perjantai 30. joulukuuta 2022

Nukkevuosi 2022

 Moikka ja tervetuloa seuraamaan tuttua vuosikoostetta! ♥

* * *

Tammikuu


Tammikuussa tapahtui koko nukkeiluhistoriani paras juttu eli se, kun ostin uuden kameran! Uudet tuulet puhalsi, pääs tekemään viimein kunnolla juttuja <3




Caius muutti tänne tammikuussa! Tässä hällä ei ollut vielä omia silmiään. (Tosin kuvatarinaa varten se saakin kt:n alkuun jotkut toiset... näin spoilerina)

Helmikuu



Otin paljon kuvia ja olin niihin tyytyväinen!


Tein isoja tajuamisia sen suhteen, että mua ei estä kuvailussa kukaan muu kuin minä itse! :'D Siksipä kokeilin esim. tällaista huonekuvaa. Tää on jäänyt siinä mielessä tosi hyvin mieleen.


 Voitin @noidanpenskan give awayssa tämän ihanaisen itselleni 🤍 Auri on inspiroinut tasaisesti ever since!

Maaliskuu



Sirkustyypit inspasi ilmeisen paljon tässä kuussa!


Kuvasin Kajosta tän maailman kuvaavimman shootin D': Mua inspiroi muuten ihan tammikuusta lähtien kuvatarina täysteholla. Nyt, kun asiaa ajattelen, niin en tainnut voida tuolloin(kaan) kovin hyvin. Projisoin kuvatarinaan paljon ja ajattelin sitä ihan todella intensiivisesti kokoajan.

Huhtikuu



Lunta piisasi vielä!!! Huhtikuussa

Tää oli tosi kiva nukkeilukuukausi, vaikka tuntui, ettei se kevät sieltä oikein meinannut tulla koskaan. Mulla oli täällä konkreettisesti aikaa ajatella ja tehdä juttuja. Kun katson tän kuun kuvia, nään selkeesti, miten paljon mua inspiroi täällä!


Lisää Auria! En ollu vielä päässy näkemään, millasia kuvia mun kameralla saa vihreissä ympäristöissä, joten tää vuodenaika oli mulle suurta seikkailua 💛


Ja sitten elämäni paras asia eli kt:n aloitus <33 Se tapahtui täällä! Hands down huhtikuu oli PARAS MAHDOLLINEN AIKA kuvata kt:ta. Ei ollu liian kylmä eikä kuuma ja ennen kaikkea: ei ollu lainkaan hyttysiä!!!!!! Hyttyset on erityisesti kt:ta kuvatessa kirottu alimpaan helvettiin

Toukokuu


Otin mun lempikuvan 💛 Tähän kiteytyy mulla niin paljon tunnetta


Tässä kuussa postasin enimmäkseen vaan kuvatarinaa! Mulla on niin ikävä tätä aikaa </3

Kesäkuu


Kesäkuvailu alkoi! Olin siitä oikein innoissani. Tässä Midsommarin loppukohtaus, jonka halusin kovasti päästä toteuttamaan


Uusi tyttönen kotiutui! <3


Nää kaks oli jo ihan tosi rakastuneita <3 Ja mietin heitä paljon!


Ja kuvatarina jatkui...

Heinäkuu


Mun hartsi-into alkoi olemaan ihan tosi pilvissä! Kesä innosti kuvaamaan BJD:itä ulkona ja se osoittautui tosi paljon kivemmaksi kuin mitä olin siihen mennessä ajatellut. Mulla alkoi kans olemaan ihan sietämätön hartsikuume!


Lempi-BJD-kuvani kesältä <3 Tästä tulee hyvä mieli!


Me kuvattiin Annikan kanssa paljon ympäriinsä kesällä. Tää oli ihan mun lempireissu tää jossa mentiin kuvailemaan ja kahville ihanaan paikkaan Annikan kotikaupungissa <3 Varmaan mun lemppari kesämuisto!


Ja muuten olikin sit kt-painoitteista postailua :'D

Elokuu


Tosi vähän kuvapostauksia tältä(kin) kuulta! Dumppasin vaan koko kesän kuvasatoa samaan postaukseen.


Elokuussa mulla oli vielä aikaa kuvailla, koska työt loppui ja mulla oli n. 3 viikkoa vielä lomaa. Se tuli tosi tarpeelliseen väliin.

Muuten postailinkin vaan kuvatarinaa!

Syyskuu


Sain kotiutettua mun BJD-grailin, Lillycat Ellanan! Tää nostatti mun nukkeintoa ihan hirmuisesti. Hartsikuume nousi ihan pilviin tän myötä :'D Lilika rakas <3


Kuvasin syyskuussa tosi paljon!!! Syksyn väriloisto oli parhaimmillaan ja nautin tuttuun tapaani syksystä taas ihan valtavasti. En kuitenkaan kerinnyt postata kaikkia syyskuvia syyskuun puolella blogiin.


Syyskuussa oli kans Tracon <3

Lokakuu


Sain vihdosta viimein mun rakkaimman kuvatarinan valmiiksi ja olin siitä ihan valtavan emotionaalinen <3


Otin syyskuvia NIIN paljon!!


Tyypilliseen tapaani otin paljon Halloween-kuvia :'D

Marraskuu


Marraskuu oli minikuvatarinoiden aikaa! Etenkin nämä kaksi pääsivät parrasvaloihin.


Rakkaimpani Beth tuli odotettua aikaisemmin kotiin, huusin ja intoilin niin kovasti! <3


Erittäin ei-marraskuisia kuvia tuli otetuksi :'D


Iika muru sai Ronyan vanhan peruukin ja yhtäkkiä hänestä tuli aivan ihana :'D 🤍 Tää tuo faceuppia ihan eri tavalla esiin! Vauvani <3

Joulukuu



Inspaannuin selkeästi kuvailemaan PG:itä talvimaisemissa 🤍


Sain rakkaan Hallan <3


Ja hänet c: <3

* * *

KOOSTE

Uudet nuket:

1. Caius, Taeyang full custom by @sestraluna
2. Auri, Pullip full custom by @noidanpenska
3. Gaiatri, Pullip Galene
4. Pullip full custom by @sestraluna
5. Taeyang Sakurai Atsushi
6. Halla, Pullip Mad Hatter
7. Pullip Cinciallegra

BJD:

1. Lilika (Lillycat Ellana)
2. Beth (Doll Chateau Enoch)

Parhaat nukkeilumuistot:

- Mikään ei oo ollu mulle niin tärkeetä kuin kuvatarinan tekeminen! Se oli mulle ihan korvaamattoman rakas tänä vuonna. Kaikin tavoin.
- Kuvausreissut Annikan kanssa! Meillä on ollut tosi hauskaa kuvatessa
- Kaikki BJD-intoilu!! Sitä on riittänyt tähän vuoteen valtavasti ja se on tuonut tosi paljon sisältöä mun elämään. Tuntuu, että se on ollut yks keskeisimmistä jutuista koko vuodessa <3
- ...myös ylipäätään kaikki haavenukkeintoilu! Olkoonkin, että se on suurimman osan ajasta raskasta, se on silti mun harrastuksen ydin

Mieleenpainuvin kuvausreissu:

- Myllyllä kuvaaminen Annikan kanssa kesällä <3
- Meidän reissu Annikan vanhalle koululle kuvaamaan Griffiniä ja se absolute riehuminen mikä siinä oli :D
- Kaikki kt-kuvausreissut, etenkin eka kerta kun kuvasin kuvatarinaa mettässä c:
- Sirkuskuvien kanssa säätäminen Annikan kanssa :'D Se on aina parasta mahdollista säätämistä, voi että niitä ideointituokioita ja sitä perus "viel 2 senttii tohon suuntaan... noniin AAA haetaanpa teltta tonne taustalle"

Paras muu nukkeostos:

Pullip Victoriquen stockit! Ja ylipäätään kaikki stockit, joita onnistuin haalimaan. (Ja toki kamera, jos se lasketaan)

_____

Tää vuosi on ollut mulle henkilökohtaisessa elämässä erittäin raskas ja vaikea, mutta nuket on tuoneet mulle ihan odottamatonta turvaa. Tää on ollut mun elämäni vaativin ja vaikein vuosi. Mulla on ollut tässä niin paljon kaikkea, että on ollut selviäminen tiukempaa kuin koskaan. Palannen tähän vielä jossain kohdassa. Juuri nyt oon keskittynyt kanavoimaan sisäistä rauhaani ja luottanut maailmaan. On tuntunut ihan lapselta. Se on tehnyt nyt hyvää. Oon kyennyt toivomaan sittenkin, ja se tuntuu nyt tosi tärkeältä.

Mä koen, että tänä vuonna oon oikeasti löytänyt itseäni kuvaajana ja nukkeilijana, ja tää harrastus on näyttänyt paljon ihania ja uusiakin puolia. Tuntuu, että teen vihdoin juttuja sillä tavalla, jolla oon aina toivonutkin tekeväni! Kuvatarinan tekeminen on kans ollut absoluuttisesti PARASTA ikinä! Tää on ollut ehdottomasti mun paras nukkeiluvuoteni. <3 Oon siitä niiin kiitollinen!

Kiitos vielä erikseen kaikille, jotka ovat lukeneet, kommentoineet tai muuten vaan ihastelleet mun juttuja täällä blogin puolella! Teidän tuki on ollut tosi korvaamatonta, oon niin valtavan kiitollinen. Mulla on ihan eri tavalla tervetullut olo tänä vuonna, tuntuu et nukkeyhteisö on tosi lämmittävä tällä hetkellä. Kiitos kovasti kaikille, joka ikinen pienikin sana merkkaa mulle kovasti!

Kiitoksia kaikille nukkevuodesta 2022! 💛

4 kommenttia:

  1. Oeee, ihana saada tiivistetty kooste kokonaisesta vuadesta! Omat kyvyt ei kyllä koskaan tulis riittään näin selkeeseen postaukseen :'D ✨

    Kiva kanssa saada listausta uusista tulokkaista! 😤 En kestä miten Wilhelm ja Julius on ollut sulla jo noin pitkään 😭

    Ihania kuvia kaikista <:
    Kiva, että sua on innostanut noin paljon 2022 nukkeilu! Toivottavasti tää uus vuas tua mukanaan samanlaisen innon :P tai ehkä enemmänkin??))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitti kauheesti!! <3 Niin kivaa et tää oli mukavaa luettavaa c: Mulla on ollut jo vuosia sama kaava näissä vuosikatsauksissa, muuten ois varmaan melkoinen kaaos tehdä hups :'D

      JEP ÄÄ mäkään en kestä et ne on jo parivuotiaita, ei jotenkin mahdu päähän! Vastahan mä ne tilasin ;_; Rakkaat

      Kiitti tosi paljon <33 Toivotaan et sullakin on hyvä alkava nukkevuosi!

      Poista
  2. No niin mähän ehdin kommentoida kaikki sellaset asiat, jotka haluaisin kommentoida tähän postaukseen jo tuonne edellisen puolelle, mutta kommentoin nyt vähän lisää :D

    Tää vuosi on ollu kyl uskomaton nukkeiluvuosi, niin hyviä juttuja! Aivan todella hyvä tajuaminen sen suhteen, että kuvaamisessa estää vain itse itseään, ei kukaan muu! Toi huonekuva on mahtava, ja oon ihastellu kans muita sun ottamia sisäkuvia, kivaa et oot kokeillu kaikkea uutta ja erilaista! Toivottavasti sama meno jatkuu myös ensi vuonna.

    Tuohuhtikuun kuva Aurista on ehdottomasti yksi mun susoikkikuvista sulta viime vuonna (ja ehkä ylipäätään)! Siinä on jotain sellaista hellyyttä ja turvaa <3 Ja se on ihanan vihreä, uskon että on ollut ihana seikkailla kevääseen heräävässä luonnossa. (huhtikuu on mun lempikuukausia just sen puhkeavan vehreyden ansiosta <3 )

    Tuo toukokuun kuva Chiónista on myös ihana, paljolti samoista syistä kuin tuo Aurin. Ihana valo!

    Ja aah kuvatarina! Voisin (ja oonkin niin tehnyt) hehkuttaa sitä aina vaan, sitä on ollut hirmu ihana lukea. (ja täytyy ehkä myöntää että oon lukenu sen öö mitä neljästi??) Tällee varsinaisesta kontekstista irroitettuna tuo kuva Aamusta on jotenkin aivan todella voimakas, vaikka värit ovat muuten melko kirkkaita. Ehkä tuo kontrasti Aamun ja Kaikun välillä luo sitä?
    JA SIT KALLA JA VALVE aaa ne on ollu niin paljon sellasta representaatiota mitä oon kaivannut nukkekuviin, i h a n a t <3 <3 (ja sit he vielä tollee hempeilee syreenipuskassa, voi eih apua)

    Noista nukkeilumuistoista ja kuvausreissukertomuksista tuli tosi hyvä mieli, onpa kiva idea laittaa ne kans tähän postaukseen! Ihanaa, että on ollut paljon hyviä muistoja luovia nukketouhuiluja <3

    Toivon ihan koko sydämestäni, että kulunut vuosi jäisi sun elämän vaativimmaksi ja vaikeimmaksi, olisipa tää alkanut vuosi sulle lempeä ja turvallinen. Saat olla ylpeä itsestäsi, että selvisit tuon vuoden läpi. Toivominen ja maailmaan luottaminen kuulostaa todella hyvältä suunnalta, hyvä sä <3

    KIITOS vielä nukkeiluvuodesta 2022, on ollut ihanaa intopihistä (rakastan tota sanaa, ryöväsin tän jostain sun kt-kommentista) sun kanssa nukkejutuista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aaah voi ei oot kyllä uskomaton XDDD <3 KIITÄN JÄLLEEN yhyy!!

      On ollut kyllä tosi mahtavaa huomata, miten paljon paremmin pystyy toteuttamaan itseään kun yksinkertaisesti vaan ryhtyy tappelemaan omia jumittuneita ajatusmallejaan vastaan. Sillä on ihan valtava merkitys!

      Kt-kommenteista en kyllä ikinä voi kiittää tarpeeksi ;__; <3 Sun rakkaus ja into siihen on ollut iso innostava tekijä!

      Ihanasti sanottu, kiitos niin paljon :( <3 Toivon todella et sullakin asiat helpottaa ja saat nauttia tästä vuodesta! Kiitos vielä sullekin viimevuoden intopihinästä, oli niin kivaa c:

      Poista