maanantai 10. kesäkuuta 2024

Parantajan tarina: luku 9

 Hey!

Piiitkästä aikaa Parantajan tarinaa. 💛 Kiitoksia paljon sitä kaivanneille <3 Arvostan aina ihan hurjasti kaikkia kommentteja tähän(kin) tarinaan liittyen c: <3

Tässä tarinassa päästään pitkästä aikaa Anemonea ja Hallaa. Siitä onkin hetki, kun heitä on viimeksi nähty!

Edelliset osat:


__

Parantajan tarina

Luku 9: Näky


Anemone: Halla, olemmeko me unessa?


Halla: *nyökkää* Olemme.


Anemone: Täällä on niin kaunista. Ei satu ollenkaan.


Halla: Älä puhu tuollaisia, huolestutat minut. Aivan kuin olisit kuollut.

Anemone: *naurahtaa* Oletko sinä todella noin huolissasi minusta?


Halla: Minä välitän sinusta kovasti, Anemone. *pitää tauon* Miltä sinusta tuntuu juuri nyt?


Anemone: Totta puhuen pääni tuntuu melko jähmeältä juuri nyt. Ajattelen Kangaa…

Halla: Sitäkö, mitä hän teki sinulle?

Anemone: Sitäkin, mutta ennen kaikkea sitä, että hän on näkijä.


Halla: Olen pahoillani, etten ole kertonut. Yritin varoittaa sinua unissa, mutta hänen on täytynyt osata katkaista unesi, näkijä kun on.

Anemone: En tiennyt, että näkijä pystyy sellaiseen.

Halla: *huokaa syvään* Minulla on paljon asioita kerrottavana. 


Anemone: Tahdotko sinä kertoa minulle?

Halla: Tahdon. *huokaa* Minun hiljaisuuteni on jo aiheuttanut riittävästi kärsimystä.


Halla: Maailman alussa kyliä oli vain yksi. Ne elivät tyynessä sovussa keskenään, silloin kylät eivät olleet vielä jakautuneet erilleen. Viha ei vallinnut ihmisten välillä.


Anemone: Niinkö? Mikä sai kylät jakautumaan Parantajan ja Näkijän kyliksi?

Halla: *huokaa* Sama viha, joka on läsnä kylissä tänäkin päivinä. Katkeruus. Ihmiset alkoivat ajan saatossa unohtaa Unenkutojan olemassaolon ja keskittyä keskinäisiin riitoihinsa. Lopulta riidat jakoivat ihmiset kahteen joukkoon. 


Halla: *tulee lähemmäs Anemonea* Sen jälkeen perustettiin kaksi kylää. Toinen näkijän ympärille, toinen parantajan. Niin oli parempi.


Halla: Kummastakin kylästä tuli tunnettu vetonaulojensa ansiosta. Vuosia vieri, ja aina kyliin syntyi uusi näkijä ja parantaja.


Anemone: Ja nyt minä olen osa tätä Unenkutojan määrittämää jatkumoa?

Halla: Juuri niin.


Halla: Maailmassa on aina ollut sekä näkijä että parantaja. Vihanpito ei kuitenkaan ole Unenkutojan tahto.


Halla: Sen ihmiset ovat itse synnyttäneet välilleen.


Anemone: Halla… Minulla on kysymys.


Halla: Niin? Voit kysyä mitä tahansa.

Anemone: O-oletko sinä...


Halla: *hengittää syvään*


Anemone: Oletko sinä Unenkutoja?

* * *

Toisaalla


"Yrititkö sinä tappaa minun kyläni parantajan?"


Kanga: *värisee muistolle* Kenestäkään ei ole mitään hyötyä. Helvetin helvetti. Minä epäonnistuin ja nyt sekä äitini että Callistra halveksivat minua.


Kanga: *nauraa itsekseen* Mitähän äitini seuraavaksi keksii? Hän ei voi enää lähettää minua tappamaan parantajaa, se kortti on käytetty.


Kanga: *hymähtää* Näkyjäkään ei ole tullut ikuisuuksiin. Voisinpa sanoa osaavani edes sen.


Kanga: Olen lopen kyllästynyt tähän kylään.


Kanga: Tämä on pelkkä äitini leikkikenttä, jolla osoittaa oma erinomaisuutensa.


Kanga: Äitini ei osaa muuta kuin pelata merkityksettömiä valtapelejä.


Kanga: Hän ei ole vielä saanut tarpeekseen tästä kissa ja hiiri -leikistä Parantajan kylän kanssa, mutta minä olen.


Kanga: En ole ihminen, joka velloisi itsesäälissä enkä ryhdy sellaiseksi nytkään. *värähtää* Tämä kuvottaa minua.


Kanga: Callistrakin on järkyttynyt, turhaan minä hänen luokseen menen. Hän ei jaksa katsella minua juuri nyt eikä hänen naamansa miellytä minua yhtään sen enempää. 


Kanga: Hänkin on pelkkä pettymys.


Kanga: Sitä paitsi hän on minun äitini vanki.


Kanga: *tuhahtaa itsekseen* Eihän sellaisten kanssa voi...


Kanga: *päätä vihlaisee* Mitä nyt?


Kanga: *jähmettyy paikalleen* M-mitä-


Kanga: *taipuu* A-aaa!


*kuvat välähtävät Kangan silmissä*



Kanga: *huohottaa* Se... se oli... Se oli näky. Minä tiedän tismalleen, mitä tuo näky tarkoittaa.


Kanga: Caius. Olen ehtinyt unohtaa Caiuksen kokonaan.

* * *

3 kommenttia:

  1. Eikä miten ihanaa että julkaisit lisää kuvatarinaa😍 Tää tarina on niin ihana ja suorastaan mun yksi suosikkikuvatarina🥰 En malta odottaa mitä tarinassa seuraavaksi tapahtuu😄 Halla on niin mielenkiintoinen hahmo ja voi että miten jännäksi tää tarina meni! Jatkoa odotellessa♥️

    Amanda
    starshinesistersdolls.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon niin ilonen siitä, että oot kannustanut läpi tän kuvatarinaprojektin! Niin ihana kuulla et tää on ollu sulle mieleinen <3 Kiitos tosi paljon! Jatkoa luvassa jälleen <33

      Poista
  2. Voi rakas, tää oli aivan upea osa! <3 Mulla on ollu niin ikävä tätä tarinaa, tää tuntuu mulle kesältä. Ihana päästä taas näkemään, mitä näille naisille kuuluu. (Joo, Caius, sun kuulumisista en välitä)

    Kiehtovaa lorea saimme kuulla Hallalta! >:0 Musta on tosi mielenkiintonen ajatus että kylät on aikoinaan olleet yhtä ja samaa! Ja on mukava tietää että Unenkutoja on ihmisten keskinäisten riitojen ulkopuolella. Unenkutoja on kyllä kaunis ja viisas hahmo tän kaiken taustalla <3 Pidän hänestä! Ja pidän kovasti tästä Anen ja Hallan välisestä unikohtauksesta, editoit Anen unet aina tosi kauniiksi ja utuisiksi. Noissa kuvissa Halla ja Anemone vaikuttaa olevan tosi tiiviisti toistensa lähellä, pidän noiden kahden intiimiydestä c:<

    Voi Kangaa, hän nyt vähän surettaa mua :( Ei onnistunut tappamaan Anea, joten sai äitinsä halveksunnan, mutta yritti kuitenkin tappaa, joten sai myös Callistran halveksunnan! Aikamoisessa umpikujassa on tämä kiukkumöntti. Noista kuvista välittyy upeesti Kangan ahdinko ja pelko, upeita posetuksia <3 Toi loppukohtaus missä Kanga saa näyn on ihan mieletön! Noi Caiuksen kuvat tuntuu karmivilta, mistähän ihmeestä ne kertoo... Ootan innolla, mitä seuraavaksi tapahtuu >:3 Tää menee niin jännittäväks! Taas upeeta työtä rakas <3

    VastaaPoista