perjantai 23. elokuuta 2024

Parantajan tarina: luku 12

SV: veri
__

Parantajan tarina

Luku 12: Näkijän silmät


Anemone: Oletko sinä... Unenkutoja?


Halla: Minä... *vetää syvään henkeä*


Halla: Olen.


Anemone: Minä tiesin sen.


Anemone: Olen ollut varma siitä jo hetken. Se tapa, jolla sinä ilmestyt uniini ja puhut tästä maailmasta...


Anemone: Ei ole muuta vaihtoehtoa.


Anemone: Minä en tiedä, mitä sanoa. Olen häkeltynyt ja samalla niin onnellinen. Miksi sinä näyttäytyisit juuri minulle?


Halla: *tarttuu Anemonea kädestä* Koska sinä olet kaikin tavoin erityinen, pieni Anemone.


Halla: Olen tuntenut sinut jo syntymästäsi lähtien. Sinä olet ollut minulle tärkeä jo silloin, kun sinusta oli olemassa pelkkä ajatus.


Halla: Olen ylittänyt jumalan valtuuteni näyttäytymällä sinulle aina. Tavanomaisesti pysyttelen etäämmällä parantajista ja näkijöistä, mutta sinun kohdallasi en ole kyennyt tekemään niin.


Anemone: Miksi minä?

Halla: Sinä... *värähtää*


Anemone: *hellästi* Hyvä on. Sinun ei tarvitse kertoa minulle vielä. Olen kiitollinen, että olet aina ollut elämässäni. *hymähtää* Sinähän tiedät, miten rakastin kertomusta Unenkutojasta jo lapsena.


Halla: *hellästi* Niin, sinulla on aina ollut kaunis mieli. Ja minä... *värähtää* Minä olen ollut niin pitkään yksin.


Anemone: *henkäisee* Minä kysyin jo pienenä Callistralta, mahtaako Unenkutoja olla yksinäinen, kun me ihmiset jätimme hänet aivan yksin ja ryhdyimme keskittymään omaan eloomme.


Halla: Kaikki nämä vuodet olen toivonut, että edes yksi ihminen tietäisi minut sellaisena, kuin olen. En ole voinut pyytää sellaista, se ei ole ollut minun pyydettävissäni.


Anemone: Voi, Halla...


Halla: Minun oikea nimeni on Halla.


Halla: Olen ollut niin yksin, että se syö minua sisältä.


Halla: Ja sinä... sinä.


Anemone: Minä olen tässä nyt.


Anemone: En päästä sinua pois enää koskaan.


* * *

Toisaalla




Caius: Hän on häiritsevän täydellinen nukkuessaan. *lähestyy sänkyä*


Caius: Mikä sääli, että emme voi ottaa uusiksi sitä, mihin viimeksi jäimme.


Caius: *lähestyy*


Caius: *vilkuilee ympärilleen*


Caius: Noiden luomien takana on piilossa kokonainen maailma. Sinun silmäsi näkevät kaiken ajan, etkä koskaan osoita pienintäkään kiitollisuutta siitä, pieni penska.


Caius: Miten suurimmat voimat päätyvätkin aina niille, jotka eivät niitä ansaitse.


Caius: Viimein olen tässä. Vaimoni tai tämä nulikka eivät enää pidättele minua tekemästä sitä, jota olen odottanut kaiken aikaa.


Caius: Jään kaipaamaan kauneuttasi, Kanga.



Caius: Me olisimme voineet pitää toisistamme.


Caius: *hymähtää* Toisessa maailmassa.


Caius: Tässä maailmassa...


Caius: ...tärkeintä ovat silmäsi.


Caius: En odota anteeksiantoa. En antaisi sitä itsekään.


Caius: Hyvästi, Kanga.


Kanga: *avaa silmänsä*

Caius: Mit-




Caius: A-


Caius: *huutaa*


Caius: *karjuu* Minun silmäni!! Mitä helvettiä sinä olet tehnyt! *hoipertelee pois päi*


Caius: Kanga, sinä viheliäinen, sinä... *kävelee pois päin* En anna tätä koskaan anteeksi!


Kanga: *katsoo Caiuksen loittonevaa selkää täristen* Se on ohi. Tältä erää. Hän olisi riistänyt silmäni tietämättä, että näkijän voima ei ole silmissä. Siihen synnytään.


Kanga: *kellahtaa selälleen* Oli vain hauskempaa leikkiä hänellä hetki.

* * *

2 kommenttia:

  1. Huh! Olipa jännittävä tarina taas kerran👍 Upeita kuvia ja olipa taas kiva nähdä Hallaa ja Anemonea😍 He ovat mun lempi hahmot tässä Parantajan tarinassa♥️ Odotan jo innolla seuraavaa osaa! En malttaisi millään odottaa👍

    Amanda
    starshinesistersdolls.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen aina niin iloinen sun kommentteja lukiessa! <3 Aivan ihanaa, että tykkäät yhä tästä tarinasta C: oisin melkein voinut arvata, että juuri nuo kaksi ovat sun suosikkeja <3 Niin kiva kuulla! Kiitos hurjasti tsemppaavasta ja ihanasta kommentista!

      Poista