sunnuntai 15. toukokuuta 2022

Metsän kuiskaus: luku 3

 Moi c:

Mölisen alkuun sen verran et oon tästä osasta tositosi innoissani!! Tätä oli NIIN kiva kuvata koska tässä on Ilta koska vihdoin päästään vähän eteenpäin c': Mulla oli tosi hauskaa tätä tehdessä, enjoy!

* * *

Metsän kuiskaus

Luku 3: Muutos


En muista, kauanko siitä on, kun linnut lakkasivat laulamasta. Tämä metsä alkoi muuttua. Yhä useammassa paikassa ilmeni tuhoja.

Hiljalleen tuulen kohina ja aamuinen usva tuntuivat kaikki viesteiltä, luonnon keinoilta kertoa meille, että kaikki ei ole hyvin. Jotain on pielessä, jokin on rikki.


Ja sitten linnut katosivat. Taivas oli hiljainen, kaikessa äänettömyydessään painostava. Puut alkoivat kuolla, kasvit haurastua. Kaikki muuttui.


Se kaikki oli kuin sairaus, joka kuroi rihmojaan keskuudessamme, hiljaa ja vaivihkaa, silti apua huutaen.

* * *



Chióni: Onko Kajoa näkynyt viimeaikoina?


Kalla: Ai, ei pariin päivään ainakaan. Hänellä tuntuu olevan paljon omia kiireitä, ymmärränhän minä sen. *hymähtää* En tahdo painostaa häntä.


Chióni: Kalla...

Kalla: Niin?


Chióni: Pidätkö sinä Kajosta?


Kalla: *tuijottaa Chiónia*


Kalla: *hymyilee* Pidän. Pidän kovasti. Olisit sinä voinut aiemminkin kysyä, ei minua haittaa.


Chióni: *kiusaantunut hymy* Niin... niin minä vähän ajattelinkin.

Kalla: Tiedän, mitä ajattelet - että olen taas ihastunut kyläläiseen ja tässä käy huonosti. Mutta Chióni, se on erilaista tällä kertaa! Minä todella pidän Kajosta ja rohkenisin epäillä, että hänkin pitää minusta. *hymähdys* Hän on aina niin huomaavainen ja kiltti.

Chióni: Toki, ei siinä mitään, mutta -


Kalla: *hätkähtää* Odota. Tuo... tuo on... *tuijottaa kauemmas*




Kalla: *kävelee lähemmäs* Ei... apua... T-tämä on... *vetää syvään henkeä*


Kalla: Sen... sen täytyy olla joku kylästä.


Chióni: *vetää syvään henkeä* Voi hemmetti.


Kalla: Ensin metsä alkaa oireilla, ja nyt... tämä.


Kalla: Mikä tekee tällaista?


Chióni: Kalla. Me selvitämme tämän kyllä. Ei hätää.


Chióni: *halaa Kallaa* Hei, olen tässä.


Chióni: Ei mitään hätää. Tämä ratkeaa kyllä.

Kalla: *nojaa Chióniin* Kiitos, Chioni...

* * *





Kajo: *kävelee lähemmäs* Hei, Ilta.


Ilta: Hei, veli.


Ilta: Sinua ei olekaan näkynyt.


Kajo: *hätkähtää* Niin... Olen ollut kiireinen. Toisaalla. *huokaa syvään*


Kajo: *istuutuu Iltan viereen* Hei.


Ilta: Millainen kiire pitää olla, ettei ehdi edes omaa veljeään näkemään?

Kajo: Anteeksi, että minulla kesti. Olen nyt tässä.


Ilta: Niin. Nyt.


Kajo: *huokaa surumielisesti* Sinäkin taidat olla tulossa katsomaan Valvea, eikö niin?

Ilta: Olen.

Kajo: Niinköhän meidän on hyvä mennä samaan aikaan?


Ilta: Hah, ei pienestä sukuriidasta haittaa ole. *naurahtaa* Valve ei ole ollut erityisen terävä viimeaikoina, tuskin hän keksii meteliä nostaa. Vai tarkoititko sinä sitä?

Kajo: Sitäkin.



Ilta: En minä välitä. Jos tulee riitaa, niin sitten tulee.


Ilta: *nousee ylös* Sehän selviää vain menemällä.


Ilta: Tuletko?


Kajo: *empii hetkisen* ...tulen.


Kajo: *nousee ja tarttuu Iltaa kädestä* Mennään.

* * * 






Valve: *kuuntelee askelia*


Valve: *kääntää päätään* Veljet. Tulitte molemmat minua tervehtimään.


Valve: *hymähtää* Vai tahdotteko minulta jotakin, kun olette molemmat paikalla?


Ilta: Tahdomme tietää, mikä sinua riepoo. Tämä metsä on kuolemassa.


 Valve: Kyllä sinä tiedät, että jos olisin siitä tietoinen, te kaksi kuulisitte siitä ensimmäisenä.

Ilta: *tuhahtaa* Tulimmepahan tarkistamaan.


Valve: Tahdon puhua Kajon kanssa kaksin.


Ilta: *nauraa* Vai sellaista.

Kajo: Ei, kyllä Ilta voi -


Valve: Olen tosissani.


Kajo: Mutta...

Ilta: Ei, Kajo, kyllä se käy. *hymähtää*


Ilta: Tokihan minä teen juuri, kuten sisko rakas tahtoo. Maailma pyöriköön kuten Valve haluaa, minäpä raahaan turhan olemukseni teidän tieltänne. *hymähtää*


Ilta: Nähdään, Kajo.


Ilta: *kävelee pois*


Kajo: Miksi sinä käskit hänet pois?


Valve: Miksi sinä välität?


Kajo: ...


Valve: Ah, sama se. Sinä olet aina ollut liian kiltti hänelle. Ja kaikille muillekin.


Kajo: Sinähän sanot aina, että perhe tulee ensin.


Valve: Ja olen täysin sitä mieltä edelleen. Kuolisin sekä sinun että Iltan puolesta. Totuus on kuitenkin se, että viimeaikoina en ole aivan luottanut Iltaan. Hänessä kuhisee. Jotain on tekeillä, en enää ymmärrä häntä kuten ennen. *huokaa* Joten minä keskustelen mieluusti kanssanne eri aikaan.


Valve: Minä teen kuolemaa.

Kajo: Tarkoitatko...?


Valve: Tarkoitan, että minun elinvoimani vähenee joka päivä. Olet takuulla huomannut sen metsässä. Linnut eivät enää laula, puut kuihtuvat, kasvit kuolevat. Ja… *vetää syvään henkeä* Olen varma, että myös ihmisiä kuolee minun metsässäni.

Kajo: Valve… Tuo on huono. Tuo on todella huono.


Valve: Tiedän, eikä minulla ole keinoja lopettaa sitä, mitä ikinä metsässäni tapahtuu. Olen keinoton ja teen kuolemaa. *naurahtaa*


Valve: Ja minua pelottaa.


Kajo: Hän ei koskaan myöntäisi tätä. Nyt ymmärrän, miksi hän käski Iltan pois. Valve ei ikinä myönnä heikkouksiaan kenellekään. Tämä on huono merkki.


Kajo: Sisko… Tätä on jatkunut kauan, eikö olekin?


Valve: *nyökkää* Olen voinut jo kauan huonosti, mutta tällä kertaa minä uskon todella kuolevani tähän. Jokin vaivaa minun metsääni.

Kajo: Millä me selvitämme, mikä metsää vaivaa?


Valve: Olen yrittänyt kaikkeni.

Kajo: Jatka vielä yrittämistä.


Kajo: Sisko... Kai sinä tiedät, että minä yritän kaikkeni auttaakseni sinua? Ja Iltakin on yrittänyt, hän tekee metsän eteen enemmän kuin minä.

Valve: Tiedän sen. *värähtää* Joskus minua oksettaa tulla Iltan auttamaksi, vaikka täytyy tunnustaa, että hän on todella tehokas.

Kajo: Anna hänen auttaa. Hän välittää metsästä. Ja sinusta.


Valve: *ojentaa kättään kohti Kajoa* Tiedänhän minä sen. Minulla on hyvät veljet.


Kajo: *tarttuu Valven käteen*


Kajo: Olen aina tässä, Valve.

Valve: Tiedän sen. Kiitos, Kajo.


Valve: Minä aion vielä selvittää, mikä metsää tuhoaa. En luovuta, ennen kuin löydän vastauksen.


Valve: Etsin sen, joka tuhoaa metsääni, ja tuhoan puolestani sen.



* * *

6 kommenttia:

  1. ompa mahtavaa ja jännää kun tää tarina kasvaa kokoajan! tykkään kuinka oot pukenut kaikki tätä osaa varten ❤ kajo näyttää iiihanalta tossa liivissä! kajo on muuteskin varmaankin lemppari. se vaikuttaa niin herkältä ja hauraalta. mua vähän pelottaa illan suhtautuminen siihen :D näiden kolmen perhesuhteet on kiinnostava osa tätä tarinaa. oottelen innoissani mitä niistä paljastuu! oot luonu mahtavan kokonaisuuden ja panostanut tähän selvästi ❤

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aivan mielettömän ihana kuulla kaikki tässä, kiitos paljon kommentoinnista! <3 Ihanaa, että näiden perhesuhteet kiinnostaa - niistä riittää kerrottavaa 8) Kiitti hurjasti!

      Poista
  2. Oi että, ihan mieletöntä työtä jälleen! <3 Oot rakentanu tän tarinan käsittämättömän hienosti, tää laajenee just sopivaan tahtiin ja samaan aikaan jännite tiivistyy uusien tiedonmurusten ja hahmojen myötä! Mä kans rakastan aina sitä kun kt:ssa on monia kohtauksia, pääsi vähän eri tunnelmiin eri hahmojen ja dynamiikkojen kautta. Olin erityisen innoissani tuosta keskikohdasta jossa sisarukset pääsivät näkemään toisiaan, APUA tätä on ootettu! Kipinöivä sisarustrio koossa. Heidän välillään sinkoilee selvästi vaikka minkälaisia tunteita! 8)

    OOO RUUMIS
    Ilahduin niin kovin tästä vähän raaemmasta käänteestä, tämmöset lisää jännitettä ihanasti ja samalla tajuaa kuinka vakavan uhan tää metsä selkeesti on kohtaamassa! Tosi karmivasti aseteltu nuo kädet tuonne mättäälle :0 Siitä tulee aina pelottava fiilis kun ei näe koko ruumista vaan jonkun osan pelkästään! Tuo kohtaus oli ihan mahtava <3 Kallan ja Chiónin hätäännys ja huoli oli käsinkosketeltavaa, heidätkin oli aivan upeesti aseteltu ja kuvakulmat lisäsivät jälleen sitä rauhattomuuden ja hätäännyksen fiilistä mikä tollasessa tilanteessa vallitsee. Ihanasti Chióni pitelee rakasta ystäväänsä hädän hetkellä <3 Mussukat! Ja ÄÄPS Kalla myönsi ihastuksensa, voi eiii D; Luulen että tässä ollaan nyt menty siihen ansaan että Kajo on vaan ihana ja rakastava ihan kaikille, äh. Toivottavasti Kallalle ei käy kalpaten tässä :c

    ILTA ILTANEN oli ihanaa nähä hänet nyt ekaa kertaa tarinassa! Vitsit miten hot hän on, oon aivan rakastunu noihin kuviin jossa hän istuu mättäällä Kajon kanssa. Toi sen risti-istunta ja tyhjä katse kaukasuuteen on jotenkin niin hahmouskollista että oon ihan kikseissä niistä! Voihan mörri. Siinä hän on istunut odottelemassa Kajoa. Ja totta kai sit kun Kajo tulee paikalle niin vedetään tämä "et ehi sitten omaa veljeäs nähä >:c" -kortti. Niin tyypillistä Iltaa. Hän on melkonen sykkyrä, se kävi tässä osassa kyllä loistavasti ilmi. Nuo sen vuorosanat on ihan mahtavia, sen piikittelyt vaan huutaa epätoivoa ja kärsimystä äää D: Ihania btw noi kuvat jossa Kajo ja Ilta istuvat vieretysten <3 Kajo on niin hellä ihana pieni

    Oi oi, silloin on siis tilanne vakava kun jopa Valve myöntää että hänellä on voimat loppumassa :< Toivottavasti saadaan vielä selville mikä Valven voimia nielee ja mikä tätä metsäpoloista vaivaa! Valven ja Iltan välit kiinnostaa, en aatellu että Valve on niin ylpeä ettei kestä tulla Iltan auttamaksi. Tai en tiiä onko siinä ylpeydestä kyse, en ehkä itsekään haluis tulla Iltan auttamaks koska hän varmaan osaa hyödyntää sellaista asetelmaa missä hän on uhrannut jotain toisen vuoksi :D En tiiä, tämmönen fiilis vaan tuli. Mutta Kajon edessä kuka tahansa varmasti kokee olonsa tarpeeksi turvalliseksi että voi osottaa heikkoutta! Ei siis ihme että Valve halusi Iltan "turhan olemuksen" pois tieltä. Toi oli muuten mainio kohtaus :'D Oli hauska nähä se vihdoin kuvatarinana.

    AAH tuleeko sieltä Kaiku?? Nyt näytti aivan Kaikun sarvilta! Oi jännä nähdä miten hän liittyy tähän kuvioon. Mahtavasti toteutettu nuo pari viimestä kuvaa missä pelkät Kaikun sarvet näkyy! Ja ihastelin kans noita kuvia joissa Valve ja Kajo näkyy kaukaa. Loistavaa posetusta ja vielä loistavampi kuvakulma ja rajaus tohon kohtaukseen! Tuntui just sopivalta nähdä vähän enemmän tuota metsää samalla kun puhutaan metsää uhkaavasta vaarasta. En lakkaa hehkuttamasta sitä että sulla on silmää kuvakulmille!

    Kiitos jälleen tästä osasta, oli aivan ihanaa ja kotoisaa lukea <3 Jännä nähdä, mihin tää tästä etenee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muru ;_; Ihana kommentti, kiitos hurjasti babyli <3 Mua nauratti ihan erityisesti kun tässä oli monta sellasta kohtaa joist näki et hehheh jollakulla saattaa olla pientä extratietämystä näiden ötököiden elosta 8))) Jepjepjep

      Kaikki sun tekemät hahmokohtaiset huomiot on aina erityisen ilahduttavia, kiitän niistä suuresti! (Mua nauratti tää "OO RUUMIS" myös :D Same baby same) Mutta siiis joo Valve on in fact erittäin ylpeä, se ei siedä tulla autetuks etenkään Iltan kaltasen tyypin toimesta! Toikin on kyllä totta et Iltan avun löytäis varmasti vielä edestään

      Saattaapi olla Kaikuliini 8)))

      Wääh kiitän vielä kauheesti! <33

      Poista
  3. Oon "hillonnu" näitä siun kuvatarinoita pystyykseni lukemaan ne sellasena hetkenä, kun on hyvin aikaa ja tänään sitä aikaa viimein oli!

    Tykkään tosi paljon siun tavasta rakentaa ja kirjottaa näitä ☺ tarinassa edetään luontevasti ja on ihana tutustua metsän väkeen paremmin!

    En malta oottaa jatkoa! Pitiki mennä lukee kaikki jo julkaistut osat kerralla...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi ihanaa, oot bingennyt siellä kerralla x) Kiitos kauheesti! Tosi kiva kuulla, että oot tykännyt tarinasta tähän mennessä <3

      Poista