perjantai 19. maaliskuuta 2021

Kysymyspostaus, talvi edition


 Spotatkaa yksi mun lemppari postaustyypeistä x)

Elikkästä moi ja tervetuloa seuraamaan jälleen yhtä kysymyspostausta! Instagramissa heiteltiin hyviä kysymyksiä, kiitos niistä. Tästä tulee niin pitkä, etten sepusta turhia tähän alkuun, let's go!

* * *

Luotko useammin hahmoja nukeille ennen nuken ostoa vai toisin päin?

Tää on sellainen aihe, josta voisin periaatteessa kirjoittaa vaikka oman postauksensa. Jaan kuitenkin mun kaikki nuket karkeasti tällaisiin ryhmiin:

Ekana on ne nuket, joita hankin harrastuksen alkupäässä. Näitä on semmoset suunnilleen 10-20 ensimmäistä nukkeani. Niillä on lapsena keksimäni hahmot, joiden muuttaminen tuntuisi kurjalta, koska ne olivat silloin mulle rakkaita. En erityisemmin korosta niiden hahmoja enää, koska no, olen muttunut ihmisenä todella paljon niistä ajoista. Nämä nuket ovat mulle ennen kaikkea nukkeja ja rakkaita muistoja. Ne saa jäädä sellaisiksi.

Sitten on ihan mun Nukkehahmot™, eli sellaiset nuket, joille olen varta vasten sitä nukkea ajatellen suunnitellut sen hahmon. Näitä ovat esimerkiksi mun metsäporukka ja nykyisen kuvatarinan lapsoset. Ne hahmot on olemassa, koska omistan ne nuket. Näillä hahmoilla en esim. kirjoita pitkää proosaa. Ne ovat syntyneet siitä tarpeesta, että hitsi, mulle on tulossa nukke, mitäs keksisin sille.

Ja sitten on se vaikein ryhmä, eli mun hahmot, jotka ei kuitenkaan ole nukkehahmoja vaikka ne ovat mulla nukkeina. En ole edes yrittänyt selittää tätä kunnolla auki aiemmin. Joka tapauksessa, kuvitelkaa vaikka lempisarjanne ja joku lempihahmonne sieltä. Kuvitelkaa, että tykkäätte siitä hahmosta niin paljon, että haluatte omistaa siitä figuureja ja mukeja tms. Vähän sama periaate pätee niille nukeille, jotka olen hankkinut tarinoistani. Niillä tarinoilla ja hahmoilla ei ole mitään suoraa yhteyttä siihen nukkeen esineenä, mutta esine itsessään muistuttaa mua sen hahmon olemassaolosta ja tärkeydestä. Näistä nukeista en kumminkaan kuvaa kuvatarinoita tai vastaavaa, koska no, ne eivät ole mulla sitä varten. Ero noihin virallisiin nukkehahmoihin on siinä, että niitä nukkehahmoja ei voi erottaa nukesta. Ne on olemassa sen nuken takia. Nämä muut hahmot sen sijaan eläisivät ihan hienosti elämäänsä vaikken ikinä niitä nukettaisikaan. Esimerkiksi Mariel on mulle tällainen nukke.

Tätä on aina ollut kauhean vaikea selittää, ääks. Ainakin yritin!

Jos olisit merenneito / muu vesiolento, minkä näköinen olisit?

Kui sulonen kysymys :> Rakastan vettä ja kaikkia meriotuksia! Oisin todennäkösesti sellanen enemmän groteskin ja pelottavan näkönen kokovalkoinen merimölli, jos saisin itse päättää. Aiai. Siihen sellanen kunnon "tule vaan tänne merimies niin syön sinut" -estetiikka. 

Mutta realistisesti ajateltuna varmaan jotain tällaista:


Picrew credit: aloha sushicore

Jos saisit ryöstää kolme jonkun muun nukkea, mitkä ne olisivat?

Oikeestihan mun moraalit ei kestäis mitään ryöstämisiä, mutta otetaan tää ajatusleikkinä :(


Näistä tuli nyt näemmä kaikista kustomeita varmaan sen vuoksi, että kaikkia malleja on kuitenkin periaatteessa mahdollista löytää edes joskus jostain, mutta kustomeita ei ^^ Muutenhan mun lista ois kilometrin mittanen, apua mulla on kauheen monta lempparia muiden nukeista D: Ainaki @volkabrat in Sabrinaa voisin vähän vilkaista, ääps

Miten läheisesi suhtautuvat nukkeihin? Onko suhtautuminen muuttunut ajan myötä?

Tosi hyvin itse asiassa. Mun paras ystävä ei virallisesti itse keräile nukkeja, mutta hän on ollut tietoinen kaikista nukketouhuista ihan yhtä kauan kuin minäkin. Hällä on jokunen nukke itselläkin ja hän on ihan törkeän hyvä kustomoimaan ja tekemään muita luovia juttuja nukeille ;-; <3 Mun pitäis joskus kuvailla sen luomuksia tänne, koska se ei itse perusta mistään somejutuista. Myös toinen paras kaveri tykkää aina katsella mun nukkekuvia, vaikka itse harrastus ei sinällään nappaa.

Äiti ei ole enää vuosiin kommentoinut mitään rahanmenosta, se on hirveän supportive! Alussahan se oli toki sillai että öh jaahas, miksi näin kallista, mutta kyllä tässä kymmenessä vuodessa on tullut selväksi, että nuket ei musta lähde. Hän kannustaa <3 Ja sit mun kummitäti tosiaan tykkää itsekin nukeista. Sillä on Barbieita ja se on joskus tehnyt nukenvaatteita mun Pullipeille. Esittelen sille aina joskus nukkekuvia ja se jaksaa aina esim. meidän mökillä ihastella mun nukkeja, jotka hengaa mukana. Ihana.

Ja siis mun poikaystävä on selkeesti näistä ihan innoissaan, käsityöihmisenä se on luvannut tehdä näille kaikkea ;-; <3 Sen omilla kavereillakin on nukkeja. Ja se on itse asiassa itsekin alkanut suunnitella nuken hankkimista, se on vähän sellanen keräilijäluonne kans :'D Katotaa vaa nii saan sen vedetyks tähän suohon ja kohta me ollaan jossain puskassa yhessä kuvaamassa...

Osan kavereista olen tavannut nukkepiireissä, joten se tuskin tarvitsee täsmennystä, mutta mun ei-nukkeilevat opiskelijakaverit suhtautuu kans tosi neutraalisti nukkeihin. Minähän innokkaana olen aina selittämässä uusille ihmisille nukeista, jotta ei sitten tule yllätyksenä.

Mistä saat inspiraatiota nukkejen ulkonäköön? Btw ne on kaikki ihania <3

Kiitos hirveästi, onpa mukava kuulla! Nukkejen ulkonäköjen kehuminen ilahduttaa mua aina ihan kauheesti <3 Saan eniten inspiraatiota varmaan Flickriä ja instan tageja selaamalla. Ja sitten yksinkertaisesti ihan omista estetiikoistani. Mulla on paljon hahmodesigneja ja ideoita, joita hyödyntää nukeilla. Joskus mulla saattaa olla joku tosi selkeä visio siitä, että tahdon tietyn mallin vaikkapa jollain spesifillä peruukilla.

Jos saisit jokaiselta vuodelta 2010-2021 yhden nuken, mitkä valitsisit?

A-p-u-a. No nyt on paha! Kokeillaas:

2010:


Taeyang Gyro

2011:


Pullip Yomi

(Siis honestly antakaa tää nukke mulle, oon ihan rakastunut siihen ilman mitään lupaa D: Yhyy. Muistan about inhonneeni sitä, kun se julkaistiin, mutta nyt sit oon alkanut kuolailla sen perään...)

2012:


Taeyang Hide Doubt ver.

2013:


Taeyang Hitsugi

2014:


Pullip Carmilla

(Sidenote: 2014 ja 2015 on varmaankin mun henk. koht. inhokkivuodet nukkejulkaisujen kannalta :'D Itse nukkeilun kannalta ei todellakaan, päin vastoin!)

2015:


Pullip Mad Hatter in Steampunk World

2016:


Taeyang Dodo

2017:


Pullip Optical Alice

(Juu tämäkään vuosi ei ihan loista näissä julkaisuissa :'D Not my faves...)

2018:


Pullip Arianna

2019:


Taeyang Hide Tell me ver.

2020:


Pullip Claudia

2021:


Pullip Vesta

Montako nukkea omistat nyt?


Heitä on tasan 60 nyt, kun Kharon tuli! Kharon puuttuu ryhmiksestä :'D

Jos saisit enää vain 3 Pullip-perheen nukkea, mitkä ne olisivat?

Brrr mä ottaisin saleen Polkadollin, Elfiquelunatiquen ja Charondollsin kustomit D: Mutta jos niitä ei lasketa, joudun miettimään ihan tosissani - valinannvaraa olis paljonkin. Eka mun pää kuiski vaan että Taeyangeja, Sara sulla ei ole tarpeeksi Taeyangeja :''D Mutta ehkäpä nämä:


Taeyang Hide Doubt ver.

Tämä siksi, että se on vaan yksinkertaisesti niin upea ja hemmetin hankala löytää mistään. Jos saisin enää vaan yhden Taen, se olisi ehdottomasti tämä poju. Mitään hahmon kaltaistakaan mulla ei oo viel mielessä, koska en uskalla unelmoida tästä kunnolla ;-;


Claudia

Tää ihan vain hahmon ja mun mielessä olevan lookin takia!!


Classical Queen

Sama kuin Claudian kanssa. Suunnitelmia suunnitelmia 8) Tulipas muuten kokonaan punahuulinen trio! Sopii mulle, mulla on itselläkin useimmiten punaiset huulet.

Muita hyviä vaihtoehtoja ois ollu Hitsugi, Yomi, Dodo ja Pluto!

Näteimmät yksittäiset kustomnuket, jotka tiedät?

Tän miettiminen on bensaa mun kustomikuumeelle, ei apua :'D Ei saa kysyä tämmösiä nyt kun kipristelen täällä mun kuumeen kanssa x) Olen muuten tullut siihen tulokseen, että yksi syy, miksi en ole aiemmin oikein herännyt kustomeihin on mun pikkutarkkuus niiden suhteen. Oon ihan hirveän nirso niiden kanssa, hyvin harva kolahtaa niin kovaa, että haluaisin ihan omaksi asti.

Ehdottomasti sanon tähän nuo, jotka olen tähän postaukseen jo linkannutkin (se ryöstämiskysymys). Sitten olisi vielä esim. nämä:

@infinite_dusk in omistamat Haave ja Unia (Poison Girlin kustomit)
@orwellemyn Willie
@naekodollsin kustomityyli ylipäätään
Tämä Nomyensin kustomi
@sestraluna n omistama Calippo (Poison Girlin kustomi)
Elfique Lunatiquelta tämä ja tämä
Hän!! (Tän muistan lapsuudesta ;-; <3)

Täytyy kans sanoa, että se ihminen, joka on kustomoinut mun Moiran, on ehdottomasti mun lempitekijöitä koskaan. Hän ei vaan tosin taida enää nukkeilla. En nyt löydä tähän mitään hänen vanhaa someaan, mutta esim. Sofialla on myös yksi hänen kustomeistaan!

Top 5 lellikkilapset?

Vastaan tähän nyt sellaiset kestosuosikit! On muuten hankalaa ;-; Eivät ole missään järjestyksessä! Mä en also millään voinut olla valkkaamatta kuutta, koska mulla on muodostunut tällanen tiivis sakki jota pyörittelen selkeesti eniten päässäni...


Mercury (Isul Midnight Deja Vu)


Ilta (Taeyang Albireo)


Lindri (Taeyang Nosferatu)


Edriel (Pullip Eos)


Valve (Pullip Wilhelmina)


Faith (Pullip Kirakishou 2007)

Talvisin, keväisin, kesäisin ja syksyisin nukke?

IHANA kysymys :> Mulla on hyvinkin sesonkinukkeja! Let's see:


Talvisin nukkeni on aina ja ikuisesti Mercury!! <3<3 Kultapieni on talvella kuvattava tapaus, eihän tollanen sininen ihanuus sovi kesään sitten yhtään...

Honorable mentions: Kajo (Natsume), Ilta (Albireo), Faith (Kirakishou 2007)


Kanga on mun jokaisen vuodenajan nukke, koska rakastan yli kaiken kuvata sitä, mutta kyllä mä sen ekana kevääseen assosioisin! Se määrä kuvia mitä mulla on pelkästään Kangasta viimekeväältä puhuu puolestaan... jep jep...

Honorable mentions: Aldreia (Kirsche), Lilia (Sfoglia)


Mariel on kesänukke!! Raasua ei oikein voi kuvata talvella kun sen hahmo asuu kirjaimellisesti lähellä aavikkoa :''D

Honorable mentions: Mona (Regeneration Paja), Hinata (Clarity), Disney (Kagamine Rin)


Syksysimmät on hands down Valo ja Reginard. Mä kirjaimellisesti ostin ne syksyllä just tästä syystä :'D Heitä ei ikävä kyllä oo tullut kuvailtua nyt tässä talvella juurikaan. Ne on selkeesti enemmän sesonkinukkeja mulle, myyh :( No, kesällä vois taas saada niistä hauskan värisiä räpsyjä! Ens syksyä kans odotellessa, syksy on mun nukkeilun kulta-aikaa 8)

Honorable mentions: Edelweiss (Classical White Rabbit, Edel on muuten ollut aina mun syksyntuojani), Callistra (Elisabeth), Integra (Souseiseki 2007)

Asteikolla 1-10 kuinka paljon turhauttaa blogimaailman koomaisuus?

Varmaan jotain 11 aina välillä :''D Ei vaan, juuri nyt ehkä semmonen kiinteä 7 tai 8. Tällä hetkellä mulla on oikein kiva olo - kirjoittelen blogia omaksi ilokseni ja saan siitä yhä kymmenen vuoden jälkeenkin paljon sisältöä ja iloa elämääni. Se on mulle tärkeintä. Jep, onhan täällä aika hiljaista, mutta jos edes yksi ihminen jostain postauksestani joskus riemua saa, se riittää mulle <3 Ja kyllä täällä kumminkin väki liikkuu, joten ei siinä. Itse selaan sekä eläviä että kauan sitten kuolleita blogeja edelleen hyvin aktiivisesti, heh. Blogimaailma on paras.

Millä nukella on parhaat huulet?

Taas ihan mahdoton kysymys D: Mä äkkiä heittäisin, että näillä:

- Pullip Another Queen
- Pullip Elisabeth
- Taeyang Another King

Ootko koskaan katunut jonkun nuken ostoa?

Tähän en oikein osaa vastata suoraan, koska kaikille mun nukeille on jo muodostunut iso tunnearvo mun päässä, enkä siksi osaa enää ajatella luopuvani niistä. En kuitenkaan esim. mallejen perusteella enää hommaisi suurinta osaa Daleista tai ihan kaikkia mun alkupään Pullipeja. Niillä on kuitenkin jo tosi iso merkitys mulle ihan nostalgiankin vuoksi.

Harmittaako joku sivusuun mennyt nukke yhä?

Ei oikeastaan ihan hirveästi, koska olen sitten aina saanut ne mallit myöhemmin. Eniten koskaan ikinä on harmittanut se kerta, kun meni Midnight Deja Vu vähän turhan kriitttisessä elämäntilanteessa sivusuun. Se tapaus onneksi korjaantui hienosti ja Mercury on sen vuoksi entistäkin rakkaampi! Sit oon kans missannut muutaman Taeyangin, joita vähän tuumin yhä :'D Ja joskus tulee kirottua isosti sitä, ettei tajunnut ostaa jotain mallia silloin kun sitä vielä sai helposti. Köh Hidet köh :'')

Ehkä mua eniten tällä hetkellä harmittaa Charondollsin Dolce Laten missaaminen, koska tiedän etten tule näkemään sitä nukkea enää ikinä :( Heippa kaunokainen, oisin pitänyt siitä hyvää huolta. Mööh. Harmittaa eritoten siksi, että missasin noin kuudella minuutilla tän myynti-ilmoituksen. Noh, ei mahda mitään, uusia kustomsuunnitelmia kohti!

Ootko lajitellut sun nuket hyllylle/kaappiin jotenkin loogiseen järjestykseen?


Oon joskus yrittänyt, mutta vähän epätoivoseks menee :''D Dalit ja osa Taeyangeista ovat saaneet omat hyllynsä. Sit ryhmäkuvaa ottaessa yritin saada nuket hyllylle siten, että esim. ekat nuket ois omana sakkinaan ja kuvatarinatyypit omanaan, mutta eihän siellä enää yhtään silt näytä. Tuo kuva on jo vanha, ylärivillä majailee nykyään vaan Taeja. Ja osa on tosiaan eri hyllyssä.

Aiotko muuttaa Kallan ulkonäköä stockista mihinkään suuntaan?

Obitsun vaihdan sitten, kun tulee joskus aika kuvata kuvatarinaa. Muuten varmaan en ^^ Mä tykkään Rozeneista stockeina kaikkein eniten. Saleen joskus hommaan viel tuplat Shinkusta, Barasta ja Souseisekista ihan vaan että saan nekin stockeina hillumaan... Ääks... (Shinku nyt ainakin, sitä oon harkinnut niin kauan)

Paras nukkevinkki?

Haluaisin aina muistuttaa kaikkia (etenkin uusia nukkeilijoita) siitä, että tätä harrastusta kannattaa tehdä ihan itsensä takia. Ei tykkäysten, kommenttien sun muun huomion, vaan ennen kaikkea oman ilon ja innostuksen vuoksi. Sillä pääsee pitkälle.

Kuka nukeistasi todennäköisimmin tappelisi snäkärijonossa?


Apua mikä kysymys :'D Mahtava. Daphne ehdottomasti, se ei kunnioita muiden tilaa ja keksisi riitaa mistä vaan.

Minkä BJD:n ottaisit nyt?


Dollzonen Carter! Ää vauva ;-;

Lempi nukkeparit omistasi?


Atlas ja Mercury on mun ykköspojut <3 


Sit kans varmaan Aamu ja Kajo, koska kahden Taen kuvaaminen yhdessä on jotenkin tosi terapeuttista. Saan niistä tosi paljon irti.

* * *

Huh, olisikos se vihdoin siinä! Jestas kun tuli pitkä. Tätä oli superhauskaa tehdä, toivottavasti oli kiva myös lukea! Sara kiittää ja kuittaa 💛

6 kommenttia:

  1. Jes, sait tän kasaan!
    Tätä oli tosi viihtyisää lueskella, niinkuin aina kaikkia sun postauksia tosin:'D kaikki kuvat väleissä olivat hyviä täytteitä ja lisäinfon tuajia!

    Musta on ihanaa, että sä tykkäät Sabrinasta niin paljon ;_; <3 arvostan, kun se on mulle niin tärkeä lapsi •∆•

    Tän postauksen aloituskuva oli ihana!!! Tykkään siitä kovin c: musta on aina ihanaa miten ahkerasti sä postailet ja selvästi tykkäät siitä - innostaa itseäkin pitämään blogia yllä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sun kommentteja on aina kiva lukea, kiitti hirveästi!! <3 Mukava kuulla kans, että mun postaukset motivoi suakin bloggailemaan <:

      Poista
  2. Sun blogia on aina niin kiva lukee kun sulla on selvästi paloo kirjottaa sitä ja kuvata nukkeja :) Tykkään mite olet koonnut tämän postauksen ja laittanut kuvia mukaan havainnollistukseksi. Pakko myös sanoa, että sulla on tosi kiva ote nukkejen ulkonäköjen luomiseen kun ne on kaikki oman näkösiään ja luovia <3

    Ps. Hauskaa, että joku muukin pitää Pullip Yomista :) En olekkaan tavannut ketään muuta Suomessa sun lisäksi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miten ihana kommentti, suurkiitokset <3 Merkkaa aina paljon kuulla! Ja jeps, Yomi on aivan ihana D:

      Poista
  3. Olipa kiva lukee tätä postausta! Tosi kivasti erilaisia kyssäreitä ja ihania kuvia! Rakastuin tuohon aloituskuvaan! Kanga on aivan ihana<3
    Näitä sun postauksia lukiessa tekee mieli itekin tehdä jotain postausta! Ite mietin ihan liikaa postauksien ideoita ja tarkoitusta. Pitäis vaan tehdä jotain pientä nii siitä se lähtis taas :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Isot kiitokset kommentoinnista! <3 Ihanaa, että sulla nousee postausinspi kans, mielelläni lukisin uusia postauksia sulta ^^ Pikkuhiljaa! <3

      Poista