perjantai 18. marraskuuta 2022

Kysymyspostaus, syksy edition

 Hey!

Kysymyspostausta jälleen! (Jos postaan tän nyt, kai tää menee vielä syksyisestä postauksesta... Vaikka musta nyt onkin jo talvi) Kiitos kaikille, jotka Instagramin puolella viskoivat kysymyksiä! <3

* * *

Vihjeitä tulevasta kuvatarinasta?


Tällaisissa tunnelmissa tulemme menemään 8) Tarinan nimi on siis Parantajan tarina! (Ja jos joku nyt ihmeen kaupalla sattuu lukeneen aikanaan sen 2015 kirjoitetun proosaversion: nope, tää ei tuu olemaan samanlainen :'D) Lisäspoilereita:

- Tarinan juonen keskiössä on kaksi leiriä, joista toisessa on parantaja, toisessa näkijä. Parantaja osaa parantaa käytännössä mitä vaan, näkijällä puolestaan on synnynnäinen lahja saada näkyjä menneestä ja tulevasta.
- Niiden maailman on luonut olento, jota ne kutsuu nimellä Unenkutoja 🤍 (Fun fact: tää kyseinen tyyppi on mun joulunukkeni tänä vuonna!)
- PALJON perhedraamaa ja ylipäätään draamaa, täällä on mm. katkeria ex-kumppaneita sun muuta 8) Ja löytyypä erittäin katkera äiti-tytär-ihmissuhdekin

Tässä tarinassa esiintyvät seuraavat mun nukeista:

- Anemone (Pullip Barasuishou)
- Kanga (Pullip Ddalgi)
- Aldreia (Pullip Kirsche)
- Callistra (Pullip Elisabeth)
- Annelise (Pullip Ririko)
- Caius (Taeyang full custom)

Teen tästä vielä esittelypostausta ja kerron hahmoista ja tarinasta etukäteen ilman spoilereita, stay tuned 8) <3

Lempi kuvausvuodenaika?

Syksy! Mä rakastan yli kaiken syksyn värejä ja ennen kaikkea Halloweenia. Kaikki syksyssä inspiroi mua ihan valtavasti, on aina inspiroinut. Tuntuu, että herään uudella tavalla eloon! Ja jos ei sada, niin nää kelit on musta kans tosi ideaaleja nukenkuvaamiseen. Ei oo ötököitä niinku kesällä eikä tuhottoman kylmä niinku talvella! Talvi on varmaan toinen lemppari, se kun on muutenkin mun suosikkivuodenaika ja oon ollut nyt edellisen vuoden aikana tosi onnellinen mun talvikuvista.

Kevät on mulle vaikein, koska silloin en yleensä löydä kivoja taustoja. MUTTA kevät oli paras kuvatarinalle, haluisin vaan kaksitoista huhtikuuta peräkkäin nii voisin kuvata kaikki mun kt:t huhtikuussa :'D

Jos voisit tavata kolme sun omaa hahmoa (samalla) illallisella, ketkä kolme valitsisit?

Tää on niin hauska kysymys :'D Erittäin hyvä tarkennus tää, että ne pitäs tavata nimenomaan samalla illallisella. Tällöin ottaisin varmaan nimenomaan sellaisia hahmoja, joiden tiedän tulevan keskenään toimeen. (Mulla on monta, jotka ei todellakaan tulis keskenään toimeen...) Kovinkaan montaa mun pariskuntaa en jaksais katella, kun ne on useasti tosi intensiivisiä ja vaan kuhertelis siinä :''D

Mut ottasin nää:


Gael


Isaias


Nori

Aviopari Isaias ja Gael ja niiden rakas ystävä Nori <': Tarinastani Sinelmä! (Tavallaan mun ainoo throuple) Nää kolme osais käyttäytyä, ja etenkin Issen ja Norin kanssa vois keskustella just sillä tavalla kuin tykkäisin!! Tässä ois vaan se ongelma etten varmaan sais mitään sanotuks kun oon niin viehättyny Gaelista et vaan tuijottaisin sitä koko illan

Kolme monipuolisinta Pullip-mallia?

Oi APUA! Tuntuu, että aina mietin joidenkin mallien olevan tosi monipuolisia, mutta sit nyt en keksi yhtäkään.


Ririko on musta ainakin aika selkeän monipuolinen malli, tän voi stailata tosi monella eri tavalla eikä siltikään mee pieleen :'D


Galene on musta kans tosi ilmeikäs tapaus.


Princess Rosalindin sanoisin tähän myös. Oon keksinyt tälle monia eri lookkeja mutta vieläkään en ole häntä ostanut :'D

Kuka Annikan nukeista on sun lemppari?


Melody! Melody istuu eniten siihen kuvausestetiikkaan, jota rakastan, ja sillä on musta ihanin peruukki ikinä. 🤍 Eteerinen muru


Toinen, joka istuis parhaiten mun estetiikkaan, ois Celeste! Celeste on aina ollu musta niin uskomattoman kaunis :'( Punapäät on HYVIÄ ja Cellun stailaus on ihanan erottuva


Mutta jos mun joku pitäis ryöstää omaan kokoelmaan, se ois Amanda, koska Nomyensin kustomit on IHANIMPIA ja Amanda on yks kauneimmista nukeista koskaan <3 Häntä ihastelen

Mitkä nukkemallit voisit omistaa tuplana?


Wilhelmina!!! Se nyt ainakin. Siitä tykkään tosi paljon, ja tuolle meikille ois ihan hauskaa keksiä uusia ideoita. (Mut onneks Valve on mun lemppareista lempparein niin ei nyt sentään tarvii :'D)


Sit kans ihan selkeesti Seila c: Näit voisin omistaa useammankin! Ihan stockina ois kiva pitää, mutta tykkäisin kans jostain tummasävyisestä Seilasta. (Tai no siis miksei myös Laura kävis, onhan mulla toi stock-asu jo niin ei spesifisti Seilaa tarttis) Kaiku kattoo mua vihaisesti jostain nurkasta kun puhun täällä tämmösiä :/


Sol!! Tässä nukessa ois potentiaalia monenlaisiin stailauksiin, hän on ihana.

Mikä talvessa inspiroi nukkeilun kannalta eniten?

Talvi on mun lempivuodenaika! Kaikki talvessa on musta tavattoman kaunista. En malta odottaa kirkasta valoa ja kimaltavia hankia ja kuuraisia puita <3 Talvi on vaan niin kaunis! Ja mun kaikki eteeriset valkeat neidot sopii siihen tosi hyvin.

Fun fact, mikään asia ei tunnu mulle nii paljo multa itseltäni kuin talvi <3 Se on mulle siinäkin mielessä aivan ihanaa aikaa.

Sun lempiherkut leffailtaan?

Uuuu! Mä tykkään aina ihan perus irtokarkeista, oon enemmän makean kuin suolaisen ihminen. Mun irtokarkkipussissa pitää olla niitä Ahaa-patukoinakin myytäviä suklaacrispejä ja vadelma-salmiakkikalloja. Loput on sit sen mukaan, mitä on tarjolla! Muutenki eniten tykkään aina kaikesta suklaasta, en oikein tiiä ostanko ikinä mitää muuta :'D (Ja Fazerin suklaa on musta parasta)

Onko sulle tulossa nukkeja nyt?

En oo ite ostanu uusia nukkeja mut Annika osti mulle nuken joululahjaks :::') Mätkäisen häntä. Mut siis kyllä vain, oon mun joulunukesta yhtä kikseissä ku olin Valven nukettamisesta aikanaan <3 Oon ite näistä kustomivalinnoista tooosi innoissani! Can't wait to show her!

Lemppari Poison Girlin kustomit tältä vuodelta?


Tuntu et tää nukke oli ihan jokaisen muunkin suosikki, heh :'D Hän on ainut PG tältä vuodelta, jonka oisin tosi kovasti halunnut! Muut ei oo herättäny ostohaluja, mutta hännn </3 Mutta eipä tullut nyt edes yritettyä, kun ei ole rahaa varsinkaan isompiin investointeihin...

Tässä on kaikki, mitä rakastan PG:n kustomeissa: pisamia, isot tummat huulet, kirkkaat silmät (ja vieläpä vihreät <3) ja tummempi tyyli. Jonkun hänen tyylisensä ottaisin tulevaisuudessa mieluusti!


Tämä toinen uutukainen on myös tosi tosi ihana 🌻 Mua vähän naurattaa, että mikään PG ei oo koko vuonna herättänyt mulla ostohaluja, ja sit ku mul ei oo yhtään rahaa niin näit ihanimpia putkahtaa kaks :'D Juuhh


Tämä ihan vuoden ensimmäinen neitokainen on ollut mun suosikkeja kans c: <3 Hällä on tosi onnistuneet väricombot ja rakastan kovasti kaikkia näitä PG:n vaaleatukkaisia tyttösiä! Voi mitkä pisamat ja simmut :(


Hän oli musta kans valloittava, tykkään aina järjestäen kaikista joil on toi kampaus :'D Tää tyttö näyttää myös omistajakuvissa tosi ihanalta, on ollut ilo nähdä häntä <3


Tää oli musta kans ihan mahdottoman suloinen :'>

Jos saisit nyt mitkä vaan 5 stock-nukkea, mitkä ne ois?

Öää apuva! Oon ihan tyytyväinen, että en meinannut millään keksiä näitä :'D HYVÄ, se tarkottaa et on vähemmän hankittavaa...


Varmaan Rosalind, koska sen hankkimista oon prokrastinoinut huolella ja sen faceup on niin monipuolinen ja kiinnostava. Mä kans tarviin ton asun!!


Victoriquesta oon alkanut salakavalasti tykätä viimeaikoina... which is a bad thing koska täähän on hirveen hintanen nykyään :'D


Kyllä mä aina Hitsugin ottaisin!


Ruka samalla!


Vestan haluisin edelleen. Tähän vois mennä kans vaikka Monglnyss ja Taeyangeista Dodo ja Ama.

Mun tekis mieli sanoo tähän kans Ririko ihan vaan et saisin sen asun :'DD Tuplaririkoa en kyl tarvi, antasin sen sit mun parhaalle kaverille... Yritin nyt silti miettiä nää nimenomaan nuken enkä pelkän asun kannalta

Jos saisit varastaa 5 muiden nukkea, mitkä ne ois?

Otan nää nyt Pullipeista, en laske hartsei tähän <: 



@sestraluna Fay & Kiuru! Ehdottomasti!! Näit kahta ihailen aina kuvissa, ja nää kans vastaa ehkä eniten sitä estetiikkaa, jota rakastan nukeissa <: Ihanat! Heitä on aina iso ilo nähdä. Fay on mun lemppari Poison Girlin kustomi ja Kiuru nyt vaan edustaa ihan kaikkea mitä rakastan nukeissa ;_;



@lau.pullip Kalixte ja Danae, vaikka Kalixtee hällä ei enää oo ja Danae on osittain kustomoitu! Mut sanon heidät silti koska ikilempparit ;_; </3 Itkettää yy, näillä stailauksilla on ikusesti paikka mun sydämessä. Lemppareista lempparein custom-Tae ja Danae nyt on musta aina ollut sellanen nukke jonka stailaus iskee kovasti


@volkabrat Martha!!! Hän on vuodesta toiseen pysynyt mun yhtenä lempparinukkena koskaan. Parhaita Pullipeita ikinä <3

Honorable mention:


Tämä @elfiquelunatiquen kustomi! Ihana horrormötkö c: Mä muistan joskus märisseeni, ettei mitkään horrorpööpelit oo tarpeeks pelottavia niin tässäpä sitä kauhua ois kerrakseen!

Mistä saat ideoita/inspiraatiota kauhukuviin?

Yleensä ihan mielen sopukoista tai sitten esimerkiksi Pinterestistä, kauhuleffoista, valokuvista... Sit kans joistain asuista, propeista tai kuvauspaikoista!

Onko sulla tatuointeja / haluaisitko?

Uuu, ei ole! Tykkään tatuoinneista tosi paljon, mutta en osaa committaa noin isolle asialle... Jotenkin mua aina pelottaa ajatus pysyvyydestä, vaikka tykkään tatuoinneista visuaalisesti ihan hirveesti. Toistaseks oon tyytynyt purkaan tatuointikuumetta mun hahmoille :'D (Mun uusimmassa tarinassa varmaan kaikilla on jokin tatuointi koska ÄÄÄ)

Fun fact, jos ottaisin tatuoinnin, se ois perhosaiheinen koska tähän liittyy mulla tärkeää symboliikkaa! Tod. näk. perhosen siivet jalkateriin.

Haluaisitko enempää kustomeita?

Jooo! Yks mun suosikkinukke, jota oon vähän tässä kärkkynyt, ois kustomi. Sit pitkällä tähtäimellä tahtoisin vielä joskus jonkun uudemman PG:n. Muuten ei oo mitään pakollista. Hypoteettisesti joskus tulevaisuudessa paremmalla rahatilanteella Elfique Lunatique ja Charon Dolls.

Unelmamalli?

Mulla ei oo sellasta atm :'( Se nukke, jonka Pullip-perheen nukeista haluaisin atm eniten, on kustomi.

Onko sulla graileja tällä hetkellä?


Pullipeissa ei, mutta mun BJD-grail on Popovy Sistersin nukke. (Ja highkey kans Twigling Ingenue) Popovyja mietin joka päivä, tuntuu et vaan selailen näiden kuvia nonstoppina

Ja sitten tosiaan himoitsen yhtä tiettyä kustomnukkea kovasti! Nään siit nyt kokoajan uniakin :''D Eräs ranskalaisilla pyörinyt ihanuus kyseessä

Lempihetkiä tältä syksyltä?

Tää syksy on ollut nukkeilun kannalta tosi onnistunut. Oon tykännyt monesta kuvausreissusta tosi paljon, oon onnistunut itsekseni tekemään tosi onnellisia reissuja tässä. Kohokohta syksyssä lienee kuitenkin mun ja Annikan Helsingin reissu miniatyyrimessuille <3 Se oli täydellinen päivä. Me kans käytiin äidin kanssa teatterissa vastikään, se oli mulle tosi tärkeä kokemus!

Seuraatko ketään tubettajia?

En oo koskaan ollut hirveen hyvä katsomaan Youtubea, eli en! Toki oon joskus kattonut aika monelta suomalaiselta tubettajalta videoita, mutta mä en koskaan oikein oo kunnolla ollu sisällä siinä maailmassa.

Syksyisimmät hahmot (nuket tai ei nuket)?

Ooo, ihana kysymys!


Ekana tulee mieleen mun rakas noita Kidehl tarinastani Lumo!


Ja Chióni :'D (Iltakin on, mutta pakotettuna. Chióni roudaa sitä syyskävelyille)

Oma lemppari syksyoutfit?


Viimevuodelta tämä! Varmaan yks lemppariasukokonaisuus, joka mulla on koskaan ollu päälläni

Lempi kauhuestetiikat?

Oijjoi! Mietin tän nyt vaan nukkekuvissa, muuten istun tässä vielä jouluna miettimässä. Mä tykkään paljon sellaisesta vanhahtavasta tai viktoriaanisesta fiiliksestä nukkekuvissa, myös kauhukuvissa. Toisaalta muhun iskee kumminkin ehkä kaikkein eniten aidosti epämukavat ja jotenkin tunnelmaltaan kammottavat kuvat. Sellainen vähän jopa unenomainen ja hurja meininki puree! Kaikki yllättävä, abstrakti ja tunnelmaltaan pelottava.

* * *

Kiitos lukijoille! <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti