perjantai 7. tammikuuta 2022

Kyllä äiti tietää

 ...taikka sitten ei!

Eli siis, istuttiin sohvalla ja ihmeteltiin äidin kanssa mun nukkekuvia. Keksin sitten esitellä sille mun metsäolennot ja jumalatartyypit ja kysyä, miltä näin ulkonäön ja kuvien perusteella näiden hahmot vaikuttaa. Aikamoisia kommentteja tuli :'D Tässä kooste niistä! Tosi hyviä arvauksia ja arvioita oli kyllä

* * *


Valve

Minä: Noniin, okei, alotetaan tällä. Miltä tää näyttää?

Äiti: Tää on tällanen opettajan stereotyyppi!

Minä: MITÄ :DD Siis katso näitä ympäristöjä joissa se menee! *näyttää metsäisiä kuvia*

Äiti: Aaa, no sitten tää on jokin metsänpeikko. Ihana naavatukka.

Minä: Okei no näyttääkö tää susta lähestyttävältä?

Äiti: No ei kyllä.

Aika hyvinhän tää meni kun vähän ohjaili tulkintaa, en kyllä tajua mistä tämä opettaja tuli :'D Toivottavasti musta ei tuu tommosta opettajaa

*


Kajo

Minä: Okei no sit meillä on tällanen. Tän nimi on Kajo.

Äiti: Kajo?

Minä: Juu. Täällä se menee. Miltäs tää näyttää?

Äiti: Energiseltä! Tää on tällanen sosiaalinen tyyppi. Ulospäinsuuntautunut. Tyylikäs. Tykkää pukeutua?

Minä: *meinaa tukehtua nauruun* Juu no siis-

Äiti: Pieleen meni? :'D

Minä: No... joo

Selitin mammalle vähän tästä pojusta, ja löytyihän se herkkä fiilis sieltä sitten... Hän epäili Kajoa myös joksikin talven olennoksi, kun näytin sille talvisia kuvia siitä! Tykkään et kiinnitti huomiota vaatteisiin kuvissa. Mut erityisen ulospäinsuuntautunutta Kajosta ei kyl sais

*

Aamu


Minä: Okei ja sit Aamu

Äiti: *melkein heti* Tää näyttää herkältä. Tää on varmaan kiltti

Minä: Mmmmhmhm njoo, mitä muuta?

Äiti: Oman tiensä kulkija.

Minä: No sitä kyllä!

Aamusta ei herkkää ihan heti saa, mut ihana kuulla et sellanen viba silti tulee :'D Lempeä se kyllä on, mut äitiä selvästi yllätti kun kerroin et Aamu on myös aika feral ja voimakastahtoinen olento

*


Ilta

Minä: *hihitystä* Sit mun suosikki, täs Ilta. Iltanen

Äiti: Hiljasen näkönen. Ei puhu mitää missää

Minä: :DDDDD

Äiti: Tää näyttää aivan luonnonlapselta. Toi tukka on tollanen. Tääkin näyttää vähän tällaselta oman tiensä kulkijalta. 


Minä: *näyttää tän setin kuvia* Ok mut mikä fiilis tulee näistä?

Äiti: AAA rokkityttö! Eiku poika! Tää on tämmönen rokkimies. Tosta tukasta päättelisin.

Minä: SJFHFGG MIKÄ :DD ???

Äiti: Jaa ei vai?

Minä: Ei todellakaan :DDD Tsekkaas sen kulmakarvoja. 


Minä: *näyttää tämän*

Äiti: Tää on tosi hieno kuva! Vau mitkä värit! 

(pohdintatauko tän  kuvan kanssa, se oli hieno ilmeisesti :'D)

Äiti: Tää vaikuttaa tosi sulkeutuneelta, ei varmaan paljoa puhu asioitaan muille.

Minä: *epämäärästä naurua*

Äiti: ...tais mennä taas pieleen?

Minä: TÄÄ ON VÄKIVALTANEN :DDD

Selitin sit siitä, miten Ilta patoaa kaiken ja purkaa sit raivona muihin. "No olinhan mä sit oikeessa siitä sulkeutuneisuudesta!" kuului tähän

Minä: No mut katso nyt. Eikö oo äkäsen näkönen? *zoomaa naamaan* Möö

Äiti: No ei oikeestaan!

Minä: Aha :'D

*


Kaiku

Äiti: Tää on tällanen metsänneito, juoksee jossain kukkakedoilla!

Minä: Tuleeks tästä sellanen viba et tää on ihan tässä maailmassa?

Äiti: Ei, tää ei selkeesti oo. Tää on tällainen metsämönkikäinen joka vaan mönkii metsässä. (Tää oli niin nätisti ilmaistu et itketti XDD Nii kylhä ne metsämönkiäiset varmaa mönkii metsässä toki :D Äiti ehkä vähän omaksunu mun sanastoa)

Minä: Kyllä!! Oikein!! Just näin. *näyttää lisää kuvia*

 Äiti: Joo ei tää tunnu olevan ihan tässä maailmassa.

Kaikusta kyl paistaa kauas sen vibat! Ihana. Eli tää taisi nyt mennä eniten nappiin näistä äidin arvauksista/arvioista.

*


Efraim

Äiti: Oho. Tää on pahis. Tää näyttää joltain saatananpalvojalta...

Minä: APUA no ei ihan! Paska tyyppi kyllä!


Minä: *näyttää tämän kuvan*

Äiti: Ikävän näköiset silmät >:(

*


Faith

Minä: Noniin tässä Faith, tämän edellisen vaimo. Tai siis ex-vaimo.

Äiti: Näyttää rauhalliselta. Tää ei oo välttämättä sulkeutunut. Joo tää vaikuttaa ystävälliseltä ja rauhalliselta.

Faith meni varsin putkeen siis!

*

Agathe


Äiti: Kiltin näköinen. (Miten muka noilla kulmilla :DD) Tällanen kesäneito. Sillä on tollanen romanttinen tyyli! Taitaa tykätä pukeutua.

Minä: Oho tää oli yllättävän oikein!

*

Eden


Äiti: Hän näyttää hiljaiselta! Paljon vaisumpi fiilis tulee kun tosta edellisestä. Tää on varmaan aika rauhallinen ja hiljainen. Jäiskö tää ehkä vähän ton toisen varjoon?

Jouduin tässä sit selittään että joo periaatessa oikein, mutta Eden sit voi myös stabata varottamatta puukolla rintaan :'D Mut ei siis sinänsä väärä mielikuva toikaan!

*


Irina

Äiti: Siis tästä en saa otetta! Ihan eri fiilis näissä kuvissa.

Minä: Ne on vaa vanhoja... *nauraa* Mut kato tota, toi on accuratempi viba toi mis on asennetta.


Minä: *näyttää tämän*

Äiti: Hän on kaunotar! Onks tää joku malli?

Minä: Joo ei nyt kyllä :'D

Äiti: Tästä Irinasta tulee vähän semmonen rokkimimmi mieleen. Samaa fiilistä kun siinä laulajassa.

Minä: Oot tiedätkö sanonut ton aiemminkin :'D

*

Aurora


Äiti: Tääkin näyttää tosi kiltiltä ja ehkä vähän sellaselta mukautuvalta. Kuuntelee vaan muiden mielipiteitä.

Ei menny nyt ihan tääkään putkeen x)

*

Mamma on mun ykköstsemppaaja kaikessa, se kyl iloitsee nukketouhuista aina :'D Oon ihan äärimmäisen kiitollinen sille aina kaikesta, äh. Harvemmin istutaan alas katteleen mun nukkekuvia, mut sillon kun niin tehdään, hän kyl jaksaa aina ihastella! Ihana <3

Tällaista tällä kertaa, meillä molemmilla oli hauskaa!

6 kommenttia:

  1. Mahtava postaus!! Siun äiti vaikuttaa tosi ihanalta :3 oli kiva lukee hänen pohdintoja nukeistasi ja mielellää näitä lukee lisääki :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes kiitos paljon, tää on ilo kuulla! :> Haha jep äiti on ihana

      Poista
  2. Tää oli loistava!
    Nauroin tolle opettajakommentille ääneen, kiinnostavaa päättelyä :D
    Aina hauska kuulla muiden kuin nukkeilijoiden mielipiteitä nukeista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitti kovasti! c: Mustakin on aina hauskaa nähdä, mitä ei-nukkeilijat tuumailee nukeista, tämmösiä on niin kiva lukea ^^

      Poista
  3. Ihana postaus! Oli tosi hauska lukea sun äidin ajatuksia sun nukeista, viihdyin paljon tätä lukiessa :D Tästä postauksesta tuli niin hyvä fiilis! Ihana kun sun äiti kannustaa sua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana että tykkäsit, kiitos paljon kommentoinnista <3

      Poista