tiistai 22. joulukuuta 2020

Kysymyspostaus: nuket vastaavat

 Heippahei!

Ihan kamalasti liian kauan sitten heittelin Instaan kysymysbokseja, joissa seuraajat heittivät kysymyksiä mun pienelle metsäsakilleni. Nyt vihdoin sain aikaiseksi koota tämän postauksen sitten valmiiksi :'D Nauttikaatten!

* * *


Valve, me aloitamme tänään sinulla. Ensimmäinen kysymys kuuluu näin: Mikä on tällä hetkellä positiivisin asia elämässäsi?

Valve: *hymähdys* Se, etten ole vielä kuollut.

Kamalaa, et sinä voi tuollaisella aloittaa! Lukijat eivät tiedä kontekstia moiselle letkautukselle!

Valve: Onko se muka minun ongelmani?


 Voi sinun kanssasi... Mennään eteenpäin. Mitä tykkäät tehdä silloin, kun ei ole muuta tekemistä? Sinua kehuttiin myös kauniiksi!

Valve: Kaunis? Minäkö? *nauraa* Se on viimeinen asia, jonka odotin kuulevani. Kauniina oleminen ei juuri kuulu pyrkimyksiini.

Jassoo, jassoo. Vastaisitko silti kysymykseen?

Valve: Minä tykkään kohdata ihmisiä. Minulla on harvoin tylsää, mutta silloin, kun pitkästyn tehtäviini, näyttäydyn ihmisille milloin missäkin muodossa.


Mikä mahtaa olla lempivärisi?

Valve: *silittää hiuksiaan* Tämä vihreä tässä.


Onko sinulla ihastusta?

Valve: Me metsänhenget emme tunne sellaisia tunteita aivan samalla skaalalla kuin ihmiset. Te olette kuulleet liikaa veljistäni, ja voin taata, että he ovat varsin epätyypillisiä lajinsa edustajia. *hymähtää* Ei, minä en harrasta suhteita.

Paras asia itsessäsi?

Valve: Joskus on uskomattoman kätevää voida muuttaa muotoaan.


Onko sinulla jotakin lempisatua?

Valve: *hymähdys* Ihana kysymys. Olen kuullut paljon ihmisten satuja tämän elämän aikana. Voitteko uskoa, että minustakin on satuiltu? Ja veljistäni. Kajo on urbaanilegenda meillä päin. *rykäisee kurkkuaan* Mutta sanoisin, että se satu, jossa lapsukaiset menevät piparimökkiin ja tulevat syödyksi, on suosikkini. Se on kiitettävän realistinen.

Sadun nimi on Hannu ja Kerttu, enkä tiedä, minkä version sinä olet siitä kuullut...

Valve: *kohauttaa harteitaan* Ihmiset puhuvat mitä sattuu!


Vai niin, tietysti... No, kummasta veljestäsi pidät enemmän?

Valve: Hah, tämä on helppo. Ainoa asia, joka estää minua tappamasta Iltaa, on se, että metsä ei pärjäisi ilman hänen panostaan. Muuten velikulta olisi päässyt hengestään jo kauan sitten. Joten lienee selvää, että Kajo on lempiveljeni.

Lempipaikka metsässä?

Valve: Eräs puu. Viihdyn sen juurella joskus tuntikausia.


Ovatko silmäsi luonnostaan mustat?

Valve: *huokaisee syvään* No siinäpä taas kysymys. Eivät ne ole.

Se voidaankin jättää siihen - sinun ulkomuotosi on olennainen osa koko tarinaa! Ei vielä ihan liikaa spoilereita.

* * *


Ja sitten onkin Iltan vuoro. Täällä kyseltiin paljon merkitystä tatuointiesi taustalla.

Ilta: Haluan ihmismuodossani muistaa, mihin kuulun. Siksi kannan metsää mukanani.


Entä miten tatuointisi ilmenevät ei-ihmismuodossasi?

Ilta: *alkaa nauraa* Haluaisinpa nähdä sellaisen ihmisen, joka voisi havaita todellisen muotoni. Minä olen hirmumyrsky, rankkasade ja pimeään taittuva syysilta. Olen monta samanaikaisesti.


Joo, eiköhän se tullut lukijoille selväksi, kiitos tästä. Seuraavaksi täällä kysellään, että ovatko sisaruksesi kivoja?

Ilta: No niinpä tietenkin. *pyöräyttää silmiään* "Kiva" on jokseenkin naiivi ilmaus. Minun sisarukseni eivät ole kivoja, he ovat minun sukulaisiani, ikään kuin osia minusta. En minä kykene suhtautumaan heihin objektiivisesti.


No et tosiaan... Sitten kysytään, miten voit olla niin komea?

Ilta: Hah, vai että komea. Olen joskus miettinyt, että ihmiset saa lankeamaan ihan mihin vaan, kun vain näyttää riittävän uhkaavalta ja ottaa tilanteen haltuunsa.

Ilta tarkoittaa tietenkin, että kiitos. Ilta hyvä, voidaanko edes yrittää käyttäytyä?

Ilta: Älä käy nokkavaksi, ihminen. Sovimme vain kysymyksiin vastaamisesta. Anna palaa, ei minulla ole ikuisuutta aikaa istua tässä.


Selvä on. Miksi pidät niin paljon Kajosta?

Ilta: Hei, mitä helvettiä?


Sanoit olevasi täällä pelkästään vastaamassa kysymyksiin. Alahan vastata.

Ilta: ****n akka... *pudistelee päätään* En minä pidä Kajosta. Veljeni on heikko ja aivan liian altis ihmisten vaikutuksille. Ja se kirottu Aamu on tehnyt hänestä entistä pehmeämmän, hänellä ei ole minkäänlaista suojakuorta! Olisi kiitollinen, että joku katsoo hänen peräänsä.


Entä oletko rakastunut kehenkään?

Ilta: En.

No tulipa se vastaus nopeasti.

Ilta: Niin? *korjaa asentoaan* Alat käydä hermoilleni.


Vielä yksi kysymys, okei! Oletko hetero?

Ilta: En. Sellaiset määritelmät ovat turhia minulle.

* * *


Hieno homma. Sitten onkin Aamun vuoro. Täällä kysellään, miten olet noin upea?

Aamu: *nauraa* Ai jaa? Kiitos vain. Kunhan olen oma itseni. En yritä mitään muuta.


Hyvähän se niin on. Kerropa meille, kuinka tapasit Kajon.

Aamu: Oi, rakkauskysymyksiä heti alkuun, tämähän on lupaavaa. Meidän tarinamme ei tosin ole mitenkään sen erityisempi, ikävä tuottaa pettymys. Minä ja Kajo olemme saman metsän henkiolentoja. Kohtasin sisaruksista ensimmäisenä Iltan, koska olemme vastakkaisten luonnonvoimien henkiä. Emme tietenkään tulleet juttuun, mutta tiesin, että hänellä on kaksi sisarusta. Kun sitten eräänä yönä kohtasin valkeana kulkevan nuorukaisen metsässä, minulla ei ollut aavistustakaan hänen olevan juuri Iltan veli. Minä luulin näkeväni harhoja. Ei mikään niin kaunis voinut olla todellista.


Kiitos, Aamu! Mikä on lempivärisi?

Aamu: *vilkuilee sivuille* Kajon silmien väri.

Miksi inhoat Iltaa?

Aamu: Tämän luulisi olevan aivan selvää. Oletteko te kohdanneet Iltaa koskaan? Toivon, että ette. Se mies ei osaa mitään muuta kuin tuhota kaiken ympäriltään. Inhosin häntä jo ennen kuin tiesin, millainen hän on rakkaimpaani kohtaan.


Seuraava kysymys liittyy aiheeseen. Mitä tekisit, jos Ilta joskus tekisi Kajolle jotain peruuttamatonta?

Aamu: Tappaisin hänet. Siitäkin huolimatta, että se horjuttaisi metsän tasapainoa.


Huh, vai sillä tavalla. Miltä oikea muotosi näyttää?

Aamu: *virnistää* En kerro! Ette te uskaltaisi sitä kohdata joka tapauksessa.

* * *


Seuraavana meillä on täällä Kajo. Kerrohan, onko sinulla mitään harrastuksia.

Kajo: Lasketaanko ihmisten tarkkailu ja heidän elämänsä opettelu? *nauraa* He ovat opettaneet minulle niin paljon!


Entä kauanko olet soittanut selloa?

Kajo: Ai niin! Tosiaan! Unohdin kokonaan. *hymähtää* Noin neljä vuotta. En ole mitenkään erityisen taitava.


Täällä eräs kertoo rakastavansa sinua! Sinulta myös kysyttiin, mistä tykkäät.

Kajo: Kiitos paljon, lähetän terveisiä sinne! 🤍 Voi, mitä ihania siellä onkaan. *nauraa* Pidän ihmisistä!  Niin, ja minä pidän paljon myös Aamusta! Rakkaani on niin kaunis ja luja.


Ovatko silmäsi luonnostaan noin sumeat?

Kajo: ...melkein. Ne ovat herkät pimeälle. En oikein osaa selittää sitä. Anteeksi.


Parasta Aamussa?

Kajo: Oi! 🤍 Hänen lempeytensä. Harva tietää siitä mitään, mutta hän on kaikessa eläväisyydessään todella lempeä ja kiltti. Lisäksi minä pidän hänen käsistään. *punastuu* Niin. Kyllä. Pidän hänestä kovin paljon...

Toki, toki. Täällä tiedustellaan, kuinka olet niin täydellinen?

Kajo: Ah, en kai sentään. Minä olen lopulta hyvin heikko olento. *pudistelee päätään* En ole lainkaan sellainen kuin ihmiset olettavat... Minä hohdan huomattavasti vähemmän.


Pidätkö sisaruksistasi?

Kajo: *jää tuijottamaan käsiäni* Minä... minä...


Hmm? Kajo? Oletko kunnossa?

Kajo: Voisitko toistaa kysymyksen?


Pidätkö sisaruksistasi?

Kajo: *hymyilee varovasti* Toki. Kyllä... Valtavasti. *vilkuilee ympärilleen*

Ei mitään hätää. Se oli viimeinen kysymys. Kiitos, Kajo.

* * *


Sitten on itse protagonistin vuoro. Kamalaa, miten vähälle huomiolle olen sinut jättänyt. Kalla, mikä eläin kuvastaa sinua parhaiten?

Kalla: Minulla pitäisi kai olla tähän nopea vastaus, koska asun metsässä. *hymähdys* No, minä olen nopea kuin jänis, ahkera kuin muurahainen ja ovela kuin kettu.


Entä mikä on parasta Chiónissa?

Kalla: Chióni on helposti innostuvaa sorttia. Me kuljemme samaan suuntaan. Olemme molemmat vähän impulsiivisia ja hyvin pirteitä persoonia. En ole koskaan voinut jakaa kenenkään kanssa elämääni samalla tavalla. On ihanaa olla hänen ystävänsä!


Suosikkivuodenaikasi?

Kalla: Kevät! 💛 Rakastan heleitä värejä ja itseään korjaavaa luontoa. Metsässä kuuluu kesäisin niin kauniita ääniä. Puron solinaa ja muualta saapuvien lintujen laulua. Rakastan sitä.

Pidätkö jostakusta?

Kalla: Kyllä vain! *virnistää* Hänkin pitää minusta - ainakin toivon mukaan. Enpä ole juuri päätäni sillä vaivannut. Hän on eräs hyvin toivoton ja kaunis olento, ja olen hänestä totta puhuen aika huolissani.


No ihan hyvästä syystä... Entä ovatko silmäsi luonnostaan eriparia?

Kalla: Jepjep. Siksi kyläläiset pitivät minua noitana ja jouduin ottamaan hieman... etäisyyttä. Mutta ei se haittaa. Punaisen silmäni ansiosta olen kyennyt näkemään maailman paljon kauniimpana kuin moni muu.

* * *


Viimeisenä, mutta ei suinkaan vähäisimpänä on Chiónin vuoro. Kertoisitko lukijoille hieman, miksi Kalla on paras ystäväsi?

Chióni: Kalla on avoin ja pirteä! Yksikään päivä hänen kanssaan ei ole tylsä. Olemme molemmat joutuneet kokemaan kaikenlaista, ja löysimme toisemme juuri oikealla hetkellä.


Täällä myös tiedustellaan, oletko poika.

Chióni: Kyllä vain! Antaa poikienkin pitää mekkoja, eikö niin? *hymähdys*


Ehdottomasti. No, mahdatko olla ihastunut kehenkään?

Chióni: Olen palavasti rakastunut erääseen ihastuttavaan metsänhenkeen. Hän on hieman kovakourainen ja juro, mutta aina joskus hänet saa painamaan pään syliini. Silloin hän on aivan hiljaa.

Hmmm, vai että sellaista 8) Entä mitäs mieltä olet Iltasta?

Chióni: Oi, ai eikö siellä tiedetä? *punastuu* Minähän juuri puhuin hänestä.


Niinpä niin. Voisitko koskaan kuvitella seurustelevasi Kallan kanssa?

Chióni: *pudistaa päätään* Se pilaisi kaiken meidän välillämme. Olen iloinen välisestämme ystävyydestä, mutta en lähtisi muuttamaan sitä miksikään muuksi.

Siinäpä olikin kaikki kysymykset tällä kertaa. Kiitoksia kaikille niitä lähettäneille! <3

* * *


Minä ja metsäsakki kiitämme! 🌲

6 kommenttia:

  1. Ääps, tännehän olikin tippunut paljon postauksia jotka oon jostain syystä onnistunut missaamaan o-o

    Kiva kun sait kysymyspostauksen aikaiseksi tehdä! Tätä oli mukava lueskella ja seurata! Mulle jäi jostain syystä mieleen Valven kuva, jossa hän piteli hiuksiaan kertoessaan lempi väristään :"D näytti niin tuhottoman söpöltä<3

    Tälläset postaukset aina tuo hyvin nukkejen persoonat esiin <: hyvin toteutettu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti paljon! <3 Superkivaa, että näitä on mukava lukea ^^ Aina mielelläni nukeistani tällaisia teen!

      Poista
  2. Heivau rakastan Valvea!<3 sairaan kaunis ja persoonallinen nukke. Tykkään myös sen hahmosta :) Nää on kaikki niiin ihania! Kiva postaus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon!! Ihanaa, että tykkäät siitä <3 Tää postaus ei ihan ehkä antanut oikeuksia Valvelle, mutta tosi mukava kuulla että pidät silti!

      Poista
  3. oon vielki sitä mieltä että chioni on IHANA!! <3<3 ilta on kans kauheen komea vaikka onkin tommonen vähän äkäpussi :D tykkään hirveesti enkä malttais oottaa että näistä saatas joskus kuvatarinaa ku eiks semmoi ollu sulla suunnitelmana? no pressure or anything xd rakastan sun tarinoit

    -a

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Chióni on pieni baby <3 (Ja Ilta myös ääh) Kiitos paljon kommentistasi! On mahdollisesti suunnitelmissa kuvatarina tällä sakilla. Saapa nähdä! Pitäisi tuo ekakin luovia ensin läpi x) Kiitti vielä!

      Poista