sunnuntai 9. lokakuuta 2022

Metsän kuiskaus: epilogi

Hei!

Erittäin haikeana olen täällä kuvatarinan viimeisen osan kanssa. Taidan avata tän tarinan merkityksestä vielä ihan erillisessä postauksessaan, mutta tässä haluan vain ilmaista, että tän tekeminen on ollut mulle korvaamattoman tärkeää tänä vuonna.

Tahdon kiittää ihan hurjasti kaikkia teitä, jotka ootte seuranneet tätä tarinaa alusta asti ja jaksaneet lukea ja kommentoida. Mulle on ihan erityisen tärkeää saada palautetta, joten oon superkiitollinen joka ikisestä kommentista, jonka oon matkan varrella saanut! Olette mahtavia, kiitos niin paljon <3

* * *

Metsän kuiskaus

Epilogi: Elossa


Me olemme elossa.


Sen minä tiedän todeksi.


Ja minä tahdon uskoa, että me kaikki selviämme.

* * *


Yksi meistä löysi kotiin.


"Koti" voi olla monta. Koti voi olla tunne, ihminen, paikka; mikä tahansa, mitä kohti sydämemme kurottelevat.


Minä tiedän, että siellä, missä Kaiku on, hän pystyy vihdoin hengittämään vapaasti, olemaan se, kuka hän sisimmässään on. Minä aion pitää huolta siitä, että hän löytää paikkansa ja pystyy juurtumaan sinne, minne hänet vein. Hänen matkansa on vasta alussa.

* * *


Osa meistä sai uuden mahdollisuuden. Alun, josta lähteä eteenpäin.

Aamu: Kajo... Minä olen ajatellut.

Kajo: *säpsähtää* Aamu? Mitä sinä...?


Aamu: Minä olen ajatellut sinua ja meitä.


Kajo: O-oh? Minä kuvittelin... tai siis...

Aamu: Minun oli pysyttävä uskollisena itselleni. On olemassa asioita, joita en voi hyväksyä, ja tapahtunut ylitti oman sietokykyni kirkkaasti. *huokaa* Mutta. Minä olen nyt saanut tarvitsemaani aikaa ja tilaa.


Aamu: On totta, etten pysty antamaan kaikkea anteeksi. Sinä olit minun ainoani, olisin varjellut sinua miltä tahansa, mutta tämä oli minulle liikaa. Et tehnyt oikein ja minulla kestää varmasti aikani hyväksyä se. En ole tunnevetoinen persoona, en voi mennä tunne edellä, en ole ikinä mennyt. Tässä on paljon muutakin pelissä. Sinä merkitsit minulle kaikkea ja koen oloni täydellisen petetyksi.

Kajo: Aamu... Sinun ei tarvitse...


Aamu: Mutta totuus on silti se, että minä rakastan sinua.


Aamu: En kenties ole tunteikkain tai hellin olento tässä metsässä eikä se, että rakastan sinua, riitä. On niin paljon muutakin. Jos haluamme olla yhdessä, meidän täytyy todella olla valmiita tekemään töitä sen eteen. Minä... *vetää syvään henkeä* Minä olen valmis, jos sinäkin olet.


Kajo: Minä... minä olen. Minäkin olen ajatellut meitä. Tiedän, etten tehnyt oikein. Minun olisi pitänyt kertoa jo ajat sitten.

Aamu: Minä ymmärrän nyt, miksi pidit kaiken salassa minulta. Hän manipuloi ja pahoinpiteli sinua. Sinä olet uhri ja minä hylkäsin sinut, koska sinun tunteesi ja tekosi pelottivat minua. Haluaisin sanoa, että olen pahoillani, mutta tein vain, mitä vaistoni käski. Olin itselleni uskollinen.

Kajo: Sinun ei tarvitse olla pahoillasi. Minä olen.


Aamu: Kaikesta huolimatta minä rakastan sinua valtavasti ja tahdon olla sinun vierelläsi. Jos sinä vain tahdot minut edelleen.

Kajo: *henkäisee* Tahdon. Aina.


Kajo: Meillä on vielä paljon keskusteltavaa. Voin kertoa sinulle kaiken, jos vain kestät kuulla.

Aamu: Kestän minä. Olen jo valintani tehnyt.

Kajo: Mutta Aamu. Voitko sinä hyväksyä senkin, että se mitä minä tunsin... tai oikeastaan tunnen häntä kohtaan, on totta? Minä ihan oikeasti... minä...


Aamu: Voin. Minä ymmärrän kyllä, mistä se johtuu. Olet nyt siinä eikä sinulla ole enää hätää.

Kajo: Aamu...


Kajo: *käpertyy Aamun syliin*

Aamu: Voi rakas.


Aamu: Olen tässä.


Aamu: Olen tässä enkä lähde enää pois.

* * *


Ja osa pääsi vapaaksi; sai uuden mahdollisuuden kehittyä. Oikeastaan minä ajattelen, että tavallaan me kaikki saimme uuden mahdollisuuden.

Chióni: Iiiiltaaa tule katsomaan!

Ilta: Mitähän nyt taas...


Chióni: Tuletule!!

Ilta: Jestas sinä olet nopea, anna vähän armoa... Olen liian vanha tähän...


Chióni: *innoissaan* Katso nyt! Ja miten niin muka vanha, kolmekymppinenhän on tunnetusti tosi ikäloppu, huoh...


Chióni: *kumartuu* Katso!

Ilta: Kukkanen.


Chióni: *innoissaan* Täällä on paljon kukkasia!


Chióni: Katso, miten reippaasti ne ovat kasvaneet valtaviksi! Metsä parantuu niin hienosti. Aika tekee tehtävänsä. Näetkö, miten ne kukoistavat, kun ne saavat tilaa ja aikaa itselleen.


Chióni: Vähän kuten sinäkin.


Ilta: Chióni... Minä katselen mieluummin sinua.

Chióni: Kuules nyt, hiton idiootti... minulla oli pointti tässä... Kehityt hienosti. *mumisee* Jos vain keskittyisit paranemiseen etkä MINUUN!


Ilta: Onko täällä muka muita kukkasia? Minä näen vain tämän, jota pitelen.

Chióni: *nauraa* Hyi yäk tuo on liian hempeää! Ei sovi sinulle! Seis!!


Ilta: Sinulla ei ole vielä aavistustakaan siitä, miten hempeä minä olen. Mutta olemme menossa hienosti sitä kohti...

Chióni: Tyhmä idiootti, keskity nyt ihan oikeasti omaan paranemiseesi äläkä minuun.


Ilta: *kaataa Chiónin nurmikolle* Mmm, sanoitko jotain, minä en ainakaan kuullut. Minä näen vain tämän ihanan pojan tässä.

Chióni: *kikattaa* Hei nyt sitten! Ja varotko sitä kukkasta kiitos...


Ilta: Chióni...


Ilta: Kiitos, kun olet siinä.


* * *


Ja sitten olin tietenkin vielä minä.

Kalla: *selittää innoissaan* Ja sitten hän vaan kääntyi ympäri!! Minulla oli täysi työ pidätellä nauruani...

Valve: Olet sinä vaan aikamoinen. *hymyilee* Pitääkö sinua suudella?


Kalla: *nauraa* Ehkä. ♥



Valve: Kuule, Kalla...

Kalla: No?


Valve: Minä olen niin kiitollinen siitä, että me tapasimme toisemme. Tiesin aina, että meidän täytyisi tavata, mutta en ikinä uskonut suhteemme tulevan tällaiseksi.


Kalla: *henkäisee* Niin minäkin. Olen täysin lumoutunut. *hymähtää* Mutta minähän olen aina rakastanut metsää kaikkein eniten. Olen niin onnellinen, että pääset viimein toipumaan. Tunnut niin paljon voimakkaammalta nyt, kun Kaiku ei enää ole täällä. Metsä kukoistaa! Ja sinä olet niin kaunis...


Valve: *ääni pehmenee* Kalla...

Kalla: Mennäänkö tänään minun mökkiini illaksi? Jospa sarvesi eivät tällä kertaa kolahda kattolamppuun...


Valve: Mennään. *hymyilee* Minusta on alkanut tuntua siltä, että seuraisin sinua minne vaan.


Kalla: Valve, hei... Meiltä taisi äsken jäädä jotain kesken. 

Valve: *hellästi* Mmh, niin, tosiaan, mikähän se mahtoi olla...


Minusta tuntuu, että olen viimein valmis olemaan onnellinen; ottamaan vastaan sen, mitä tulee. Tämä maailma on kaunis, jos päätän uskoa niin.


Metsä hengittää jälleen, linnut laulavat puissa. Kaikki on hyvin. 

* * *

3 kommenttia:

  1. Tulin vain kommentoimaan, että odotin tämän viimeisen osan ilmestymistä että voin lukea koko tarinan putkeen :D Eli jätän ehkä perusteellisemman kommentin myöhemmin, kunhan olen lukenut kaiken. Mitä olen tähän saakka silmäillyt, niin lupaavalta vaikuttaa!

    VastaaPoista
  2. Räkäitkin koko tän osan ajan ja nyt kolmannella lukukerralla pystyn ehkä saamaan tästä jotain tekstin muotoon.
    Pelkkä toi epilogin nimi ja rivi "Ja minä tahdon uskoa, että me kaikki selviämme" hajotti mut, se tuntuu just siltä mitä itse tarvitsin tähän iltaan. Ja voi Kaiku! Viimein kotona ja matkansa alussa, toivon kaikkea hyvää lempparilleni <3
    Aamun ja Kajon kohtaus on tosi herkkä ja latautunutta tunnetta täynnä, huh.
    Chiónille ja Iltalle vähän jo kyynelten lomasta nauroinkin, mahtavia letkautuksia, toivottavasti kaikki kukat eivät liiskaantuneet noiden alle :D

    "Pitääkö sinua suudella?" HUUDAN TOLLE. En kestä miten söpöjä nää on yhdessä, kaunista tekstiä toisen löytämisestä. (Toivon kattolampun ja sarvien säilymistä.) "Tämä maailma on kaunis, jos päätän uskoa niin." sai mut hymyilemään sellasta hölmön onnelista hymyä, lisäks näiden kuvien sellanen kesäiltafilis lämmitti pimeässä syysillassa.

    Oon hirmu iloinen siitä, että oon saanut seurata tätä tarinaa keväästä tähän asti. Toisaalta tuntuu, että prologin lukemisesta on jo pieni ikuisuus, toisaalta taas aika tuntuu vain hujahtaneen ohitse. Kiitos tästä tarinasta ja sun rohkeudesta käsitellä vaikeita asioita tän kautta <3 <3

    VastaaPoista
  3. VOI EI ÄÄÄ onko tää nyt todellakin ohi?? Tuntuu jonkin ison eran lopulta kun tää tarina tuli päätökseensä, tää on ollu niin valtava asia koko vuoden ajan. Mutta tietenkään näille hahmoille ei tarvi sanoa lopullisesti hyvästit, koska tuut tekemään heistä vielä paaaljon minitarinoita, eikös niin 8) Oon huono sanomaan tärkeille hahmoille hyvästit enkä aio tehdä sitä nytkään! Aion vain kiittää tästä upeesta matkasta ja siitä että ollaan saatu seurata näiden hahmojen tarinaa keväästä asti. Oot kyllä ylittäny ittes tän tarinan kanssa, oon ihan älyttömän vaikuttunu siitä miten hienosti tän toteutit. Kaikki odotukset ylitetty! Taitomuru <3

    Ihanaa että Aamu tuli takaisin! Mä osasin jo aavistella että hän tarvitsee vain omaa aikaa ja asioiden käsittelyä itsekseen. Hienoa että hän kaikesta huolimatta tuli siihen tulokseen että hän ja Kajo ovat parempia yhdessä kuin erikseen. Tää päätös merkkas Kajolle varmasti hirmuisesti <3 He ansaitsevat onnellisen loppunsa! Aamun hahmoa kunnioitin kyllä alusta loppuun saakka. Hän on ihanan itsenäinen ja omilla jaloillaan seisova tyyppi. Kuten oon tainnu sanoa niin jokainen tarvii oman Aamun elämäänsä jossain muodossa.

    AINIIN JA KAIKUNEN!! Hän pääsi kotiin!! Ihania noi kuvat joissa hän näyttää siltä kuin tanssisi omassa metsässään <3 Kaikusta toivon erityisen paljon vielä jatkotarinoita, hänessä on potentiaalia vaikka mihin! (Esim rakkauskuvioihin hihihii) Oon niin ilonen että tässä tarinassa metsän pelastuminen ei vaatinu sellasia uhrauksia jotka ois koitunu Kaikun tuhoksi. Kaiku on tän tarinan vauvaisin hahmo ja toivon hänelle pelkkää hyvää!

    Aaahhh Ilta ja Kimble on kyllä ihan mahdottoman söpöjä! En kestä niiden touhuja, Ilta on ku pikkupoika jota pitää kaitsea. Ihanaa että heillä menee hyvin <3 "Minä katselen mieluummin sinua" – no voihan mööt, Ilta on kyllä just tommonen x) Suloisesti painoi pienen pojan mättäälle suukotettavaksi! Musta oli söpöä että Kimble vertas Iltaa kukkasiin. Taitavasti kehittyypi.

    KALLEMS!! Okei tuo loppu oli kyllä ihanin ikinä, en ehkä kestä sitä miten kasuaalin rakastuneita noista kahdesta on tullu. Ensinnäkin ihana tuo niiden asetelma! Valve pitelee suloisesti pientä Kallaa sylissään ja katsoo sitä niin rakastuneesti. "Pitääkö sinua suudella?" – NO PITÄÄ <333 Ikuisesti!! Ääää Kallesta oon kyllä niin onnellinen! Noiden kahden rakkaustarina eteni musta ihanan varovaisesti, vaikka molemmilla tunteet roihahti nopeasti. En malta oottaa, millasia tarinoita heistä saadaan! Ois ihana nähdä Valven sarvet kolahtamassa Kallan mökin lamppuun x) Mainioita reploja noilla kahdella, sai kikattaa ja hymyillä koko kohtauksen ajan. Tai oikeestaan koko osan ajan!

    "Metsä hengittää jälleen, linnut laulavat puissa. Kaikki on hyvin." Tuota parempaa loppulausetta ei olekaan <3 En ois ikinä uskaltanu kuvitella, että tää tarina saisi niin wholesomen ja toiveikkaan lopun! Oon tästä ihan valtavan ilonen. Muutenkin lopetit tän tarinan tosi hurmaavasti, oli ihana nähdä pieni katsaus jokaisen pariskunnan (ja Kaikun) onneen! Mainiota että kaikki voivat hyvin. Nyt vaan jäädään oottelemaan, millaisia tapahtumia näiden metsämööttien elämään vielä mahtuu. Kiitos tästä tarinasta rakas, oot kehittyny tarinoiden tekemisessä mielettömän paljon ja tää tarina oli koko nukkeyhteisön mullistus. Oot uskomattoman taitava tarinankertoja. Ootan innolla sun tulevia projekteja <3
    Pus!

    VastaaPoista