sunnuntai 14. elokuuta 2022

Metsän kuiskaus: luku 16

 Möi c:

Tää on mun lempiosa koko kuvatarinasta!! Oon oottanut innoissani, että pääsen julkaseen tän. Aletaan olla aika loppusuoralla tarinan kanssa ja se itkettää mua enemmän ko mikään D': Eiiih

Oon muuten päättänyt, että sitten kun kuvatarina on jossain kohtaa valmis, tuun kuvaamaan syksyllä/talvella sellaisia joitain pieniä yksittäisiä tarinoita näistä hahmoista. (Kirjotan niistä myös proosatekstejä kokoajan :>)

* * *

Metsän kuiskaus

Luku 16: Rajan toisella puolen



Valve: *kuuntelee tuulta* Hhm? Mitä sinä kerrot minulle?


Valve: *puhuu metsälle* Sinä olet ollut väsynyt jo niin pitkään. Miksi sinä nyt kuiskit?


Valve: *pysähtyy kuuntelemaan*


Valve: *kurottaa kohti lehtiä* Kertokaa te minulle.


Valve: *sipaisee lehteä*


Valve: Oh, mitä-




Valve: *vapisten* Kalla? Miksi te näytätte minulle Kallan?


Valve: *hengittää raskaasti* Ellei sitten... Ei. Ei, tämä ei voi olla...


Valve: Kalla!!


Valve: *juoksee* Kalla ei voi olla... hän ei saa olla...



Valve: *löytää Kallan maasta* E-


Valve: Ei... eieieiei...


Valve: Typerä, typerä pieni tyttö, mitä sinä menit tekemään… *paniikissa* Kalla, mitä sinä teit? Minähän sanoin, että pärjään yksin. Sinun ei koskaan pitänyt tehdä mitään tällaista.


Valve: Kalla kiltti, sano jotain. Et sinä saa lähteä. Kaikista ihmisistä juuri sinun piti selvitä, nauraa ja kertoa minulle lisää kaikesta, mitä ihmeelliset silmäsi näkevät. En tullut näin pitkälle nähdäkseni sinun vain… *tärisee*


Valve: *silittää Kallan poskea* Sinä kaunis, ihmeellinen pieni...


Valve: En ehtinyt sanoa sinulle mitään, mitä olisin halunnut. Me olimme aivan alussa... Kalla, älä.


Valve: *luhistuu Kallan päälle*


Valve: Meidän sydämemme tuntevat jo. Mutta minä tahdoin… ensimmäistä kertaa koskaan, minä halusin…


Kaiku: En ole pahoillani. Hän hylkäsi minut.


Valve: Sinä.


Valve: Tämä on sinun syytäsi.


Kaiku: Tunnen sinut. Ja sinä minut. Meillä ei ole mitään keskusteltavaa. Minä… minusta tulee sinä. Olen tullut sinun paikallesi.


Valve: Kaiku.


Valve: *nousee ylös* Minä kuvittelin voivani pysyä olentona, jonka ei koskaan tarvitse tehdä tällaista. Kuvittelin, ettei minun tarvitsisi antaa tämän pimeyden löytää minua.


Valve: Mutta sinä.


Valve: Sinä tapoit hänet. Hänet. Kaikista ihmisistä.


Valve: Tulit tänne, aloit kuroa rihmojasi minun metsääni, minun ainoaan metsääni. Tapoit ihmisiä. Olisin voinut antaa sen kaiken vielä mennä, olisin todella voinut. En sinun vuoksesi, vaan itseni. En tahdo kohdata sitä pimeyttä, joka minussa asuu, en tahdo antaa sille valtaa. Mutta.


Valve: Sinä otit hänet, ja sitä minä en sinulle anna anteeksi.


Kaiku: E-en minä-


Kaiku: *perääntyy* Ä-älä-


Kaiku: *kaatuu maahan* Älä!!

Valve: Minä en anna armoa.


Kaiku: Älä... aaa-


Kaiku: Sattuu, älä!!


Kaiku: *huutaa* 



Valve: *huutaa*



?: Valve?

Valve: *hätkähtää*


Valve: *kääntyy äänen suuntaan* M-mitä...


Kalla: Valve, mitä sinä teet?

Valve: Kalla?


Valve: Kalla! Kuinka sinä...


Valve: Oletko sinä todellinen?


Kalla: Olen. Olen minä.


Valve: Sinä kuolit. Olin varma, että sinä kuolit.

Kalla: Olen elossa. Ihan tässä näin. En minä voi kuolla vielä, en nyt, kun sinä et ole vielä selvinnyt. Valve… Sinä et tahdo tehdä tuota. Tiedät sen itsekin. Sinun ei tarvitse ylittää rajaa.


Kalla: Tuota pimeyttä et ole valmis kohtaamaan itsessäsi.

Valve: Kalla… minä… *kuiskaten* Minä luulin, että kuolit.


Kalla: Sekö sinut ajoi reunan yli? Voi, Valve… Odota vielä vähän.


Kalla: *kävelee kohti Kaikua* Meidän ei tarvitse tehdä tätä näin. En kestä enää yhtään kuolemaa ja kipua.


Kalla: *istuu Kaikun viereen* Hei, Kaiku. Sinulla ei ole mitään hätää.

Kaiku: *tuijottaa Kallaa täristen*


Kalla: Kuuletko? Olen tässä. Ei ole hätää.

Kaiku: M-… missä minä olen… Sattuu...


Kalla: Turvassa. Ihan pian. Minä tiedän sen.

Kaiku: Turvassa…? Miten? Ei ole kotia. On pimeää. On niin pimeää.


Kalla: *tarttuu Kaikua kädestä* Kaiku. Minä tiedän, että sinuun sattuu. Tiedän, miten pelottavaa on kohdata tuntematon. Olet eksynyt etkä tunne itseäsi, enkä pysty edes kuvittelemaan, millaista se on. Mutta on eräs asia, jota minä tahtoisin sinulle ehdottaa.


Kaiku: E-ei… pelottaa, sattuu…

Kalla: *silittää Kaikua* Niin, ymmärrän sen. Ei hätää. Kukaan ei ole tainnut kohdata sinua oikeasti pitkään, pitkään aikaan. Näen sen sinusta. Et ole tullut kohdatuksi.


Kaiku: *kuiskaten* Ei tämä ole minun kotini. *itkee* Minä halusin niin kovasti jäädä tänne. Yritin kaikkeni. Tämä metsä tuntui hyväksyneen minut, vaikka kyllähän minä olen aina tiennyt, ettei tämä ole minun kotini… 


Kalla: *silittää Kaikua* Kauanko siitä on, kun kotisi paloi?

Kaiku: *nousee istumaan* M-minä...


Kaiku: *hädissään* Minä en muista. En muista mitään, en sitä kauanko olen ollut täällä tai kauan olin siellä, tämä kaikki spiraloi päässäni enkä ymmärrä mitään…

Kalla: Okei. Okei, ei hätää, ymmärrän. Minä… mietin erästä asiaa.


Kalla: Tiedätkö, että metsäpalo ei tapa metsää lopullisesti? Minä tulin ajatelleeksi, että koska sinä olet vielä siinä, sen täytyy tarkoittaa, että sinun kotisikin on vielä olemassa.


Kalla: On oltava mahdollisuus, että kotisi odottaa sinua.


Kaiku: E-… en minä jaksa toivoa enää. En kestä, että kotini on pelkän toivon varassa.


Kalla: Tiedän, miten hirvittävän pelottavaa se voi olla. Maailma ei anna mitään lupauksia, mutta meidän on vain luotettava.


Kalla: Minä ihan tosi uskon, että sinun kotisi on vielä tuolla jossakin. *hymähtää* Minun lyhyellä ymmärrykselläni metsänhengistä sen täytyy olla niin. Olen siis suoraan sanoen ekspertti. *naurahdus*


Kaiku: Miksi sinä tahtoisit auttaa minua?

Kalla: Totta kai minä tahdon auttaa sinua. Olet eksynyt ja kaipaat kotiisi.


Kaiku: Pelottaa. En tunne itseäni, en muista nimeäni. Entä, jos kaikki ei koskaan palaudu ennalleen?


Kalla: *tuijottaa hiljaa* Kaikki ei aina palaa ennalleen. Joskus asiat vain muuttuvat.


Kalla: Mutta se ei tarkoita, etteikö siitä voisi kävellä eteenpäin.


Kaiku: *halaa Kallaa nyyhkyttäen* Pelottaa niin paljon...


Kalla: *rutistaa tiukasti* Minä tiedän. Olen tässä.


Kalla: Tällä kertaa olen oikeasti tässä.


Kalla: Ja minä tiedän, että sinä löydät vielä kotiin.


Valve: *tuijottaa Kallaa ja Kaikua* Uskomatonta. Hän vain... Hän todella pystyy mihin tahansa.


Valve: *hymyilee* Mitä pitempään olen hänen lähellään, sitä lämpimämmäksi tunnen oloni. Kuin jokin suuri ja kirkas sisälläni vain kasvaisi. Pelkästään hänen katsomisensa saa minut uskomaan elämään, ja juuri nyt tuntuu, että se riittää.

* * *

11 kommenttia:

  1. Kiitos kun jaksat kuvata tätä tarinaa! Valve on niin kaunis ja ihana nukke😍 toivottavasti jatkat taas pian!

    @taivaanvalo instagramista

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia kovasti! <3 Ihanaa, kun jaksat aina lukea ja kommentoida!

      Poista
  2. Aaah Valve ja Kaiku on mun lempparit!! <3 <3
    Unohdin kommentoida viime osaan, mutta siinä Kaikulla oli aivan uskomattoman upeeta elekieltä (kuten tässäkin osassa, mutta edellisessä se sykähdytti erityisesti)
    Mua jotenkin itketti tää osa, tässä oli tosi vahvasti läsnä sellainen hätä, mutta myös lopulta toivo ja turva. Vau. Toi Valveen viimeinen ajatus avas kyynelkanavat lopullisesti <3
    En oo ehkä valmis tän tarinan loppumiseen, olispa ihanaa jos tekisit jotain yksittäisiä tarinanpätkiä kans!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oioi kiitoksia <3 Siis tämä elekielihuomio teki mut aivan erityisen iloiseksi, onpa tosi kiva kuulla, että oot kiinnittänyt tällaiseen yksityiskohtaan huomiota! Ihanaa, kiitoksia paljon!

      Mäkää en oo ja ihana kuulla että siellä toinen D': Pikkutarinoita luvassa! <3

      Poista
  3. oho vau noi muokkaukset! tää tarina on niin hyväää

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon, ihanaa et tykkäät muokkauksista! <3

      Poista
  4. Ääää oon emotionaalista litkua tän osan jälkeen, et uskokaan miten tää osa heitteli mua pitkin seiniä! ;_; KALLEE! Ihanin Kalle <3 Heitä rakastan eniten koko maailmassa, he ovat niin hyviä ja puhtoisia ja välittävät aidosti toisistaan. Mä toivoin viime osan jälkeen että metsän ydin saapuisi paikalle JA NIIN KÄVI!! Juuri tällaista käännettä rakastan! Rakastan Valvea! Ja Kallaa! Ääää!!

    Tykkäsin niin tuosta alusta, se konkretisoi ihanasti sitä miten tiukasti Valve on sidoksissa luontoon ja miten se pystyy olemaan vuorovaikutuksessa sen kaa. Liikutuin jo siitä että metsä kuiskasi Valvelle mikä Kallalla on hätänä. Ja noi kuvat missä Valve juoksee kohti Kallaa on ihania! Mut AI HITTO että meni kylmät väreet tosta Valven feral raivosta! Siis tuota naista en kyl haluis suututtaa, hän on niin pelottava mustine silmineen kun niistä huokuu puhtoinen VIHA. Valve oli todellaki valmis ylittämään rajan Kallan vuoksi.

    Olit muokannut ton maailman synkkenemis -kohtauksen upeesti. Se tuli kyllä todella lähelle ja kylmetti mut sisuksia myöten! Valven vuotavat silmät ja sumu tekivät tosta kohtauksesta karmivan sellaisella tavalla että aloin suorastaan sääliä Kaikua. (Tai no...säälin häntä muutenkin :( ) Mut Valven pimeä puoli ja mahti tulivat tässä aivan loistavasti esiin ja oon ikuisesti kiitollinen et loit tähän tän kohtauksen!! Tää kertoi paljon Valvesta ja siitä miten pitkälle hän on valmis menemään rakkaidensa vuoksi. Kallasta on ehtinyt tulla niin äärettömän rakas sille enkä yhtään ihmettele miksi <3

    Luojan kiitos Kalla on elossa! Mä ihan oikeesti pelästyin kun näin sen elottomana maassa. Mut toisaalta tiesin että et vois häntä tappaa lopullisesti, et tekis niin julmasti tyttöystävälles >:((( Ethän??? Kalla rauhoittelee Valvea aivan ihanasti, tykkään siitä miten se muistutti Valvea siitä ettei se oo valmis kohtaamaan sitä pimeyttä itsessään.

    KAIKU ÖÄÄH en kestä tota pientä sykkyrämööttiä!! Itken kun hän on niin pieni ja kriisikäs! Kallan hyvyydelle ei näy rajaa. Kaiku on just yrittäny tappaa hänet ja Kalla on silti valmis halaamaan pientä vaikeroivaa pampulaa ja valamaan uskoa tähän. Mä niin toivon että Kaikun metsä on kunnossa ;_; Niinku hän itse sano niin ei tääkään taida olla sen koti, ei ainakaan sillä tavalla ku hän eka kuvitteli. Mut kovasti toivon että jos hän palaa takas metsäänsä niin hän kävis ainaki vierailulla täällä näiden otusten luona. Mä nään orastavan ystävyyden Kallan ja Kaikun välillä. Tää oli just se tapa millä Kaiku tarvitsi Kallaa vierelleen, oon ilonen että Kalla sai tilaisuuden näyttää miten ihmiset voi olla hänelle parhaiten läsnä. Ei niitä pidä vangita tai tappaa, heidän kanssaan pitää puhua niin he pysyvät vierellä ilman väkipakkoa. ;-; Jospa Kaiku nyt sai opetuksen siitä, miten ihmisten kanssa ollaan! Voi että kun hän oli niin pikkuinen tossa lopussa <3 Kalle on vaan liian hyvä tähän maailmaan. Toivon heille paaaljon onnellisia yhteisiä hetkiä jatkossa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Loppu taas näköjään lagitti, näin sen piti loppua:

      Tuo Kallan ja Kaikun hali lopussa sulatti mun sydämen. Valve on oikeessa, Kalla tosiaan pystyy mihin tahansa. Jos jotain niin tää osa sai mut rakastaan Kallaa ja Valvea tuhat kertaa enemmän! Ja mä kun luulin ettei se olis enää mahdollista!

      Kiitos tästä osasta rakas, jään ilolla odottaan seuraavaa. Tästä tuli niin hyvä mieli vaikka tässä olikin melankolinen pohjavire! <3 Kalle on vaan liian hyvä tähän maailmaan. Toivon heille paaaljon onnellisia yhteisiä hetkiä jatkossa!

      Poista
    2. Tää on legit varmaan yks ihanimmista kommenteista joita oot mulle laittanut tähän kuvatarinaan, ihana baby! Kiitos hirmuisesti <3 Oon aina niin onnellinen siitä, että tää tarina (ja etenkin Kallems :'D) herättää sussa paljon tunteita! Sun tuki on ollut korvaamaton osa tän kuvatarinan tekemistä, kiitos rakas <3

      Poista
  5. Onpas kiva, että suunnittelet vielä yksittäisiä tarinoita näistä hahmoista. Tämä tarina on ehdottomasti yksi suosikkikuvatarinoistani, joten uusi sisältö on aina tervetullutta. Valve ja Kaiku ovat yksiä esteettisimpiä nukkeja, jotka olen nähnyt, ja Kalla on ihailtavan empaattinen ja löytää aina oikeat sanat. (Vaikka arvasin, ettei Kalla voi kuolla vielä niin hyi kun säikähdin, Kalla-parka ;_;)
    Tuo tumma värimaailma Valven mennessä berserk-moodiin toimi hienosti, ääää Valve on niin upea

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää on hurjan ihana kuulla, suuret kiitokset sinne! <3 Tekee iloiseksi, että tää tarina hahmoineen on miellyttänyt. Kiitos! Niin kiva kans kuulla että tykkäät näistä metsäneitosista ja muokkauksista, jess <3

      Poista