lauantai 14. lokakuuta 2023

Kysymyspostaus, syksy edition


Heippis, kysymyspostausta jälleen! Kiitos kysymyksiä laittaneille <3

____

.:.🍁*.:.🍂.:*🌾.:🧡*.:🌿:.*.

Mistä pidät vanhoissa nukkekuvissasi?

Olin pitkään tosi kriittinen mun vanhoista kuvista, mutta nykyään suhtaudun niihin suurella lämmöllä. Oon ottanut niihin paljon lempeämmän lähestymistavan! Tykkään siitä, miten luonto tulee esille mun vanhoissa kuvissa. Mulla on myös monesti ollut tosi hauskoja ideoita ja muokkauksia, ihastelen pienen itseni keksintöjä usein! Tässä jotain vanhoja lemppareita (ja vuodet, jolloin ne on otettu):


2014


2015


2015


2015

On vissiin tällainen pelikorttimaailma inspiroinut :'D AIW näkyy vahvasti


2016

Mistä sait ekaa kertaa tietää Pullipeista?

Sellaisesta vanhasta blogista kuin Mintun muotinuket! Bratzeja googlaillessa tuli vastaan <3

Millä ohjelmalla muokkaat sun kuvat?

Käytän PicsArtia ja Lightroomia! Mulla ei ole ainuttakaan maksullista kuvanmuokkausohjelmaa käytössä. Jossain kohdassa harkitsen kyllä sellaiseenkin investoimista, mutta oon kokenut, että pärjään näillä tosi hyvin!

Mitä proppeja nyysisit muilta jos saisit?

MAHTAVAA innostun!! >:D Kaikki tietää, että seurustelen proppihirmun kanssa. Joku yö Annikan jokainen proppi vaan kaikkoaa yön pimeyteen... Kaikkein eniten himoitsen murun flyygeliä ja pianoa!

 Tässä kokoelma propeista, jotka anastaisin mun tyttöystävältä any day 😌💕 (Onnekseni saan käyttää niitä hiheh)


Elikkäs tää piano ja sit se isompi flyygeli maistus kans!


Ylhäältä ei siis hirveä koska mulla on jo oma hirvimuru, mutta siis toi oksa! Ja sen kuvan alapuolelta myös valkeat oksat. Sit punainen sohva, silta ja talo <3


@dollytreasures ottasin kaiken. Piste.


Nää @l.enfantdelamour roomboxit on ihan next level, noissa kuvaisin niin mielelläni!



Tän tyylisiä juttuja olisi niin hieno saada omiinkin kuviin! Hän on muutenkin mun yksi isoimmista kuvausinspiroijista <3

Minkälaisen kuvan ottamisesta unelmoit? & Millaisiin maisemiin haluaisit päästä vielä kuvaamaan nukkeja?

Miksen keksi mitään nyt, kun tätä kysytään... Vaikka ainahan näitä todellakin on! Haluaisin ehkä ottaa enemmän kuvia vaihtelevissa ympäristöissä ja erilaisten proppien kanssa. Muutama selkeä:

- Jossain purolla siten, että saisi hyödynnettyä vettä kivasti taustalla! Sellainen satumaisen ja eteerisen näköinen maisema. Valoa taustalla
- Vesiputous ois upea myös mutta miten ihmeessä siel kuvaisin
- Sumukuvia
- Jossain kartanossa kaikenlaisia taustoja hyödyntäen (sekä sisällä että ulkona)
- Rohkeampia vesikuvia, as in nukkea ihan kunnolla veteen!
- Enemmän kalustettuja sisäkuvia. Ois ihanaa saada sisäkuviin enemmän aitoja valoja ja muuta, tätä pitäisi harjoitella. Joku ikkuna taustalle, voih
- Ofeliakuvaelma siten että se onnistuiskin, yritetty on... Tällasta meinaan! Ollut vuosia suunnitelmissa ja monesti oon yrittänytkin, mut ne ei oikein tunnu mulle tältä
- SIRKUSKUVIA herranjestas! Ihan jossain oikeassa tivolissa olisi ihana kuvata tai kenties jopa oikeeta sirkustelttaa vasten. Sellanen pienempi sirkustelttaproppi ois unelma
- Siimakuvia, jos vaan ois se teline :p En tiiä millasia siimakuvia tosin ottaisin...

Vanhassa versiossa Parantajan tarinaa esiintyi myös hahmo Lamia. Olitko koskaan aikeissa nukettaa tätä hahmoa ja jos, niin mikä malli hän olisi silloin ollut? Entä jos nyt nukettaisit tämän hahmon, mikä malli hän voisi olla?

Voi ei apua, hävettää ihan, että hänet muistetaan!🫣 Parantajan tarinahan on tosiaan kokonaan uusiksi väsätty. Lamian roolissa eli Kangan tällaisena ohjailevana tahona toimii tällä hetkellä Annelise. Annelisen hahmo on kokonaan uusi lisäys tarinaan ja sillä ikään kuin korvasin Lamian. (Olen myös ottanut Aurinko- ja Kuu-jutut ihan kokonaan pois uudesta versiosta.) Eli toisin sanoen tätä hahmoa ei enää nykyisellään ole olemassa, mutta sen roolin on ottanut Annelise! Sillä twistillä, että originaalissa tarinassa Lamia ei ollut Kangan äiti, mutta Annelise nyt sitten on...

Mainittakoon, että aikanaan haaveilin Lamian malliksi Blanchea!

Onpa muuten aidosti hauskaa, että vanhemmat juttuni ovat jääneet mieleen! Vaikka noille itse päätä pudistankin, ilahduttaa tietää että näitä pohditaan <3

Suhtautumisesti vanhoihin ns. nukkehahmoihin tällä hetkellä? Eli nämä ensimmäiset Tsukiko, Hinata jne. Ajatteletko näiden hahmoja aktiivisesti ja pidätkö heille vanhoissa kuvatarinoissa tapahtuneita asioita "canonina"? Eli että ne asiat ovat tapahtuneet heille (vaikka tarina jäi lopulta kesken). Pystyisitkö tekemään vielä kuvatarinoita näillä hahmoilla?

Oon iloinen, että tästä kysyttiin! Vanhojen nukkejeni hahmoja en aktiivisesti ajattele. Ne ihan ensimmäiset kuvatarinat, joita aikanaan tein, ovat mulle tärkeä ja suloinen osa lapsuutta. Ne saavat olla siellä, ovat oman aikansa tuotos ja osoitus siitä, millaisista lähtökohdista olen kasvanut luomaan hahmoja ja tarinoita.

Koska ne tarinat tuntuvat mulle tosi kaukaisina, en pyörittele niitä aktiivisesti mielessä. En kuitenkaan lähtisi niiden ihan ekojen tarinoiden (joissa Tsukiko, Grell, Hinata yms.) canonia muuttamaan. Ne saa olla siellä :'D Voisin hyvin kuvata nytkin jonkin mini-kt:n niiden arkisesta touhusta!

Ja siiis, esim. se tarina, jossa oli Edriel ja Sade, oli jo itsessään miksaus monesta aiemmasta tarinasta eikä sen ollut koskaan tarkoitus olla kuvatarina. Eli se oli periaatteessa valmiiksi not canon :''D Miks mun aivot oli jo silloin tällaset että luon version version versioita kaikesta... :'D

Summatakseni: nämä tarinat ovat pitkälti sen aikansa tuotosta, etenkin ne ihan ensimmäiset. Niitä on suloista muistella sellaisinaan, ja periaatteissa ne hahmot voisi laittaa tekemään jotain kivan arkista minitarinoissa. En kuitenkaan usko palaavani heihin enää minkään isomman projektin muodossa!

Lempivaatteet omasta nukenvaatekokoelmastasi, jotka eivät ole minkään nukkejen stockeja?


Oon viimein blessed with @moy_zakytokin mekko, joten se on mun suurin aarre! (Tästä kuvasta ei tosin näy kauheen hyvin sen yksityiskohdat...)

Ehdin tätä postausta tehdessä saada jo toisenkin Moyn mekon kotiin, joten se myös! Siitä ei ole vielä kunnolla otettu kuvia, mutta punainen ihanuus kyseessä.


Kaikki Torissa Caitlinin tekemät vaatteet on mun ehdottomia aarteita. Oon hamstrannut noita melkeinpä aina, kun niitä tulee myyntiin. Tämä tässä näkyvä hame on yksi ehdottomista aarteistani häneltä <3


Tässä paita ja hame kans Caitlinin tekemiä, kaikki nää vastaavat on mun aarteita <3 Oon uskomattoman iloinen siitä, että joku Suomessa tekee jotain, joka on suoraan mun estetiikkaa.


Rakastan tuota mekkoa niin kovasti!


Rakastan kans mun Taenvaatteita, toi takki on tärkeä!

Minkälaisista kengistä tykkäät eniten nukeilla?

Yleensä pitkistä saappaista, esim. BRH:n ja Melissan stockit! Mulla on ihan laittoman vähän kenkiä mun nukeille, yleensä ne menee paljasjaloin... Tykkäisin paljon myös sellaisista pienistä käytännöllisistä sievistä kengistä. (Esim. ihan perus mustat ja ruskeat)

Mille omistamallesi nukelle on ollut vaikeinta löytää pysyvää lookia? Entä mikä nukke oli kertaheitolla hyvän näköinen ensimmäisillä silmillä ja peruukeilla?

Tosi moni mun vanhemmista nukeista! Muutama esimerkki:


Chióni on ollut mulla vuodesta 2016, ja viimevuoteen asti kesti et sain sille pysyvän ja toimivan lookin! Nyt rakastan sitä ihan uskomattoman paljon <3


Ilsellä (Dal Ciel) ei vieläkään ole lookkia, johon olisin tyytyväinen. Olen nukkeillut niin kauan, että moni vanhemmista lookeista alkaa jo tuntumaan siltä, etten oikein saa niitä istumaan nykyiseen estetiikkaani.

Joitakin tosi selkeitä tapauksia:


Atlas oli tosi selkeä, koska stailaus tuli suoraan hahmolta. Ja oon onnellinen, että heitin tän hahmon aikanaan juuri Glenille, koska se sopii sille ehdottomasti parhaiten.


Valven suunnittelin jo ennen kuin koko nukkea mulla oli, ja olin tästä stailauksesta niin onnessani! Paloin halusta päästä toteuttaan tän nuken. Valve oli mulle niin uskomattoman erityinen jo ennen syntymäänsä <3


Toinen voimakas into päästä toteuttamaan tietty stailaus oli sitten Halla! Luontomöntit feat mustat silmät ja sarvet on juttu mulle selkeesti


Mercuryssa kans tämä stailaus tuli suoraan hahmolta. Se kehittyi originally Midnight Deja Vun ympärille. (Tää hahmohan oli eka Hednarilla mutta vaihtui viimein Deja Vuun kun sen sain!)

Haavepropit, joita haluaisit vielä hankkia ja omistaa? (ei välttämättä spesifisti "haluan valmistajalta X asian Y" vaan myös "tällainen tuoli olisi kiva!")

- Piano! Ja flyygeli
- Kaikenlaisia kaappeja ja hyllyköitä
- SIRKUSTELTTA mutta ei sellainen kosmisen massiivinen Tiger-teltta vaan joku minimpi tapaus
- Joku sellanen prinsessasänky ois ihana
- Kaikenlaisia oksia ulkokuviin
- Aidon näköisiä lintuja kuviin
- Ei oo virallisesti proppi, mutta haaveilisin art toysta! Sellainen jokin kallo-otus olisi mahtava. Kelpaisi myös realistinen susinukke, mutta sekään ei taida ihan mahtua nykyiseen budjettiin.

Tiedän, että näitä olisi ihan loputon määrä vielä, mutta juuri nyt ei tule enempää mieleen!

Voisitko kuvitella hankkivasi custom-nuken jostain muusta Pullip-perheen jäsenestä kuin Pullip tai Taeyang? Eli Dal, Isul tai Byul! Jos, niin millainen se custom voisi olla?

Varmasti kyllä, jos oikeanlainen osuisi kohdalle! Mulla alkaa vaan olla omaan kokoelmaan sopivasti Byuleja ja Isuleita, enkä ole useimmiten ollut erityisemmin Byul- tai Isul-kustomien fani. Daleissakin olen aika tarkka, enkä usko, että ihan hetkessä sellaista kotiuttaisin, koska oma kokoelma alkaa tuntua niidenkin osalta hyvältä. 

Tässä muutama musta tosi ihana Dal-kustomi, jonka tyyliset nappaa:




Uskotko, että nukkeilet läpi elämäsi? Esim. vielä 80-vuotiaana?

Jos se musta itsestäni on kiinni, niin todellakin! Tää harrastus on mulle korvaamattoman rakas.

Jos saisit nyt luoda ihan uuden kuvatarinasarjan täysin uusilla hahmoilla, millaisen loisit ja millaisia nukkeja siinä esiintyisi?

Oho, jestas! Mä en tbh osais luoda tällee tyhjästä juuri nyt mitään, joten en oikein osaa sanoa :'( Täysin uusilla hahmoilla ois ihanaa tehdä kuvatarinoita vielä joskus, tho! Ois kivaa keksiä vielä joskus jokin kokonaan uusi kuvatarinamuodossa toteutettava tarina. Saleen jotain metsämeininkejä vielä joskus taikka sitten ihan perinteisiä ihmisiä.

Jos saisit commissionattua taeillesi ihan minkä vaan tyylisen asusetin, millaisen tilaisit?

Voi että! Jotain vanhanaikaista ja pitsistähän se ois. BJD:ille olis haaveissa nää, joten saman tyylistä ottaisin poitsuillekin:


Jos sun pitäisi nukettaa Wille ja Julle Pullip-perheen nukkeina, mitä malleja / kenen kustomeita he olisivat?

KAUHEETA

Mun on mahdotonta kuvitella Wille miksikään Pullip-perheen malliks, sen ois kai pakko olla kustomi sitten... Tää ollut lähimpänä kenties! Julius vois olla melkeinpä mikä vaan peruskomea Taeyang...

Mistä oot tänä vuonna ylpein sun nukkeilussa?

Voi että 🧡 Oon ylipäätään todella ylpeä mun nukkeilusta tänä vuonna. Tuntuu, että tää vuosi on saanut mut eri tavalla "puhkeamaan kukkaan". Oon ihan eri tavalla päässyt taas toteuttamaan ideoita ja ylipäätään saanut paljon itsevarmuutta tähän harrastukseen. Oon kans todella iloinen siitä, että oon saanut hommatuksi kaikkea sellaista, joka tekee mut tosi iloseks ja joka inspiroi mua entisestään tekeen juttuja nukkejen kanssa! Se pikkuminä, joka aloitti harrastuksen yli 10 vuotta sitten, ois musta niiiin ylpee. Se pikkutyyppi on muutenkin mun pääsyy tehdä yhtään mitään <3 Glad to make her proud.

Sun lempikirjat?

Hanya Yanagihara: Pieni elämä
Siiri Enoranta: Gisellen kuolema
Han Kang: Vegetaristi, Ihmisen teot
Marko Hautala: Leväluhta, Itsevalaisevat, Kuokkamummo, Musta kieli

Näistä Pieni elämä on mun "elämäni kirja", se on mulle kaikin tavoin niin uskomattoman rakas! Melkein 1000-sivuinen järkäle. Raskas niin temaattisesti että kerronnallisilta ratkaisuiltaan, mutta mikään ei koskaan tuu tuntuun mulle tältä. Mä oon suunnitellut tekeväni mun gradun siitä

Ja Gisellen kuolema on vaan maailman kaunein kirja, en oo uskaltanut vielä tarttua siihen uudestaan, koska se särkee niin kauheasti </3 Se on mulle vaan niin kaunis, mikään muu kirja ei oo menny tollasiin emotionaalisiin onkaloihin mulla. Enorannan kirjoitustyyli on tosi kaunis. Tää on semmonen kirja, että ajattelen sitä satunnaisesti aina esim. kun kuljen paikasta toiseen tai kun syön tai literally anything, se vaan tulee aina jostain ja pyörii mun mielessä.

Hautalan teokset ansaitsee kans kaiken maailmassa, hän on niin taitava ja osuu just niihin fiiliksiin ja teemoihin joita kauhukirjallisuudelta toivon! Isoin kauhuinspi tulee kyllä hänen kirjoistaan for sure. Ja Itsevalaisevat on samalla tavalla mulle comfort-kirja ja itkettää jajaja kuin tuo Gisellekin.

Lempikuva itseltäsi tältä kesältä?


Tää on mun nykyinen lempikuva itseltäni! Oon kyllä ollut tosi moneen mun tän kesän kuvaan tyytyväinen. Ihana fiilis <3

Tykkäätkö figuureista?

Joo, mutta en ole niihin sen kummemmin vihkiytynyt. Ystävien kautta oon saanut jotain insightsia siihen, miten tää keräilykulttuuri toimii ja musta on aina ollut kiinnostavaa vertailla figukeräilyn piirteitä nukkeharrastukseen. Mua ei ehkä henkilökohtaisesti kuitenkaan kiinnosta keräillä niitä, koska mulle just se muokattavuus ja posetettavuus on isossa osassa keräilyharrastusta.

Sun lempimallit joka Pullip-perheen nukesta?

Taeyang: Nosferatu, Another King, Sol, Albireo
Honorable mentions: Hitsugi, Ruka, Hide Doubt

Isul: Midnight Deja Vu
Honorable mentions: Glen

Dal: Cinnamoroll, Puki
Honorable mentions: Chibi Risa, Lyla

Pullip: Wilhelmina, Seila, Kirakishou 07, Another Queen

Byul: Lilith

Jos saisit nyt jokaisesta Pullip-perheen jäsenestä valita yhden nuken, mitä valitsisit?


Pullip Rosalind


Taeyang Hitsugi


Dal Chibi Risa Vintage Rock Girl


Byul Paulia


Isul Fairy Lumiere

* * *

Kiitos kaikille!

2 kommenttia:

  1. ahh kysymyspostaukset best, tätä oli kiva lukea! nautin teehetkestäni hihi

    vanhat kuvat ;_; <3 jotenkin ihanaa, että sulla on toi 2016-kuva headerinä ja profiilikuvana, onkohan ehkä instassakin kun nyt muistelen? tiedän että kysymyspostaus meni jo mutta nyt kiinnostaa, onko kyseisellä kuvalla jotain erityistä arvoa sulle? söpö se ainakin on! ja tän kesän kuvasesi on indeed olleet ihan mielettömän upeita, hyvä että ollaan samaa mieltä tästä!

    kivaa syksyn jatkoa sulle! spooky season -kuvia odotellessa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne indeed on! Aina yhtä kivoja lukea läpi c: Ihanaa et oli hyvä teehetki jee

      Olipa itse asiassa hauskaa, että kysyit tästä! Pohdiskelin tätä tovin ja itse asiassa just vaihdoin kaiken tän inspiroimana Instagramissa viimein proffakuvan uuteen. Mulle tää on ehkä enemmänkin tottumiskysymys! Oon tosi kaavoihini kangistunut, joten ajatuskin asioiden vaihtamisesta on aina epämukava :'D Et oon vaan tosi huono muutosten kanssa x) Mutta kiitos niin paljon! 💗 Sun kommenteilla on mulle aina iso merkitys <3

      Ihanaa syksyä sinne <3 Halloween-kuvaset saapuvat sit omana postauksenaan vielä 8) 🖤

      Poista