään, hän on mun lemppari sun bjd nukeista🥰 Mutta tosiaan niin hienoja kuvia ja etenkin tuo viimeinen kuva on mun lemppari näistä😄❤️

    Ja usko tai älä niin vahingossa poistin tän kommentin😅 Laitan nyt siis uudelleen, toivottavasti ei haittaa😂

    Amanda
    starshinesistersdolls.blogspot.com

    VastaaPoista